Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de düzenlenen ilk ve en prestijli basın reklam yarışması Kırmızı Ödülleri, reklamın kalbi yaratıcılık unsurunu öne çıkarması nedeniyle Türk reklam sektörüne büyük katkı sağlayan organizasyonlardan biri olarak öne çıkıyor. Hürriyet’in 12 yıl önce hayata geçirdiği Kırmızı Ödülleri’nin aralıksız olarak her yıl yoğun bir ilgiyle karşılaşması sektörde bu anlamda duyulan ihtiyacı da gözler önüne seriyor. Hürriyet Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan, Yaratıcılığın
HÜRRİYET Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan, başarının kimyasında yaratıcılığın olduğunu ve Kırmızı’nın da bunu sektör için en iyi yapan yarışmalardan biri olduğunu belirterek, “Bugün artık reklam ajansları Kırmızı’da aldıkları ödülleri referans olarak gösteriyorsa bu zaten varlığının en önemli sebeplerinden biridir ve Kırmızı varlık sebebini kanıtlamıştır” dedi.
SORUMLU YAYINCILIK ÖNEMLİ
Kırmızı’nın bundan 12 yıl önce basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek, iyi olup rakiplerinden bir adım öne çıkanları ödüllendirmek için yola çıktığını belirten Tandoğan, şunları söyledi: “Kırmızı çok kısa zamanda sektörün en önemli organizasyonlardan birisi olmayı başardı. Bu basının bugün olduğu gibi gelecekte de en etkin mecralardan biri olarak yoluna devam edeceğinin en önemli işaretlerinden biridir. Artık haber her an ve her yerde olduğundan dolayı ancak referans markaların şemsiyesi altındaki sorumlu yayıncılık ve buna bağlı olarak güven unsuru ön plana çıkmakta. Biz basın olarak yaptığımız sorumlu yayıncılıkla zaten okurumuza bu sözü peşinen veriyoruz. Bundan sonrası da zaten okurun takdirine kalıyor. Güvenilir olmamız başarımızın arkasındaki en önemli gücümüzdür.”
Kırmızı kendiyle de yarışıyor
KIRMIZI’nın farklılaşması ve sürekliliği için sadece Türkiye’de değil dünyadaki gelişmelerden de ilham aldıklarını söyleyen Zeynep Tandoğan, şöyle konuştu: “Kırmızı her yıl kendi içinde de yenileniyor ve fark yaratıyor. Aslında bu anlamda Kırmızı kendi kendisiyle de yarışıyor. ‘Her yıl bir önceki yıldan daha iyi ve daha farklı ne yaparız?’ penceresinden bakıyor. Bölge ajanslarının ve bölge reklamcılığının da gelişmesi için ilk adımı yine Kırmızı attı. Örneğin bu yıl ilk defa dijital reklamcılığın da gelişmesine önayak olmak amacıyla dijital kategorimizi genişlettik. Yine bu yıl En İyi Sağlık İletişimi, En İyi Video Entegrasyonu ve En İyi İçerik Pazarlama kategorileri de yarışmaya eklendi. Daha şimdiden ‘Gelecek yıl daha farklı ne yaparız?’ diye çalışmalarımıza başladık.”
Yerel markaların yol arkadaşı
HÜRRİYET’in hem bölge reklamcılığın hem de ürün yelpazesinde yerelleşmenin öneminin farkında olduğunu vurgulayan Zeynep Tandoğan, şöyle devam etti: “Bugün sektörün en köklü bölge gazetelerinin birçoğu yine Hürriyet bünyesinde yayınlanıyor. Geçtiğimiz yıl Hürriyet Ege 30. yılını, Hürriyet Akdeniz 25.yılını kutladı. Bunlar bölge ekleri ve yayıncılığı olarak değerlendirildiğinde çok önemli skorlar. Bu bakış açısıyla Anadolu reklamcılığının önemini yine ilk fark eden ve gelişimine olanak sağlayan Hürriyet oldu. Yerel firmaların KOBİ’lere, KOBİ’lerin de uluslararası marka olma yolundaki zorlu yolculuklarında bölge ajansları bu başarılı olmuş markaların en önemli kilometre taşlarından biri” şeklinde konuştu.
Her kurum başarıyı ödüllendirmeli
HER kurum başarının teşvik edilmesi ve ödüllendirilmesi için elinden geleni yapması gerektiğini hatırlatan Zeynep Tandoğan, şunları kaydetti: “Büyüme, ancak başarıların fark edilmesi ve fark ettirilmesiyle mümkündür. Kırmızı her yıl üniversitelerin iletişim fakültesi reklamcılık mezunu, görsel iletişim tasarımı fakültelerinde okuyan öğrencilerin katılabilmesine olanak sağlayan Reklamcılık Vakfı işbirliğiyle Genç Kırmızı’yı düzenliyor. Böylece eğitimine henüz devam eden öğrencileri destekliyoruz. Ayrıca ‘Kampüste Canlı Kırmızı’ atölye çalışmalarıyla da üniversiteli öğrencilerin eğitimlerine ve gelişimlerine destek oluyoruz. Bu bakış açısı ve bu bilinçle başarılı öğrencilerin gelişimine olanak sağlayacak her türlü katkıyı sektörün tüm oyuncuları da sağlamalı.”