Güncelleme Tarihi:
AMBALAJ Sanayicileri Derneği (ASD) Yönetim Kurulu Başkanı Saadettin Korkut, marketlerde satılan ekmeklerin kesinlikle ambalajlı halde satılması gerektiğini belirterek, “Ekmeğin ambalajlı satılması kanunlaşmış bir durum ancak neden uygulanamadığını anlamıyoruz. Ekmek, ambalajlamak zorunda olan ürünlerin başında geliyor. Türkiye’de yılda 15 milyar ekmek çöpe atılıyor. Eğer ambalajlansa, çöpe giden ekmeğin yüzde 50’sini kurtarırız. Yasanın uygulanmasını dört gözle bekliyoruz. İngiltere, Fransa Almanya gibi ülkelerin ekmek ambalajlarının yüzde 15-20’si Türkiye’den sağlanıyor. Bakliyat ürünlerinde de aynı sorun var. Sadece yüzde 30’u ambalajlı” diye konuştu.
9 milyar dolarlık sektör
Korkut, Türkiye ambalaj sektörünün son 7 yıl içerisinde yüzde 100 civarında büyüdüğünü belirterek, şöyle devam etti: “Sektör 2005 yılında 4.7 milyar dolarken 2011 yılı sonunda 9 milyar doları yakaladı. Bunun 3 milyar dolarlık kısmı 180 ülkeye ihrac ediliyor. Türkiye’nin 2023 hedefine paralel olarak biz de kendimize bir yol çizdik. 2023 yılında ambalaj sektörünün 30 milyar dolar büyüklüğe ulaşmasını ve 10 milyar dolar ihracat yapan bir sektör haline gelmesini hedefliyoruz. Türkiye’de büyüme için önemli bir potansiyel var. 2011 yılında dünya ortalamasına göre, kişi başına ambalaj tüketimi 78 dolar olarak hesaplanıyor. Bu rakam Türkiye’de 109 dolar, Avrupa Birliği (AB) ortalaması 250 dolar, ABD ve Kanada ortalaması 350 dolar olarak görülüyor. Ambalajın en yoğun kullanıldığı Japonya’da ise kişi başı tüketim 550 dolar oldu. Türkiye’de kişi başı ambalaj tüketimini, 2023’e kadar 300 dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”
Ambalaj sektörünün gelişmişliği ve kişi başına ambalaj tüketiminin genel olarak yaşam standardı ve ekonomik faaliyetlerin göstergesi olarak değerlendirilmesi gerektiğini dile getiren Korkut, “Ambalaj üretiminin yaklaşık yüzde 50’si günlük ihtiyaç maddeleri arasında tüketiliyor” dedi.
Sektör 2012’de yüzde 4.5’ten fazla büyüyecek
KÜRESEL krizin dünya ambalaj sanayiini de vurduğunu söyleyen Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Yönetim Kurulu Başkanı Saadettin Korkut, “Bu süre içerisinde sektör 500 milyar dolardan 429 milyar dolara kadar indi. Bundan sonra ise sektörde her yıl yüzde 3.5 büyüme kaydedildi. 2014’te sektör büyüklüğünün 600 milyar dolara çıkması bekleniyor. Türkiye’de ise büüyme rakamı yüzde 4.5’in üzerinde olur. Ambalaj sektörü olarak, mümkün olan minimum hammadde, doğal kaynak ve enerji kullanımı ile sürdürülebilir üretimi sağlıyoruz. Büyük bir üretici, 10 yıl önce kullandığı hammadde ile bugün de aynı miktar hammadde kullandığı halde çok daha fazla üretim yapabilmekte ve bunun sonucunda da kaynaklarını verimli kullanarak karlılığını artırabiliyor” dedi.