Güncelleme Tarihi:
Atasay, dünyada markalaşma ve mağazalaşma sürecini tamamlamak için Altın Çadır’ı 3 ülkeye taşıyacak. Mağaza açtıkları ülkelere eş zamanlı çadırı da taşıyacaklarını söyleyen Atasay Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, “Altın Çadır’ı dünyaya açma girişimimiz Zara, Mango, H&M gibi kendi sektörünün dünyada fast-fashion markası olma hedefimizle de çok örtüşen bir proje” dedi.
HIZLI MODANIN İZİNDE
Atasay’ın bu yıl 75’inci yılını kutladığını ve yurtdışında markalaşma süreci içinde eyleme geçtiklerini söyleyen Cihan Kamer, şunları söyledi: “Yurtdışında bilinir marka olmak açılan mağaza sayısıyla doğru orantılı değil. Marka olmak istediğiniz segmentte bilinir olmanız daha önemli. Atasay, Mango, H&M, Zara gibi fast-fashion (hızlı moda) markalarının yolundan ilerleyecek. Stratejimiz lüksü ve modayı ulaşılabilir kılmak. Çadır da bunun bir parçası. Ne zaman ki günde 1 TL’ye tektaş diye yola çıktık, o zaman ulaşılabilir marka haline geldik. Çadırla bu algı daha da kuvvetlendi.”
ÇADIR MARKALAŞTIRACAK
4 günde 20 bin kişinin ziyaret ettiği çadırın fast-fashion algısı yaratmada önemli adım olduğunu anlatan Cihan Kamer, “Önümüzdeki yıl 3 ülkede çadır etkinliği yapacağız. Hangi ülkelerde olacağına ilişkin bir planımız yok. Hazırlıklarımızı yapıyoruz. Atasay dünyada bilinen bir marka değil. Markalaşmayı hedeflediğimiz ülkelerde çadır günleri yapılacak. Öncelikle Avrupa ülkesinde başlamayı düşünüyoruz” diye konuştu.
Çadırdan örnekler
Zümrütlü pırlanta kolye
· Mağaza fiyatı: 2.105 TL
· Çadır fiyatı: 725 TL
Pırlanta tektaş yüzük
· Mağaza fiyatı: 1.725 TL
· Çadır fiyatı: 660 TL
Altın yüzük
· Mağaza fiyatı: 810 TL
· Çadır fiyatı: 284 TL
Ciro artışı kâra yansımıyor
CİHAN Kamer, “Perakende de cirolarda yaşanan artışa fazla kulak vermemek lazım” diyerek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz de ciroda yüzde 14 artış yaşadık ancak kârlılık oranlarımıza yansımamış. Çünkü ciroyu artırabilmek için yaptığımız harcamalar artıyor” diye konuştu.