Yılın otomobili seçiminde Türk otomobili kaliteli mi tartışması

Güncelleme Tarihi:

Yılın otomobili seçiminde Türk otomobili kaliteli mi tartışması
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 23, 2002 00:00

Otomotiv dünyasının kalbi bir hafta boyunca Danimarka'da attı. Danimarka'nın Aalborg/Tannis kenti, ‘‘Car of The Year’’ jüri üyeleri ve otomotiv firmalarının yöneticilerine 14-21 Eylül tarihleri arasında ev sahipliÄŸi yaptı. Ben de ‘‘Car of The Year’’ın ilk ve tek Türk jüri üyesi olarak bu yıl 25'incisi yapılan Tannistest'te katıldım. Bu yıl Tannistest'e 17 ülkeden 21 jüri üyesi katıldı.Tannis'te aday otomobillerin yöneticilerinin katılımıyla yapılan toplantılarda, Türk otomobili kaliteli mi tartışması yaÅŸandı. Bu toplantılara Volkswagen, Audi, Saab, Mercedes-Benz, Opel, Renault, Seat, Honda, Nissan, Mazda, Ford, Citroen, Volvo ve Toyota yöneticileri katıldı. Bu toplantıların en ilginci Toyota'da yaÅŸandı. Norveç'li bir jüri üyesi Toyota yetkililerine; ‘‘Toyota Corolla StaionWagon ve sedan Türkiye'de üretiliyor. Türk malı Corolla'nın kalitesi konusunda müşterilerden bir ÅŸikayet aldınız mı?’’ ÅŸeklinde yönelttiÄŸi soru toplantıda kısa bir ÅŸaÅŸkınlık yarattı. Toyota yetkilisi; ‘‘Adapazarı fabrikamız en kaliteli üretimin yapıldığı tesislerimizden biri, herhangi bir ÅŸikayet almadık’’ ÅŸeklinde yanıtladı. Bu konuda tam söz alacaktım ki, araya Yunanlı jüri üyesi girdi ve ‘‘Türkiye yakında Avrupa BirliÄŸi'nin bir üyesi olacak. Kalite konusunda bir problem yok’’ dedi. Toplantının bitiminin ardından, Norveçli jüri üyesinin yanına gidip, Türk otomotiv sanayii hakkında bilgi vermek istediÄŸimi söyledim. Ona Türkiye'de 5 otomobil fabrikasının bulunduÄŸunu, üretimlerinin yüzde 70'ine yakınını baÅŸta Avrupa ülkeleri olmak üzere ihraç ettiklerini anlattım. Bu sözlerim üzerine Norveçli üye lafı dolandırmaya baÅŸladı. ‘‘Türkiye'de üretilen otomobiller kalitesiz deÄŸil demedim. Benim kastettiÄŸim, Toyota bir Japon otomobili, ama Ä°ngiltere, Fransa ve Türkiye'de üretiliyor. Bu nasıl Japon otomobili demek istedim’’ dedi. Ä°sveçli üye ise araya girip ‘Ufuk aldırma, Norveçliler herÅŸeye karşı çıkarlar, hatta AB'ye karşı çıkan tek ülke. Ben Türk malı otomobillerin kalitesini iyi biliyorum’’ diye yüreÄŸime su serpti.PAÅžABAHÇE SÃœRPRÄ°ZÄ°AkÅŸam odada beni baÅŸka bir sürpriz bekliyordu. Su içmek için buzdolabının kapağını açtığımda beni ÅŸaşırtan birÅŸey oldu. Sürahinin üzerindeki etikette PaÅŸabahçe'yi görünce güldüm. Türk malının kalitesinin tartışıldığı Danimarka'nın kuzeyindeki Tannis'te kaldığım otel odasında Türk malı bir sürahi ile karşılaÅŸmak aslında bu tartışmaya son noktayı koymuÅŸtu. En azından benim açımdan...2003 YILININ ADAYLARIAudi A8, Citroen C3, Citroen C8, Fiat Ulysse, Lancia Phedra, Peugeot 807, Daewoo Kalos, Ford Fiesta-Fusion, Honda CR-V, Honda Jazz, Hyundai Coupe, Hyundai Getz, Kia Sorento, Lancia Thesis, Mazda 6, Mercedes CLK, Mercedes E, Nissan Primera, Opel Vectra, Range Rover, Renault Megane, Renault Vel Satis, Renault Espace, Saab 9-3, Seat Ibiza, Skoda Superb, SsangYong Rexton, Subaru Forester, Toyota Camry, Toyota Corolla/Verso, Volkswagen Phaeton, Volvo XC90Danimarka'da 7 günde 79 otomobille 3 bin 500 km testYILIN Otomobili için aday olan otomobillerin test sürüşlerinin yapıldığı ve otomotiv firmalarının yetkileriyle gerçekleÅŸen toplantıların düzenlendiÄŸi Aalborg'da jüri üyeleri 79 otomobili test etme imkanı buldu. Aslında bu yıl aday otomobil sayısı 29, ancak motor ve model versiyonlarıyla birlikte bu sayı 79'a çıkıyor.Aalborg'a 50 km. mesafede bulunan Tannis, aslında 25 yıldır bir hafta olsa da dünya otomotivinin merkezi oluyor. Her yıl aday otomobillerin testleri aynı tarihte Tannis'te gerçekleÅŸiyor. Bu yıl 25'incisi düzenlenen Tannistest, bu haliyle dünyanın en büyük tarafsız otomobil test sürüşü olma özelliÄŸini taşıyor.Car of The Year jüri üyelerinin yılın otomobili seçimi için yaptıkları test sürüşlerini izlemek için, otomotiv dünyasının üst düzey yöneticileri ve aday otomobillerin ürün sorumluları da katıldı. Finale kalan 7 otomobili belirlemek için günde ortalama 500 km. yol yapan jüri üyeleri, bir hafta boyunca otomobillerle ilgili detayları yeniden inceleme ÅŸansını buldular. Jüri üyeleri 7 günde toplam 3 bin 500 km. yol yaptılar.Böylece yılın otomobili için yapılacak seçimin ilk raundu da baÅŸlamış oldu. Jüri üyeleri 11 Ekim 2002 tarihine kadar finalde yarışacak 7 otomobili belirlemek zorundalar. Her jüri üyesi seçtiÄŸi 7 otomobili jüri komitesine bildirdikten sonra, 12 Kasım 2002'de asıl oylama baÅŸlayacak. Oylamada her jüri üyesi finale kalan adaylara 10 puandan fazla olmamak koÅŸuluyla 25 puanı beÄŸendikleri otomobillere dağıtacak. En fazla oy alan otomobil "Yılın Otomobili" olarak Ocak 2003 tarihinde açıklanacak.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!