Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2005 02:12
ABD’de günde 500 bin yolcu taşıyan, Delta ve Northwest Airlines, İflas Koruma Yasası’ndan (konkordato) yararlanmak için İflas Mahkemesi’ne başvurdu. Delta, ABD’nin 3’üncü, Northwest ise 4’üncü büyük havayolu şirketi olarak biliniyor, Delta günde 340 bin Northwest ise 160 bin yolcu taşıyor.
ABD’nin ünlü iki havayolu şirketinin, yüksek akaryakıt fiyatlarına ve düşük ücretle yolcu taşıyan havayolu şirketlerinin rekabetine yenik düştüğü, iflasa karşı uzun süre direnen 2 şirketin sonunda, 11’inci madde olarak adlandırılan İflas Koruma Yasası’ndan yararlanmak amacıyla başvuruda bulunduğu bildirildi.
UÇUŞLAR DEVAM EDECEK:
İki şirketin dev kapasiteleri nedeniyle kapanmalarının sözkonusu olmadığı, Delt ve Northwest’e ait uçuşların ve ‘hediye mil’ uygulamalarının geçmişte olduğu gibi devam edeceği duyuruldu.
ÇALIŞANLAR DİRENİYOR:
Her iki şirketin toplam 90 bin çalışanı bulunuyor. ABD İflas Koruma Kanunu’ndan yararlanan şirketlerin rekabet güçlerini arttırmaları için yeniden yapılanmaları gerekiyor. Delta ve Northwest’in yeniden yapılanma çalışmaları sırasında binlerce çalışanın işine son verilebileceği bunun da sendikalarla, işverenler arasında önemli sorunlara yol açacağı kaydedildi. ABD havayolu şirketleri 11 Eylül saldırıları ardından girdikleri krizi henüz aşamadı. ABD havayolları kapasitesinin yarısını oluşturan en büyük 3 havayolu şirketi İflas Koruma Yasası’ndan yararlanıyor. Delta’nın 1 yıldır İflas Mahkemesi’ne başvurmamak için mücadele ettiği ve şirketin Dallas’ta bulunan operasyon merkezini kapatarak tasarruf önlemi almaya çalıştığı biliniyor. Northwest’te 11’inci maddeden yararlanmak amacıyla başvuru yapmadan, ‘Yeniden yapılanma planı’nı hayata geçirmeye başlamıştı.
TASARRUFA GİDİLECEK:
İflas Mahkemesi’ne yapılan başvuru sonrası bir açıklama yapan Delta CEO’su Gerald Grinstein, Delta’nın finansal sorunlarının ciddi olduğunu, ancak sorunlara çözüm bulunacağını söyledi. Grinstein, şirketin geçtiğimiz 2 yılda aldığı tasarruf önlemleri ile 2 milyar dolarlık bir maliyet tasarrufuna gittiğini, bunun da Delta’nın kárá geçebileceğinin göstergesi olduğunu ifade etti. Northwest CEO’su Doug Steenland, şirketinin geçtiğimiz yıla göre yüzde 50 oranında artan akaryakıt fiyatlarından olumsuz yönde etkilendiğini, yeni fiyatların Northwest’e bir yıllık ek maliyetinin 3.3 milyar
dolar olduğunu bildirdi.