Güncelleme Tarihi:
Hürriyet Yılın Gazetesi unvanına, sadece en çok reklam alan gazeteler arasında rakiplerinden açık ara önde olmasıyla değil, dijitale başarıyla uyum sağlayan yatırımları, gündemi şekillendiren yazar kadrosu, fark yaratan içeriği ve yüksek erişimiyle değer görüldü.
MediaCat’e göre Hürriyet, her geçen gün dijitale karşı verdiği mücadele daha da çetinleşen konvansiyonel gazeteler arasında başarılı bir örnek olarak önde gidiyor.
Tüm mecraları kapsayan erişim
MediaCat, Kafka projesiyle dijital dönüşüm sürecini başlatan Hürriyet’in bu projeyle yeni medya düzenine başarıyla ayak uydurduğunu, Yönetim kurulu başkanından icra kurulu üyelerine, yöneticilerine çalışanlarının kartvizitlerinden ‘gazete’ ibaresini çıkardığını ve kendini ‘Hürriyet Dünyası çalışanı’ olarak tanımladığını belirtti. Hürriyet bu projeyle günlük erişimini 5.5 milyondan 6.5 milyona çıkarırken, hedefini 10 milyon olarak belirledi.
En fazla reklam alan gazete olarak da liderliğini sürdüren Hürriyet, 2013’te dijitalde reklam satışı konusunda attığı adımlarla da öne çıktı. Bu çerçevede, 2014’te dijital ve konvansiyonelin kurumsal düzeyde birlikte çalıştığı ilk örnek olmayı hedefliyor.
Mecranın ruhuna uygun içerik
Basılı gazete dışında PDF formatında bir e-gazetesi ve kullanıcıya yepyeni deneyimler sunan tablete özel versiyonu olan Hürriyet, alternatif mecralarda mecranın ruhuna uygun içeriği ve geniş bir okur kitlesine erişmiyle de dikkat çekiyor. Yıla damgasını vuran Gezi olaylarında çizgisini korumayı başardığı için Web Koordinatörü Bülent Mumay’ın IPI İnsan Hakları Ödülü’nü aldığı Hürriyet, Medya Takip Merkezi’nin “Medyanın Engellilere İlgisi” raporuna göre de Ocak-Kasım 2013 döneminde 1866 haberle birinci sırada. Hürriyet Benim projesi de bugüne kadar görülmemiş bir yayın okur ilişkisi sağladı; köklü markaların genellikle uzun süren kendini yenileme sürecini kısalttı.
MediaCat’in değerlendirmesine göre Hürriyet, yazar kadrosuyla sosyal medyada da etkinliğini sürdürüyor; en çok okunan ve paylaşılan yayınların başında geliyor. Ayrıca web yayıncılığında okur tarafından oluşturulan içeriğe önem veren bir çizgi sürdüren Hürriyet, mart ayında bu ilişkiyi farklı bir boyuta taşıyacak.