Yunanlı ve İspanyol tekstilciler krizden çıkışı Türkiye’de arıyor

Güncelleme Tarihi:

Yunanlı ve İspanyol tekstilciler krizden çıkışı Türkiye’de arıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2012 00:00

İstanbul Ev Tekstili Fuarı Evteks’e katılan İspanyol şirketler, Türkiye’yi satış üssü haline getiriyor.İspanyol Antilo Tekstil’in Satış ve Pazarlama Müdürü Alex Barrachina, “İspanya’da iç tüketim yok denecek kadar az. Bu fuara sadece Türkiye’ye mal satmak için değil, çevre ülkelerden de siparişler almaya geldik” dedi.

Haberin Devamı

BUGÜN sonlanacak ev tekstili sektöründe dünyanın en büyük ikinci fuarı olan Evteks 18’inci İstanbul Ev Tekstili Fuarı, yabancı katılımcıların ‘Türkiye’yi merkez haline getirme’ operasyonuna dönüştü. Özellikle İspanyol şirketlerin yoğun ilgisinin olduğu fuarda, İtalya, Almanya, Belçika, Hindistan ve Amerikan şirketleri de yer aldı. İspanyol ev tektstil malları üreticisi Antilo Tekstil’in Satış ve Pazarlama Müdürü Alex Barrachina, İspanya’da iç tüketiminin hemen hemen durma noktasına geldiğini belirterek, “Bizim de şirketimizin satışlarının yüzde 60’ı iç pazarda yapılıyordu. Ancak kriz, İspanya’yı çok zor durumda bıraktı. Biz de yönümüzü dışarıya çevirmek istediğimizde aklımıza hemen Türkiye geldi. Türkiye’yi başlı başına bir pazar olarak değil, Rusya’ya, Ortadoğu ve Balkanlara açılabileceğimiz bir merkez olarak görüyoruz. O yüzden bu fuar bizim için çok daha anlamlı hale geldi. Diğer İspanyol katılımcılar da planlarını burası üzerinden yapıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55eb60e7f018fbb8f8bd4386

Her yıl değişen ülke

Fuara 4 yıldır katıldıklarını söyleyen Barrachina, şöyle konuştu: “Biz Türkiye’yi hayretler içinde izliyoruz. Çok hızlı büyüyen bir ülke. Bir insanın Türkiye’nin başarısını, büyümesini görmesi için rakamsal verilere bakmaya gerek yok. Sokakta yürüyen insan sayısı her yıl artıyor. 4 yıldır her geldiğimde alışveriş merkezlerine gitme fırsatı da bulurum. Hep daha çok insan hep daha çok tüketim. Gelecek de çok daha iyi yerlerde olacak gibi görünüyor. İspanya için ise öngörüde dahi bulunamıyorum.”

1 milyar dolarlık iş

Evteks fuarının Avrupa’daki krizin panzehiri olacağını dile getiren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay ise, bu yıl fuarda 1 milyar doların üzerinde iş potansiyelinin olacağını belirterek, şunları söyledi: “Şu ana kadar yapılan anlaşmalarla birlikte bu rakama ulaşıldı bile. Evteks, bir anlamda sektörün düğün yeri oldu, herkesin yüzü gülüyor. Herkes standlarında ikili görüşmeler gerçekleştirerek, iş bağlıyor.”

Haberin Devamı

Nakit yoksa ürün de yok

FARKLI markaların distiribitörlüğünü yapan Yunanlı Vamvax’ın İhracat Müdürü Tina Betsakou ise, uluslararası pazarlara bakıldığında işlerin pek de iyi gitmediğini dile getirerek, “Biz şirket olarak özellikle krizden fazla etkilenen ülkelerde yeni bir strateji belirledik. Örneğin Yunanistan’da kesinlikle senetle, çekle satışlar yapmıyoruz. Nakdi veren ürünü alıyor” dedi. Betsakou, Evteks fuarına ilk kez katıldıklarını belirterek, şunları söyledi: “Burada bir çok ülkeden insan var. Fuarın her dakikası dolu dolu geçiyor. Devamlı ikili görüşmeler yapıyoruz. Şu ana kadar da bir hayli sipariş aldık. Bundan sonraki yıllarda da kesinlikle bu fuara geleceğiz. Özellikle Rus ve Lübnan’lı alım heyetlerinin buraya gelmesi bizi buraya çekti.”

Haberin Devamı

6’ncı bölgede ‘U’ şeklinde sanayi bölgesi oluşturulacak

ULUDAĞ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, Türk konfeksiyon ve tekstil üreticilerinin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesine yatırım yapmak için sabırsızlandıklarını belirterek, şunları söyledi: “Ayın 8’inde Urfa, 28’inde Diyarbakır ve Bitlis turu yapılacak. 6’ncı bölgeye yatırımcıyı kümeler halinde götürmek istiyoruz. Bu fikrimizi Başbakan’a da sunduk, kendisi sıcak baktı. O bölgede ‘U’ şeklinde bir sanayi bölgesi yaratılabilir. Urfa’da ayakkabıcılar, Diyarbakır’da, Bitlis’te konfeksiyoncular gibi bir planımız var ama netleşmiş şeyler değil. Bu işin güzel tarafı, Batı’da rakip olanlar, oraya el ele gidip ortak olmak zorunda.”

Haberin Devamı

Yabancılarla Türk şirketler arasında köprü oldu

TÜRK ev tekstili şirketleri için yurtdışı bağlantıları ayarlayan Aşkın Altay Tekstil Danışmanlık şirketinin sahibi Aşkın Altay, Fransız ve İtalyanlarla Türk şirketler arasında köprü kurarak fuar esnasında 500 bin Euro’luk mal sattırdı. Pakistan’da ve Denizli’de ofisi bulunan Aşkın Altay Danışmanlık’ın bugüne kadar bir çok şirketin yurtdışı danışmanlığını yaptığını belirten Aşkın Altay, “Ticari anlamda Türk şirketlerine fayda sağlamaya çalışıyoruz. Bir çok Türk firması yurtdışına tek başına gittiği için ağızları yandı. Biz de bu riskleri minimize etmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

Global pazar payını yüzde 7’ye çıkaracak

Haberin Devamı

EVTEKS fuarının ihracata olan katkısının çok önemli olduğunu belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Arap ülkelerinden Uzakdoğu ülkelerine kadar Türkiye’nin bütün komşuları bu fuarda. Evteks onlar için de bizim içinde büyük bir şans. Böyle organizasyonlar aracılığıyla 3 milyar dolar ihracatı olan sektör, 2023 yılında ihracatını 10 milyar dolara çıkaracak. Dünya ev tekstil sektöründen yüzde 5 pay alan sektörün bu payı 2023 yılında yüzde 7’ye çıkaracağını öngörüyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!