Güncelleme Tarihi:
Danfoss Isıtma Çözümleri Türkiye Direktörü Yaşar Hüseyin Şan, kış mevsimi boyunca birçok karayolunda, köprüde, viyadükte kar birikimi ve buzlanma nedeniyle ulaşımın olumsuz etkilendiğini söyledi. Bu olumsuzluğu ortadan kaldırmaya yönelik ilk adımın 12 Kasım 2012’de yürürlüğe giren Karayolları Trafik Kanunun kış lastiği uygulamasıyla atıldığını anlatan Şan, ancak bunun yeterli olmadığını belirtti.
Özellikle köprü ve iyadüklerdeki donmaların bir çok kazaya sebep olduğunu kaydeden Şan, "Bunun sebebi, özellikle bu tip kritik yerlerde zeminden ısıtma sisteminin olmayışı ve bundan dolayı kar birikimi ve buzlanmanın yaşanması. Karayollarının tamamında zeminden ısıtma sistemini kurmak maliyetli olsa bile köprü, viyadük, tünel giriş çıkışları gibi kritik noktalarda bu sistemi kurmak en az kış lastiği uygulaması kadar önemli bir gerçek" diye konuştu.
Şan, dünyanın birçok yerinde yapılan bu uygulamanın Türkiye’ye de geldiğini kaydetti. Hayata geçen ilk projenin Ankara’da yapımı devam eden yeni Protokol Yolu olduğunu ifade eden Şan, “Ankara Protokol Yolu tamamlandığında, kış aylarında sıkıntısız, güvenli işleyen bir yol halini alacak. Bunun dışında bu sistemi birçok AVM, yürüyüş parkurları, üst geçitlere de uyguladık. Avrupa’nın birçok ülkesindeki stad zeminlerinde yaptığımız gibi ülkemizdeki stad zeminlerinde de uygulama yapmak için görüşmeler yürütüyoruz” dedi.