Yiğit Sal: Büyük dönüşüm dijital medyayla yaşandı

Güncelleme Tarihi:

Yiğit Sal: Büyük dönüşüm dijital medyayla yaşandı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2018 00:36

Reklam Merkezi Marka Direktörü Yiğit Sal; reklamcılık sektörüyle ilgili değerlendirmede bulundu. Sal; "Dijital medyanın ortaya çıkması ve kullanımının artmasıyla birlikte de asıl büyük dönüşümün yaşandığı kesin. İnsanların değişen ihtiyaçlarıyla gelişen yeni nesil pazarlama stratejileri ise bu değişimi etkileyen en önemli unsuların başında geliyor. Bunları göz önüne aldığımızda reklamcılık sektöründe X kuşağı diye tabir edilen deneyimli insanlar ile en son bilgi ve beceri ile kendini geliştiren Y ve Z kuşaklarının buluşmasının sektörümüzün yaratıcılık çıtasını kısa vadede çok daha yukarılara taşıyacağına inanıyorum" açıklamasında bulundu.

Haberin Devamı

Bu yıl Kırmızı Bölge / En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Reklamı kategorisinde Kırmızı kazandığınız Metafor Güvenlik Sistemleri için yaptığınız imaj ilanı ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?

Metafor, yangın algılama sistemlerinden kamera sistemlerine, bina otomasyon sistemlerinden akıllı ev sistemlerine değin komple güvenlik çözümleri sunan bir firma. Tüm bunları da ileri teknolojiyi kullanarak gerçekleştiriyor. Biz de her geçen gün daha da dijitalleşen ve neredeyse herkesin uyanır uyanmaz telefonuna baktığı bir dünyada, müşterimizin hizmetlerini anlatmanın en dikkat çekici yollarından birinin telefon uygulamasından geçtiği fik rine ulaştık. İlanda mail kutusu ikonu olarak bir hırsız görseli illüstrasyonu kullanırken herkesin aşina olduğu ve bir mail geldiği anda üstte beliren okunmamış mail sayısı olarak 1’i kullandık. İlanımızın gücünü “Anında haberiniz olur” sloganıyla da destekledik.

Haberin Devamı

Yiğit Sal: Büyük dönüşüm dijital medyayla yaşandı

Türk reklamcılığındaki değişimler nelerdir? Sektörün geleceğine ilişkin görüş ve beklentilerinizi paylaşabilir misiniz?

Ülkemizde yaşanan sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik değişimler doğal olarak, tarihi 19 ve 20. Yüzyıl’a dayanan Türk Reklamcılığında da çeşitli dönüşümlere neden oluyor. Teknolojik gelişmelere paralel olarak ortaya çıkan yeni mecralar ve beraberinde gelen yeni kültür, reklam anlatısının yapısında belirgin farklılıkların ortaya çıkmasına neden oluyor. Mesela teknoloji ve yeni jenerasyonun yetkinlikleri sayesinde de reklamcılık sektöründe önemli değişiklikler yaşandı ve yaşanmaya devam ediyor. Her zaman kreatif olmayı gerektiren sektörümüzde teknolojiyi iyi kullananlar bir adım öne geçmeyi başarıyor. Dolayısıyla problem çözmede çok iyi olan Y kuşağı teknolojinin hızına yetişme anlamında daha usta olan Z kuşağı ile buluşunca söktüğümüzde harika işler çıkmaya başladı. Dijital medyanın ortaya çıkması ve kullanımının artmasıyla birlikte de asıl büyük dönüşümün yaşandığı kesin. İnsanların değişen ihtiyaçlarıyla gelişen yeni nesil pazarlama stratejileri ise bu değişimi etkileyen en önemli unsuların başında geliyor. Bunları göz önüne aldığımızda reklamcılık sektöründe X kuşağı diye tabir edilen deneyimli insanlar ile en son bilgi ve beceri ile kendini geliştiren Y ve Z kuşaklarının buluşmasının sektörümüzün yaratıcılık çıtasını kısa vadede çok daha yukarılara taşıyacağına inanıyorum.

BAKMADAN GEÇME!