Güncelleme Tarihi:
KÜLT marka olarak anılan, Amerika orijinli İsveç markası Gant, 60 ülkede 700 mağaza, 650 satış noktasından oluşan ağına Türkiye’yi de katmak istedi. Türkiye’de perakendenin şahlandığı dönemde Yunan bir ortakla faaliyet gösterdiği için yeterince büyüyemeyince, kendine Eren Holding’i yeni ortak olarak seçti. Bu yıl 1.2 milyar Euro ciro bekleyen Gant’ın CEO’su Dirk-Jan Stoppelenburg, büyülenerek gittiği İstanbul seyahatinde sadece Hürriyet’in sorularını cevapladı.
8’de kalmak sinir bozdu
Gant CEO’su Dirk-Jan Stoppelenburg, ”Türkiye’de potansiyel artarken eski distribütörümüzle büyüme gösteremedik. Bu düş kırıklığı yarattı. Buraya gerekli yatırımı yapmadığımıza inandık” dedi. Artık Türkiye’deki gelişime ayak uydurabilecek ve markayı çok ileriye taşıyabilecek güçlü bir ortakları olduğunu vurgulayan Stoppelenburg sözlerini şöyle sürdürdü: ”Türkiye’de çok uzun yıllar sadece 8 mağazada kaldık. Elverişli bir ortamda bunun üzerine bir adet bile ekleyememesi bizim hatamız oldu. Markaya hak ettiği özen gösterilmedi. Eski distribütör Türkiye pazarına çok hakim olmayan sadece bir ülkede değil, bir çok ülkede operasyon yürüten bir Yunan firmasıydı.”
Yeriniz ilk 5 ülke
Türkiye’nin son yıllarda büyük ekonomik gelişmeler gösterdiğini ve dinamik bir pazar olduğunu belirten Stoppelenburg, Avrupa’daki ekonomik krizden etkilenmeyen yegane ülkeler arasında olduğunu vurguladı. Büyük nüfusu ve harcama potansiyeli ile Türkiye’nin Gant için önemli olduğunu söyleyen Stoppelenburg, ”Türkiye gelecek sene bizim en büyük gelişme gösteren ilk 5 ülkemiz arasında yerini alacak” dedi.
Büyük büyüme planı
Şu anki ortakları Eren Holding’in 4 mağazayı devralarak operasyona başladığını hatırlatan Stoppelenburg, ”2012 yılı sonunda mağaza sayısının 10’a ulaşması hedefleniyor. 2014 sonunda bu rakamın 17’ye ulaşması bekleniyor” diye konuştu.
Erkeği artık kadın giydirmiyor
DIRK-Jan Stoppelenburg, Türk insanının modayı takip ettiğini ve gösterişi sevdiğini belirterek ”Tam bir Akdeniz kültürüne sahip. Bizim markamızın en büyük özelliği sadeliktir. Geneli gösterişi seven ve modayı takip eden bir nüfus olmasına rağmen Türkiye’de rahatlığı ve sadeliği tercih eden geniş bir kitle de var” dedi. Stoppelenburg, Türkiye’de kadınlarda moda bilincinin daha yüksek olduğunu hatırlatarak, ”Ama erkekler de gün geçtikçe bu konuda daha bilinçli ve duyarlı olmaya başladı. Eskiden erkekler eşleri tarafından giydirilirken, alışverişe gitmezken, şimdi kendi tarzlarının bilincinde oldukları için, kendileri için kıyafet seçmekten keyif alan, azımsanmayacak bir nüfusa sahipler ve gün geçtikçe de artacaklar” diye konuştu.
Avrupa’da bir tek Fransa ayakta
AVRUPA’daki ekonomik krize rağmen 2012’de büyümeyi sürdürdüklerini anlatan Dirk-Jan Stoppelenburg şu değerlendirmeyi yaptı: ”Yunanistan, İspanya ve Portekiz krizden etkilenirken, Amerika, Çin, İngiltere ve Almanya’daki yükseliş bu gelişmeye katkıda bulundu. 2011’de Amerika ve Çin en iyi performans gösteren ülkeler. Avrupa’da ise İngiltere ve Almanya’da çok başarılı bir yıl geçirdik. Ancak 30 yılı aşkın süredir pazarda yer almamıza rağmen bu sene Norveç ve İsveç de artış gözlemlenen ülkeler arasında. ”
İşadamlarının hafta sonu markası
PREMIUM marka olarak bilinen Gant, dünyada işadamlarının hafta sonu tercih ettiği markalardan biri. Türkiye’de markanın müdavimleri arasında Derimod’un sahibi Ümit Zaim, Saat&Saat’in patronu Ramazan Kaya, ünlü markaların avukatı Vehbi Kahveci, Prof. Duygu Yarsuvat da bulunuyor. Amerika’da ise marka Jonas Brothers ve Zac Efron gibi genç ünlüler tarafından tercih ediliyor.