Yünsa Uptown’u aldı, Sabancı hazır giyime de adım attı

Güncelleme Tarihi:

Yünsa Uptown’u aldı, Sabancı hazır giyime de adım attı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2007 00:00

Sabancı Grubu şirketlerinden Yünsa, hazır giyim sektörüne Uptown markasını satın alarak girdi. Sabancı Holding şirketlerinden Yünsa, Uptown’ın sahibi STK Giyim’in yüzde 70’ine 14.6 milyon YTL ödedi. Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, "Artık marka ve mağazalaşmada yer almak istiyorduk" dedi.

AVRUPA’nın en büyük, dünyanın ise 5’inci büyük yünlü kumaş üreticisi Yünsa, ’paket servis’ ile bitmiş mal satarak tecrübe ettiği hazır giyim sektörüne Uptown markasını satın alarak girdi. Sabancı Holding şirketlerinden Yünsa, Uptown’ın sahibi STK Giyim’in yüzde 70’ine 14.6 milyon YTL ödedi. Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, kumaş sattıkları Uptown’ı yakından tanıdıklarını belirterek, "Artık marka ve mağazalaşmada yer almak istiyorduk. Sıfırdan başlayıp vakit kaybetmek yerine bir markayı aldık. Hem yerli hem yabancı pekçok markayı inceledik. Tarihi çok eski olmayan, kalitesiyle beklentimizi karşılayan Uptown’ı satın aldık" dedi.

150 MAĞAZA AÇACAĞIZ: Cem Çelikoğlu Uptown markasıyla ilgili hedefleri şöyle anlattı: "Şu anda 12 Uptown mağazası var. On yıl içerisinde Türkiye’de ve yurtdışında 150 mağaza açacağız. Bunların çoğu kendi mağazamız olacak. 150 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Uluslararası bir ekip kuracağız. Bu bağlamda görüştüğümüz önemli isimler var. Bir kısmıyla bir yerlere geldik. Gelecek 5-10 yılda dünyanın önemli şehirlerinde sizi karışılayacak bir marka yaratacağız. Almanya, Fransa, İtalya gibi ülkeleri gözardı etmeyeceğiz. Turquality projesine inanıyoruz, başvuracağız. Bundan sonra hazır giyimde bir kadın markasını alarak devam edeceğiz. Ardından da çocuk olabilir."

MARKA YARATMAK EV ÖDEVİ: Çelikoğlu, Yünsa’nın 12 milyon metrekare kapasiteye sahip olduğunu, 33 ülkeye ihracat yaptığını belirterek "3 yıl önce 50 milyon dolar olan ciro tahminen 2006’da 100 milyon dolara ulaştı" dedi. Armani’ye kumaş satınca haber olduklarını hatırlatan Çelikoğlu "Neden bir Armani, Zara çıkaramıyoruz diye üzülmeliyiz. Gelecekte sadece böyle markaların hammadde kaynağıyız diye övünemeyiz. Böyle markalar çıkarmak Türk tekstilcisinin ev ödevi. Bu bir hayal değil, mecburiyet ve varlık hedefi" diye konuştu.

TEKSTİLE 125 MİLYON DOLAR: Sabancı Holding Tekstil Grup Başkanı Yakup Güngör ise, 2006’da Bossa ve Yünsa’nın Türkiye ve Avrupa’da sektörün en iyi finansal sonuçlarını yakaladığını belirterek şunları söyledi: "Tekstilde oynak bir zeminde, dünyadaki kaosun oturmaya başladığı ortamda Sabancı Grubu, tekstilde her yıl ortalama yüzde 20 büyüdü. Bugün ortaya çıkan pazar ve üretim yapısını 5 yıl önceden öngörüp, hazırlandık. Farklı bir ligde oynuyoruz. Son 5 yılda sektöre 125 milyon dolar yatırdık. 2006’da 300 milyon dolar ciro çıtasını atladık. 2006 dokuz aylık süreçte 25 milyon dolan net kár elde ettik. Şirketlerimizin piyasa değerini yıl ortasından itibaren ikiye katladık. Halka açık tekstil ve hazır giyim firmalarının yüzde 80’i iki yıldır zarar ediyor. Makro ekonomi ve konjonktür sektöre özellikle de ihracatçıya hiç yardımcı olmuyor."

TEKLİF SABANCI’DAN GELİNCE: STK Giyim’in yüzde 30 hissedarı ve Genel Müdürü olarak kalan Uptown markasının eski sahibi Moris Basmacı, Sabancı’dan teklif gelene kadar markayı satmak gibi bir fikirleri olmadığını söyledi. Basmacı "Teklif Sabancı’dan gelince çok olumlu karşıladık. 2006’da 4 milyon dolar ihracat, 10 milyon dolar ciro yaptık" dedi.

Türkiye’ye üretime değil pazara geliyorlar

TÜRKİYE’ye yabancıların üretim değil pazardan pay almak için geldiğini vurgulayan Yakup Güngör, şöyle konuştu "Tempoyla olan özelleştirmelerin ardındah gelecek sermaye önemli. Pazar potansiyeline inanıyorsa gelecek. Tekstil de böyle. Türkiye, Çin veya Hindistan’da tek coğrafyada üretim riskli. Her firmanın ve ülkenin farklı bir pazar hedefi olmak zorunda. Kendimizi kandırmayalım Türkiye’nin hedef pazarı Avrupa çünkü buraya lojistik olarak yakınız."

Hindistan ve Çin öcüsü gelmeyecek

TÜM dünyada Çin ve Hindistan öcüsünün gelmesinden korkulduğunu hatırlatan Yakup Güngör "Ama gelmeyecek. Bu ülkelerde talep büyümesi üretim büyümesinin üç katı. Dışarıya satacak malları kalmayacak. Beş yıl sonra uzun mesafeli ticaret bitecek. Geçen yıl Çin’de parayla tanışmamış, takasla yaşayan 450 milyon insan vardı. Bu insanlar ekonomiye gelip talep edecekler" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!