Yeşil enerjide liderliği hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Yeşil enerjide liderliği hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2022 07:00

Turizm, tekstil ve gayrimenkul sektörlerinde faaliyet gösteren Tay Group, yeşil enerji yatırımlarını arttırarak, ‘dünyanın en çok yeşil enerji üreten şirketi’ unvanını almayı amaçlıyor.

Haberin Devamı

Geçtiğimiz hafta düzenlenen basın toplantısında konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Tay Group Yönetim Kurulu Başkan Vekili Osman Hulusi Toprak, dünyada kendi tüketiminin üzerinde en çok yeşil enerji üreten şirket olabilmek adına yaptıkları çalışmaları paylaştı. Toprak, “United States Environmental Protection Agency tarafından yapılan araştırmada, tüm dünyadaki şirketler, ürettiği ve kullandığı yenilenebilir enerji oranına göre sıralanıyor. Yapılan son listede The Estee Lauder Company, yüzde 139’luk oranla ilk sırada yer alıyor. Silivri ve Bolu’daki tesislerimize kurduğumuz güneş ve rüzgâr santrallerimiz devreye girdiğinde yüzde 141 oranına ulaşacağız ki bu da bizi dünya listesinde ilk sıraya yükseltecek” dedi.

DOĞALGAZ KULLANMAYACAK

Bu yıl Değirmenköy ve Bolu’daki fabrikaların çatılarını güneş enerjisiyle dolduracaklarını belirten Toprak, sistemin önümüzdeki aylarda devreye gireceği bilgisini verdi. “2023’de ise rüzgar tribünleri devreye girecek. Hidrojen tesissimiz ise geçtiğimiz günlerde üretime başladı” diyen Toprak, “Kullandığımız enerjinin tamamını kendimiz üreteceğimiz gibi, ülkemizin yeşil enerji portföyüne de katkı sağlayacağız. 2024 yılı sonunda yüzde yüz yeşil hidrojene geçerek karbon ayak izimizi sıfırlayacağız, doğalgaz kullanımı da sonlanacak. Üç yıl içinde ise araç filosunu elektrikli araçlarla değiştireceğiz. Bu araçlar için üç fabrikaya ve İstanbul’daki genel merkez tesislerine 22 kWh’lik şarj istasyonları kuracağız. Sürdürülebilirlik adına yurt içinde ve Mısır, Cezayir, Sırbistan’da olmak üzere yurt dışında toplam 38 milyon doların üzerinde yatırım yapacağız. Yatırımımızın ortalama 4-5 yılda kendini amorti etmesini bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Yeşil enerjide liderliği hedefliyor


BİR BARDAK SUYLA YIKAMA

Taypa Genel Müdürü Burak Karaarslan ise şunları söyledi: “Geleneksel yöntemlerle yapılan üretimde bir jean pantolon için 70-80 litre arasında su kullanılırken biz, bir bardak su ile bir jean pantolon yıkıyoruz, ozon makineleri de kullanıyoruz. Kullandığımız suyun da önemli bir kısmını, arıttığımız atık su oluşturuyor. Ergene’deki yatırımımızla, yüzde 55’lik suyu işletme içinde tekrar kullanabiliyoruz. Hedefimiz yüzde 100’e kadar tamamlamak. Son 3 yılda teknolojik altyapı için yaptığımız yatırım 5 milyon dolar oldu. 2023 yılında sürdürülebilirlilik döngümüzü tamamlamış olacağız.”

Haberin Devamı

ATIK YEMEKLER GÜBREYE DÖNÜŞÜYOR

“Hedefimiz”, 2025 yılında yıllık 50 milyon üretim kapasitesiyle Avrupa’nın sürdürülebilirliği esas alan en büyük üreticisi olmak diyen Osman Hulusi Toprak, şunları söyledi: “Belki 5 ya da 10 yıl sonra halka açılabiliriz. Türkiye’den ziyade uluslararası pazarda halka açılmak daha stratejik olabilir. İnovasyonu ödüllendiren bi pazar olduğu için ABD’yi tercih edebiliriz.” Four Seasons otellerindeki plastik kullanımını kaldırdıklarını da söyleyen Toprak, ”Kendi suyumuzu kendimiz üretiyoruz. Bunu iki otelimizde de yapıyoruz. Atık yemekleri ise gübre haline getireceğiz. Şimdilik uygulamaya ilk olarak Sultanahmet’te başladık.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!