Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de otomobil satışlarında yaşanan beklentinin üzerinde artış son dönemde özellikle fiyatları 200-250 bin Euro’nun üzerindeki süper spor otomobillere olan ilgiyi de artırdı. Kriz yılı olan 2009’da Türkiye’de satılan her 100 bin otomobilden sadece 41’i bu araçlardan oluşurken, bu yılın ilk 9 ayında bu rakam 75’e yükseldi. 2015 yılında ise satılan her 100 bin otomobilden 100’ünün bu tip süper spor otomobillerden oluşacağını öngören Borusan Otomotiv, bu doğrultuda James Bond’un aracı olarak da bilinen İngiliz Aston Martin’i de Türkiye pazarına soktu.
550 bin otomobil satılır
BMW, Land Rover ve MINI’nin ardından Aston Martin’in de Türkiye temsilcisi olan Borusan Otomotiv’in İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, 2015 yılında Türkiye’de yılda 550 bin adet otomobil satılacağını öngördüklerini belirterek, “Satılan her 100 bin otomobilden 100’ü süper spor otomobillerden oluşacak. Bu da fiyatları ortalama 250-300 bin Euro olan 550 adet otomobilin satılacağı anlamına geliyor” dedi. Biryıldız, 550 aracın değerinin ise yaklaşık 150 milyon Euro olduğunu kaydetti.
26 yılda 100 bin araç sattık
Aston Martin’in Türkiye pazarına girişiyle ilgili olarak dün düzenlenen basın toplantısında konuşan Eşref Biryıldız, Borusan Otomotiv’in 26 yılda 3 markayla Türkiye’de 100 bin adetlik lüks otomobil satışına ulaştığını belirterek, “Bu yıl 3 markanın toplamında 13 bin adetlik satışla rekor yılımız olacak” dedi. Aston Martin’le hem güçlerini artıracaklarını hem de eksik oldukları süper spor otomobil sınıfında yer alacaklarını söyleyen Biryıldız şöyle konuştu: “Aston Martin’in Türkiye’de fiyatları 250 bin ila 430 bin Euro arasında değişecek. Bizim İngiliz markayla görüşmelerimiz 4 Mart 2008 yılında başlayıp Ağustos 2009’a kadar sürdü. Şubat 2010’da da temsilci olmamıza karar verildi. Biz Aston Martin’in gelişmekte olan pazarlardaki ağının büyütülmesi planı çerçevesinde dünyada giriş yaptığı 31’inci ülke olduk.”
Garanti ediyorum pişman olmazsınız
BORUSAN Holding CEO’su Agah Uğur, toplantıda yaptığı konuşmada, 84 yıldır sektörde olduklarını ve bir çok yeniliği getirdiklerini belirterek, “26 yıllık otomotiv geçmişizde de hep lider olduk. Otomotivde süper spor sınıfında hissetiğimiz eksikliği de Aston Martin’le dolduruyoruz. Aston Martin yönetimine pişman olmayacaklarını garanti ediyorum” dedi. Aston Martin’in temsilciliği için 2.5 yıl önce çalışmalara başladıklarını ama ilgilerinin daha geçmişe dayandığını kaydeden Uğur, araya krizlerin girmesinden dolayı ancak bu yıl getirebildiklerini söyledi.
1.8 milyon Euro’luk 6 araç gelmeden satıldı
ASTON Martin Türkiye Genel Müdürü Ayhan Ölçer, Aston Martin showroomunu 400 bin Euro yatırımla Süzer Plaza’nın altında açacaklarını belirterek, “450 metrekare alana sahip showroomda 3-4 model sergileyeceğiz. Bu tesisin açılışı Ocak’ta yapılacak ama biz Auto Show fuarında satış yapacağız” dedi. Şu ana kadar 6 adet aracı gelmeden sattıklarını belirten Ölçer, 2011 yılında ise 22 adet satış hedeflediklerini kaydetti. Ölçer, Aston Martin’in küçük modeli Cygnet’in ise nisan ayında üretime gireceğini ve yıl sonunda Türkiye’de satışa sunulacağını söyledi. Ölçer, “Cygnet’in satışı için öncelikle Aston Martin müşterilerini tercih edeceğiz” dedi. Toplantıda verilen bilgiye göre, Aston Martin’in Ocak ayında açılacak showroomunda V8 Vantage, DB9, DBS ve yeni dört kapılı spor otomobili Rapide yer alacak.
97 yılda 3 günlük Toyota üretimi yaptık
ASTON Martin’in Global Satış ve Pazarlama Direktörü Bill Donnelly, 97 yıllık tarihleri boyunca 50 bin adet otomobil ürettiklerini belirterek, “Bu rakam Toyota’nın 3 günde ürettiği araca eşit” dedi. Türkiye’nin Aston Martin için yeni bir fırsat ve şans sunduğunu ifade eden Donnelly, şunları söyledi: “Türkiye’ye açılma kararımız markanın değerini bilen müşteri ilgisinin yönlendirilmesiyle oldu. Borusan Otomotiv çok başarılı, yaratıcı ve lüks sınıfta uzun süreli tecrübeye sahip. Türkiye’de doğru ortağı seçtiğimize ve beraber çok başarılı bir geleceğimiz olacağına inanıyoruz.”
İkinci el spor otomobiller için tıklayın