Yöneticilerin kârlısı makbul

Güncelleme Tarihi:

Yöneticilerin kârlısı makbul
Oluşturulma Tarihi: Ocak 19, 2015 01:04

19 yılda 900’ü aşkın yöneticiyi çok iyi şirketlere yerleştiren beyin avcısı şirketlerinden Amrop’un Türkiye yönetici ortağı Yeşim Toduk, yöneticide aranan özelliklerin ekonomik trendleri yansıttığını belirterek, “20 yıl önce şirketler kurumsallaşma peşindeydi, şimdi kârlı büyüme ve yeni fikirler getirecek girişimci yönetici arıyorlar” dedi

Haberin Devamı

ULUSLARARASI yönetici araştırma ve yerleştirme şirketi Amrop International’ın Türkiye ofisi yönetici ortağı Prof, Dr. Yeşim Toduk, günümüzde şirketlerin kârlı büyüme getirecek yöneticinin peşinde olduğunu söyledi. Beyin avcılığı (head hanting) olarak da anılan yönetici yerleştirme alanında Türkiye’de 19 yıldır faaliyet gösterdiğini hatırlatan Toduk, “Bundan 20 yıl önce şirketlerin bir numaralı gündemi kurumsallaşma idi. O dönemde kurumsallaşmaya çalışan şirketler Türkiye’deki uluslararası şirketlerin yönetici pozisyonundaki isimleri hedefliyordu. Ama artık o aşamaları geçtik. Son 10 yıldır, şirketler ‘Bize kârlı büyüme sağlayacak birini istiyoruz’ diyorlar. Son 4 yıldır ise, işin içine teknoloji de girdi. Şirketler artık dijital çağda yeni koşullarla birlikte büyüme sağlayacak adayları istiyorlar” dedi.
Beyin avcılığı alanında yurtdışı deneyimlerinin ardından Amrop Türkiye’yi kurarak Türkiye pazarında faaliyete başlayan Toduk, üst düzey yöneticide aranan kriterlerin, dönem dönem değişiklik gösterdiğini ve bunun dünyanın her yerinde ekonomide değişen trendleri en iyi şekilde yansıttığını söyledi. Günümüzde şirketlerin yöneticilerde aradığı bir diğer özelliği ise, ‘girişimci yönetici’ kavramı ile özetleyen Toduk, şöyle konuştu: “Büyüme, kâr, yeni ekonomiye uyum bütün bunlar şirketlerin bugünkü ajandasında öncelikli konular. Bu hedeflere ulaşmak için de özellikle ‘girişimci yönetici istiyoruz, bize tıpkı bir girişimci gibi yeni fikirlerle, yenilikle gelsin’ diyorlar.”

Haberin Devamı

YURTDIŞINI İSTİYORLAR

Yöneticilerin gözünden ise trendlerin teknolojinin yanı sıra ülkedeki siyasi ve ekonomik dinamiklerle paralellik gösterdiğini belirten Toduk şunları kaydetti: “Bugünlerde Türk yöneticilerinin yurtdışına gitmekte daha istekli olduklarını gözlemliyorum. Doğu’da Dubai, Batı’da Avrupa ve ABD’ye gitmeyi istiyorlar.”

TÜM SEKTÖRLERİN HARİTASINI ÇIKARDIK

BEYİN avcılığı olarak da anılan yönetici araştırma ve yerleştirme faaliyetlerini daha etkili yürütmek amacıyla bugüne kadar edindiği tecrübe ve yaptığı araştırmalar sonucunda bilimsel bir metod geliştirdiğini söyleyen Yeşim Toduk, bu metodun özelliklerini şöyle anlattı: “6 yıllık bir çalışmanın sonucu bu. Tüm sektörlerin haritasını çıkarıyoruz. Herhangi bir sektörde bir yönetici pozisyonu için arayışımız olduğunda, o alandaki tüm şirketleri tek tek inceliyoruz. Sektörleri ve şirketleri iyi anlamaya çalışıyoruz. Uygun adayların hepsiyle görüşüyoruz. Son olarak aranan pozisyona uyan yöneticilerle yönetici arayan şirketin yetkili isimlerini buluşturuyoruz. Bu metotla sıfır hatayı hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

KALBİMİN SESİNİ DİNLERİM

YÖNETİM danışmanlığı alanında bilimsel bir metot geliştirdiği halde, beli bir noktada kalbinin sesini de dinlediğini kaydeden Yeşim Toduk, “Son 4-5 yıldır şirketteki görevlerime bir yenisi daha eklendi. Geliştirdiğimiz metodun kaliteli bir şekilde uygulanmasının garantörüyüm. Son 7 yıldır hiç isabetsiz bir tercihimiz olmadı diyebilirim. Bunda metodumuz kadar bugüne kadar edindiğim tecrübeyle kalbimden gelen sesi de ihmal etmemenin katkısı olduğunu düşünüyorum.”

BİLGE-ZİNDE İŞBİRLİĞİ

İŞ dünyasında giderek daha da yaygınlaşan son trendin de kırsaçlı deneyimli yöneticiler ile yeni teknolojinin içine doğmuş yeni ekonomiyi bilen iyi eğitimli gençlerin bir arada çalışması olduğunu söyleyen Yeşim Toduk, “Ben buna ‘bilge’ ile ‘zinde’nin bir araya geldiğinde oluşan sinerjiden yararlanma diyorum. Günümüzde bilge ile zindenin yakın çalışmasından büyük fırsatlar çıkıyor. Bilge ile zinde bazı durumlarda bir kişi olabiliyor. Olmaması durumunda da sorun yok, danışmanlık alabiliyorlar. Bugünlerde yaşı 25 yaş civarında olan CEO koçları görüyorum. Artık çapraz metoring yani karşılıklı danışmanlık yapıldığı bir dönemi yaşıyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!