Güncelleme Tarihi:
Yazıda Intercity’nin sahibi Vural Ak’ın yıllık yarış lisans ücretlerinin 3 yılda 13 kat arttığı açıklamasına yer vermiş, bu tartışmanın zaten kan kaybeden motorsporlarına daha zarar vereceğini söylemiştim. Bu yazıma TOSFED’in yeni başkanı Eren Üçlertoprağı’ndan şu cevap geldi: “Bu konudaki iddialara ilişkin Tahkim Kurulu nezdinde de ayrı ayrı dosyalar ile ileri sürülmüş ve Tahkim Kurulu tarafından incelenmiştir. İddialar, somutlaştırılamadığı için, yani diğer bir ifade ile, kanıtlanamadığı için reddedilmiş ve Tahkim Kurulu kararları kesinleşmiştir. Yani iddia edildiği gibi lisans ücretlerinin 3 yılda neredeyse 13 katı artırıldığı doğru değildir. Federasyon yönetimimiz, 2013 yılında 45 bin TL olarak belirlenmiş olan yarış lisans ücretini, takip eden 6 yıla ilişkin ekonomik veriler, dünya uygulamaları ve günün şartlarını dikkate alarak ve yarışa katılacak araçların motor gücüne göre kademeli olarak 50-75-100 bin olarak belirlemiştir. Fakat organizatör kulüp, yarış organizasyonunda TOSFED Yıldızını Arıyor Finalistlerinden birini yarıştırırsa federasyonumuz kulüpten ilgili yarışa ilişkin ücret almamaktadır. Yani yukarıda belirttiğimiz 50-75-100 bin TL yarış ücreti alınmamaktadır. Böylece kulüplerin yeni yetenekleri, TOSFED’in de kulüpleri desteklediği “kazan-kazan” modelli bir sistem oturtulmuştur. Neticede sporcumuz ve kulübümüz kazanmaktadır. Dolayısıyla Vural Ak’ın gerçek amacı ifade ettiği gibi sporun gelişimine hizmet etmek ve sporcu yetiştirilmesine katkı sağlamaksa, şikâyet ettiği yarış lisans ücretini ödemeksizin yarış düzenleyebilirdi.”