Güncelleme Tarihi:
ÜNİVERSİTE’de tanışan iki Türk’ün kurduğu müsli markası Meandmuesli, ‘yırtık pazarlama’ yöntemiyle simitçilerde bile satılmaya başlandı.
İKİ Türk’ün kurduğu ve müsli (tahıllı gıda) satışı gerçekleştiren Meandmuesli, ‘yırtık pazarlama’ yöntemiyle sıradışı örneklere imza atıyor. İnternet sitesinin yanı sıra Pegasus Havayolları, Lucca, Starbucks, Kitchenette ve MAC Sports Club olmak üzere popüler mekanlarda da satınlan müsli, şimdi de simitçilerde ve çay bahçelerinde satılmaya başlanıyor. Viyana Ekonomi Üniversitesi’de tanışan şirketin kurucuları Can Zaimoğlu ve Serdar Azar, Türkiye’ye döndüğünde bir girişimde bulunma kararı vererek Meandmuesli’yi kuruyor. Kişiye özel müsli karışımları, organik sertifikası bulunan organik ürünlerden kullanılıyor ve hermatik kutularla kullanıcılara ulaştırılıyor. Meandmuesli.com’da 5 müsli tabanı, 10 meyve, 8 kuruyemiş ve tohum çeşidi bulunuyor. Bu ürünler ‘karıştır’ şeçeneğiyle 575 gramlık kutular içine koyuluyor. Kutulara isim verilerek ve verilen karışım koduyla aynı karışım yaratılabiliyor.
Çat Kapı gidiyorlar
85 gramlık tek porsiyonluk küçük kutuları da piyasaya süren şirketin kurucu ortağı Can Zaimoğlu, “Yırtık pazarlama strajisiyle hareket ediyoruz. Anlaşmak istediğimiz şirketlere çat kapı gidiyoruz. Toplantı için müsait olmayan şirketlere yeniden gidiyoruz. Gözlemlerimize bağlı olarak satış yapmak istediğimiz yerlerde olmaya çalışıyoruz. Simitçiler ve çay bahçeleri de bunlardan bazıları” diye konuşuyor. 575gr ilk kutuların fiyatı ortalama 22 TL ve 7 öğün sağladığını söyleyen Zaimoğlu, “Tamamen organik, ve vücudun gerektiği besinleri sağlayan bir öğün, zamlanacak susam fiyatlarıyla simit-çay parası olan 3.5 TL’ye geliyor. Meandmuesli öğünleri de hemen hemen aynı fiyata geliyor, ama sağlıklı ve organik bir öğün oluyor. Kullanıcılar, kutuya koyulacak ürünleri seçerken bir öğünün kaç kalori ve para cinsinden ne kadara geldiğini görebiliyor” diyor.