Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2012 00:00
Japon fotoğraf devi Canon, deprem nedeniyle oluşan stok sorununa karşın Türkiye’de 2011 yılını yüzde 35 büyümeyle kapattığını açıkladı. Canon Eurasia Genel Müdürü Roman Troedthandl, geçen yılki cirolarının 250 milyon TL olduğunu belirterek, “Japonya depreminden ve Tayland’daki selden etkilendik. Doğal afetler nedeniyle ürün sıkıntısı yaşadık. Bunlara karşın 2011’i yine de yüzde 35 büyümeyle kapatıyoruz” dedi.
Troedthandl, Türkiye’de kendi ofislerini kuralı dört yıl olduğunu hatırlatarak, 2012 yılında dağıtım kanalına yatırıma odaklanacaklarını kaydetti. Troedthandl, sözlerini şöyle sürdürdü: “Daha önce dağıtıcılar aracılığıyla bu pazarda vardık. Dört yıl süresince her yıl ortalama yüzde 15 büyüdük. Türkiye’nin nüfusu genç. Çok potansiyel var. Ciroyu iki katına çıkarabiliriz. Pazarda ilk üç marka arasındayız. Yüzde 20’lik pazar payı hedefliyoruz.”
1 milyon adetlik pazar
Fotoğraf makinelerindeki son trendlere de değinen Troedthandl, şu bilgileri verdi: “DSLR (dijital tek objektifli refleks) trendi devam ediyor. Dünyada yılda 100 milyon fotoğraf makinesi satılıyor. Bu yıl 120 milyona çıkacak. Türkiye’de ise yılda satılan fotoğraf makinesi sayısı 1 milyon. Sektör yüksek segment ürünlerde hızlı büyüyor. Kompakt makineler yanında SLR de çok hızlı gelişiyor.”
Türkiye’de her yıl piyasaya 50-70 arasında yeni fotoğraf makinesi modeli sunduklarını da kaydeden Troedthandl, “Çoğu kamera modelimizi yeniledik. Her yıl yeni modeller geliştiriyorz. Türkler çok kılavuz okumuyor. Bu nedenle sitemize her makinenin özelliklerini anlatan video koyuyoruz” dedi.
Piksel yarışı devam edecek
ROMAN Troedthandl, yeni fotoğraf makinelerinin teknik özelliklerine de değinerek, şunları söyledi: “Konum bilgisi veren GPS, video çekim ve kablosuz internet özelliği öne çıkıyor. Full HD ve yüz tanıma özellikleri de önem kazanıyor. Dokunmatik ekran, doğrudan televizyona bağlama da yeni özellikler. Piksel yarışı devam ediyor. En son 35 milyon pikselli fotoğraf makinelerine gelindi.”