Güncelleme Tarihi:
Ahmet Yürekli Türk Teknoloji Dünyası'nın yakından tanıdığı bir isim. Türkiye'de ilk olarak Datamarket adıyla kurduğu şirketle teknoloji satımına başlayan Yürekli, Turk.net'in kurucusu olarak tanındı.
1995'te kurduğu Turk.net'i, dört yıl sonra Sabancı Holding'e devretti. Şimdi, enerjisini 2002 yılı başında kurduğu yeni şirketine veriyor.
Ekibiyle özel olarak geliştirdiği Phonoclick sayesinde, şirketlere internet tabanlı sesli yanıt sistemi pazarlamaya hazırlanıyor. Sistemi dünyaya da satmayı amaçlıyor.
Yürekli, kariyerine üniversite yıllarında inşaat mühendisi olarak başlamış. İnşaat master'ını tamamlamak için Amerika'ya gitmiş. Türkiye'ye geldikten birkaç yıl sonra inşaat mühendisliğini bırakmış. ABD'de teknoloji sistemleriyle karşılaşmış. Okul arkadaşları bölge yakınlarında kurdukları silikon vadisinde yer alan şirketlerin başına geçmişler. İki yıl inşaat mühendisliği yaptıktan sonra, uzun zaman gerektiren büyük inşaat projelerinde yer almanın kendine göre olmadığına karar vermiş. Aynı dönemde teknoloji Türkiye'de daha çok kullanılmaya başlanmış. Tam bu sırada Amerika'dan da edindiği bilgilerle ilk teknoloji şirketini kurma kararı almış.
İlk şirketi Datamarket'i yalnızca kurumsal müşterilere kurum içi çözümler üreten bir şirket olarak kurmuş.
Datamarket'i üç yıl sonra satmış. Kazandığı parayla, 1995'te Pınar Kapralı ile birlikte Turk.net'i kurmuş. Ancak Türkiye'deki internet kullanımının istenen düzeye gelememesi planlarını değiştirmiş: ‘‘Sistemin kısa süre sonra mobil hale geleceği bekleniyordu. Herkesin internete bağlanan cihazlar kullanacağı düşünülüyordu. Fakat bu sistem, sadece 'bir kısım' insan için gerçek hale geldi. Bugün Türkiye'de yalnızca üç buçuk milyon internet kullanıcısı var.‘‘
Turk.net'in yüzde 70'ini 1999'da Sabancı Holding'e devretmiş. Bir süre şirkette genel müdür olarak çalışmaya devam etmiş. Kasım 2001'de Pınar Kapralı'yla birlikte görevinden alınmış.
Kapralı ve Yürekli 2002 başlarında yeni bir ortaklığa imza atmışlar. İnternet tabanlı sesli yanıt sistemi şirketi Phonoclick'i kurmuşlar.
Sistem şöyle çalışıyor: ‘Phonoclick'e başvuran şirkete bir telefon numarası veriliyor. Müşteri, bu numarayla yedi gün 24 saat ilgili şirkete ulaşıyor. Tüm işlemlerini telefon tuşlarıyla gerçekleştiriyor. Mevcut telefon yanıt sistemlerinden farklılıkları var. Banka sistemlerindeki fazla seçenek sisteminin aksine seçenekler mümkün olduğu kadar azaltılmış. Aynı bir şirketin internet sitesinde olduğu gibi bilgi, iletişim, sipariş bölümleri yer alıyor. Üstelik kanallar arasında dolaşılsa bile istenilen bölüme gitme tek tuşla sağlanıyor. Tekrar tekrar başa dönmeye gerek kalmıyor. Konuşanın sesini anlıyor ve ona göre yönlendirme yapıyor.
Dünyada iki milyar telefon kullanıcısı bulunuyor. Yürekli, Phonoclick'le tüm telefon kullanıcılarına ulaşılabileceklerini söylüyor.