Güncelleme Tarihi:
SABANCI Grubu bünyesindeki teknoloji mağaza zinciri Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, tüketicilerin kriz döneminde öne çıkan evde vakit geçirme alışkanlıkları paralelinde yeni mağaza konseptleri geliştirdiklerini belirterek, daha geniş hizmet alanı ve ürün çeşitliliği sunan ‘Exxtra’ mağazalarını bu anlayışla dizayn ettiklerini söyledi. Nane, “Bunu ‘Extra’ ile devam ettireceğiz. Hizmet alanı bin ve 2 bin metrekare arasında olan mağazalarımızı yeniden yapılandırarak Extra konseptinde tekrar açacağız. Extra konseptindeki ilk mağazamız 28 Ekim’de hizmete açılacak İzmir Agora Alışveriş Merkezi’nde olacak” dedi.
81 ilde mağaza hedefi
Mağazaları bulunmayan şehirlerde de mekan aramaya devam ettiklerini söyleyen Nane, şu bilgileri verdi: “İstanbul Capacity Alışveriş Merkezi ile 235’nci mağazaya kavuştuk. İzmir Agora ve Forum İstanbul mağazalarıyla 237’ye çıkacağız. Bu da 65 il ve 29 ilçe demek. 2010 yılında Türkiye’de 81 ilde mağazaya sahip olmayı planlıyoruz. Yılda 55 milyon kişi mağazalarımızı ziyaret ediyor. Bu yıl toplam 30 mağaza açmış olacağız. Bu da 15 bin metrekareye denk geliyor.”
Özel indirim yapacak
Nane, Extra konseptinde açacakları iki yeni mağazada özel indirimler sunacaklarını da dile getirerek, şöyle konuştu: “İzmir Agora’daki mağaza açılışının ardından 29 Ekim’de Forum İstanbul bünyesindeki ‘Extra’ mağazasını İstanbulluların hizmetine sunacağız. Her iki açılışta da fiyat konusunda fırsatlar sunacağız. Saat 06.00’da gerçekleştirilecek Forum İstanbul mağazasının açılışına özel büyük indirimler yapılacak.”
Kuyruğa özel önlem
Nane, mağaza açılışlarındaki en büyük sorun olan kuyruk konusunu şöyle değerlendirdi: “Kuyrukta insanları itip kakmadan ihtiyaçları karşılayacak şekilde içeri alıyoruz. İstenen ürünle ilgili farklı renklerden oluşan kağıtlar verdik. Yeşil kağıtlar bittiğinde notebooklar bitti demektir. Bir ürün bittiğinde anonsunu yaptık. İnsanları üç saat bekletip sonra ürün kalmadı dersen olmaz. Forum İstanbul ve İzmir Agora’daki mağazalarımızın açılışına da 10 binin üzerinde kişi bekliyoruz. 400 koruma görev alacak.”
Mehmet Nane, büyüme oranları ve pazarla ilgili de şubilgileri verdi: “2005’ten, 2006’ya geçerken yüzde 100 büyüdük. 1 Ocak 2009’dan 24 Ekim 2009’a kadar geçen sürede ise yüzde 15 büyüdük. Yıl sonu hedefimiz yüze 16 büyümek. Önümüzdeki yıl da yüzde 15 civarında büyümek istiyoruz. Pazar cirosal olarak yüzde 15 daralmasına karşın biz 2009 Eylül sonu itibariyle ciro olarak yüzde 15 büyüdük. Her yıl yaptığımız yeni açılışlarla yaklaşık 1000 civarında yeni elemanı işe alıyoruz. Her yıl Türkiye’de iş gücüne 500-600 arası net istihdam yaratıyoruz.”
Gaziantep’te katmer, Adana’da kebap ikramı
TEKNOSA, her ildeki açılışlarında o ile
özgü ikramlarda da bulunuyor. Mehmet Nane, “Daha önceki açılışlarda bekleyenlere Gaziantep’te katmer, Adana’da kebap verdik. İstanbul’da bekleyenlere çay-simit, İzmir’de boyoz ikram edeceğiz. Oranın kitlesiyle bütünleşmek çok önemli. Biz neden 06.00’da açıyoruz? Müşteriye sen bizim için değerlisin, başımızın tacısın diyoruz” dedi.
Sorunların yüzde 90’ını mağazalarda çözüyoruz
SATIŞ öncesinde ve satış sırasında müşteriyle kurdukları ilişkileri satış sonrasındaki destekle de sürdürdüklerini belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, 2007’de devreye giren Tekno Asist’e ek olarak 7 mağazada teknisyenlerin hizmet verdiğini söyledi. Nane, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bazı sorunlar çok hızlı mağazada çözülebiliyor. Cep telefonu sorunları, bilgisayarda yanlış birşey yapınca yeniden kurulum gerekmesi bunlar arasında. Mağazaya gelen sorunların yüzde 90’ını mağazada çözmeye başladık. Bunun için bir firmayla anlaştık. Software hizmetleriyle eğitim alarak onların yetkili servisliğini aldık” diye konuştu.