Yumurta ihracatında dünya ikincisiyiz

Güncelleme Tarihi:

Yumurta ihracatında dünya ikincisiyiz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2013 11:07

Türkiye, yıllık yumurta ihracatını 350 milyon dolara çıkararak dünyada ikinci sıraya yerleşti.

Haberin Devamı

2011 yılında 284 milyon dolarlık yumurta ihracatını 2012 sonunda 350 milyon dolara çıkaran Türk kanatlı sektörü, ABD’yi geçerek Hollanda’dan sonra dünya ikinciliğine yükseldi. ABD, 2011’de 290 milyon dolar olan yumurta ihracatını 2012 yılında 343 milyon dolara çıkardı. Yumurta ihracatını 826 milyon dolardan 914 milyon dolara çıkaran Hollanda, dünyada ilk sırada yer alıyor.

Yumurta Üreticileri Merkezleri Birliği (Yum-Bir) Başkanı Derya Pala, son açıklanan uluslararası verilerden sonra Türkiye’nin yumurta ihracatında dünya ikinciliğine yükseldiğini söyledi. Pala, son dört yıllık ihracat artışı değerlendirildiğinde ise yüzde 194 büyüme kaydeden Türkiye’nin, dünyada en çok büyüme kaydeden ülke olarak ilk sırada yer aldığını belirtti.

Pala, “Avrupa’da yıllık kişi başı tüketim ortalaması 225 adet, Japonya’da 328, Amerika’da 247. Türkiye’de ise bu rakam 185. Yumurta üretiminde ilk 10’da, ihracatta ise ikinci sırada olan Türkiye için bu rakam oldukça düşük. İçeriğinde özellikle çocukların zihin gelişimi için gerekli olan kolini de barındıran yumurta, protein ve vitamin bakımından da çok değerli bir besin. 7’den 70’e herkesin tüketmesi gerekiyor. Sektör olarak bu konuda sosyal sorumluluk projelerini önemsiyor, son dört yıldır da Ankara’da LÖSEV ve Omurilik Felçlileri Derneği’nin haftalık taze yumurta ihtiyacını karşılıyoruz. Yıl içinde dönemsel olarak farklı yumurta yardımları da yapıyoruz. Hedefimiz, ihracatımızı arttırırken ülkemizde de yumurta tüketimini arttırabilmek ve sağlıklı nesiller yetişmesine yardımcı olabilmek.” diye konuştu.

Haberin Devamı

Kanatlı Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Aydemir de sektörün dünyadaki ekonomik başarısına değinerek, hayvani proteinin önemine dikkat çekti. Yumurta, piliç eti ve damızlık kümes hayvanlarının kalitesini dünya çapında duyurarak Türkiye’nin pazar payını yükseltmek istediklerini dile getiren Aydemir, şunları kaydetti:

“Bu yıl hedefimiz tavuk etinde 1,9 milyon ton, yumurtada 15 milyar adet üretim gerçekleştirmek ancak sağlıklı beslenme için ülkemizde de hayvansal protein tüketimini arttırmamız gerekiyor. Tüm dünyada ve ülkemizde de son beş yıldır kutlanan Dünya Yumurta Günü, hayvansal proteinin, özellikle yumurtanın vücut gelişimi ve sağlığı için önemini anlatmamız için bir araç.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!