Yılın girişimcisi belli oldu

Güncelleme Tarihi:

Yılın girişimcisi belli oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2010 09:46

Ernst&Young Türkiye'nin, Milliyet Gazetesi ve CNN Türk işbirliğiyle bu yıl yedincisini düzenlenediği, “Dünya Yılın Girişimcisi Yarışması”nın Türkiye finalisti, Çelebi Holding AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Can Çelebioğlu ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili Canan Çelebioğlu Tokgöz oldu.

Haberin Devamı

Dünya Yılın Girişimcisi Yarışması'nda finale kalan İnci Deri Mamulleri  Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, Gürallar Grup Şirketleri Yönetim  Kurulu üyeleri Esin Güral Argat ve Erol Güral, Koska Yönetim Kurulu Üyesi ve  Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emin Dindar ile Tekin Acar Büyük  Mağazacılık A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Tekin Acar arasından sıyrılarak yılın girişimcisi ödülünü almaya hak kazanan Çelebi Holding AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Can  Çelebioğlu ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili Canan Çelebioğlu Tokgöz'e ödüllerini Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan verdi.

Çelebioğlu kardeşler, Dünya Yılın Girişimcisi Ödülü için Haziranda Monte Carlo'da düzenlenecek dünya finalinde Türkiye'yi temsil edecek.

DÜNYANIN HER YERİNDE BİR TÜRK GİRİŞİMCİ İLE KARŞILAŞIRSINIZ

Haberin Devamı

Dünyanın neresine gidilirse gidilsin muhakkak bir Türk iş  adamının görülebileceğini dile getiren Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, dünyanın her tarafında lisanlarını  bilmese bile başarılı Türk müteşebbislerinin olduğunu anlattı.

Girişimciliğin sürdürülebilir yapılıp, uluslararası platformlarda bunu  devam ettirebilmenin önemli olduğunu vurgulayan Çağlayan, dünyanın küresel bir  köy haline geldiğini, böyle bir ortamda sadece kendi ülkesine iş yapmanın yeterli  olmadığını, uluslararası boyutta iş yapmak gerektiğini belirtti.

Çağlayan, dünyada yaşanan ekonomik kriz nedeniyle birçok ülkenin iflas  etme noktasına geldiğine işaret ederek, bu krizde özellikle sanal büyüyen, sanal  aleme dalan şirketlerin kağıt kuleler gibi yıkıldığını söyledi.

Aslolanın üretmek ve hizmet sektörüne devam etmek olduğunu belirten  Çağlayan, bu faaliyetlerin uluslararası boyutta olmasının önemine işaret etti.

Çağlayan, 1940'lı yıllarda ABD'de şirketlerin üst yöneticilerinin (CEO)  almış olduğu ücretin işçilerin ücretinin 25 katı olduğunu, bunun 80'li yıllarda  40 katına, 2000'li yıllarda ise 350 katından daha fazlaya ulaştığını anlatarak,  böyle yönetilen şirketlerin en ufak bir krizde yok olduğunun görüldüğünü ifade  etti.

Haberin Devamı

Türkiye'nin böylesine bir krizden çok başarılı bir şekilde çıktığını  anlatan Çağlayan, bunu siyasetçi kimliğiyle değil, 27 yıllık sanayici geçmişiyle  söylediğini belirtti.

Çağlayan, 87 ülkenin kredi notu düşürülürken, Türkiye'nin kredi notu  artırılan 17 ülkeden biri olduğunu anımsatarak, Türkiye'nin bu 17 ülke arasında  kredi notu iki haneli artırılan tek ülke olduğunu hatırlattı.

KAĞITTAN KULELER YIKILDI

Yıllardır işadamı, Ankara Ticaret Odası başkanı ve bakan olarak sanayinin ve ticaret hayatının içinde olduğunu belirten Çağlayan, "Birçok kriz yaşadım ama böyle bir krizi hiç görmemiştim" dedi. Yaşanan küresel mali krizin dünyaya 4 trilyon dolara mal olddğunu ve dünyanın 4 yılını götürdüğünü belirten Çağlayan, "Hiç batmaz denen firmalar battı. Birçoğumuz o firmaların artık adını bile hatırlamıyoruz, hepsi tarihe karıştılar. Yani kağıttan kuleler yıkıldı. Ve böylesine derin bir krizin ABD'deki konut piyasasından çıkacağını ve çok güçlü olduğu sanılan şirketleri batıracağını kimse bilemezdi" dedi.

Haberin Devamı


“İLK ÇEYREKTE YÜZDE 11'LİK BÜYÜME”
       
Zafer Çağlayan, “Türkiye'nin 2009 yılının son çeyreğindeki büyüme  pozitif yüzde 6 olmuştur. İhracat ve sanayi endekslerinin 2010 yılında yeniden  artmaya başlamasıyla beraber önümüzdeki aylarda 2010'un ilk çeyreğinde büyüme  rakamları açıklandığında hepimiz göreceğiz ki Türkiye yeniden çift haneli pozitif  büyüme rakamlarına geçecek ve bana göre de ilk çeyrekte yüzde 11'lik bir büyüme  elde edilecek. Küresel kriz Türkiye'ye hizmet ve sanayi sektöründe bir mola  aldırdı. Şimdi mola bitti. Yeniden yola devam edecek emareler tek tek ortaya  çıkıyor. Kapasite kullanım rakamı, sanayi üretim endeksi ve hepsinin öncüsü olan  ihracat rakamları bunu gösteriyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

GİRİŞİMCİNİN SİLAHI İNOVASYONDUR

Ernst&Young Türkiye Genel Müdürü Osman Dinçbaş da girişimcilerin kriz  yıllarında daha fazla fırsat ve yenilikçilik arayışına gittiklerini dile  getirdi.

Dinçbaş, girişimciliğin en önemli silahının kriz döneminde inovasyon  olduğunu vurgulayarak, hükümet programlarında girişimcilere verilen desteklerin  inovasyonu körükleyen etkenlerden biri olduğunu ifade etti.

GİRİŞİMCİLİĞİN HERKESE GÖRE BİR TANIMI VAR

Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Başkanı Servet Topaloğlu ise girişimcilik  konusunda herkesin kendine göre bir tanımı olduğunu dile getirerek,  girişimciliğin, tüketicinin yararına olan bir fikri bulup, bunu ticarileştirmek  olduğunu anlattı. Türkiye'de girişimci sayısı anlamında hiç bir sorun olmadığını söyleyen Topaloğlu, "Türkiye'deki girişimcilerin sorunu işlerini hacimleştirememeleri. Yaptıkları işleri çoğaltmak, tekrarlamak konusunda sıkıntılarımız var. Bun sıkıntıların aşılması gerekiyor" dedi.

Haberin Devamı

Topaloğlu, Milliyet Gazetesi olarak 7 yıldan beri başarılı girişimcileri  belirleyerek, ulusal ve uluslararası platforma tanıtmak için çalışmalar  yaptıklarını anlatarak, bu ve benzeri sosyal sorumluluk projelerine bundan sonra  da devam edeceklerini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!