Yeşil domates, Mürettebat’a ’Genç Kırmızı’yı kazandırdı

Güncelleme Tarihi:

Yeşil domates, Mürettebat’a ’Genç Kırmızı’yı kazandırdı
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2009 00:00

Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde bu yıl açılan ’Genç Kırmızı’ ödülünü, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin ilanı aldı. İlanda yeşil domates görselinin altına "Genç Kırmızı" yazan ekip, yaratıcılıklarıyla sektörden de alkış topladı.

BİLGİ Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin mezun olmak için seçecekleri yollardan biri, okul içinde oluşturdukları ajanslarda reklam hazırlamak. Gruplara ayrılan öğrenciler 4 ajans oluşturmuş. Genç Kırmızı Ödülü’nü, bu ajanslardan ’Mürettebat’ isimli ekibin çalışması kazandı.

Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Gresi Sanje, okuldaki çalışmaları şöyle anlattı: "Geçen dönem Marketing Türkiye bizim müşterimiz oldu. Onların bir reklam çalışmasını yaptık. Gerçek hayattaki gibi reklama yönelik bir bilgilendirme toplantısı yaptılar. Bu doğrultuda 4 ajans kendi arasında bir nevi en iyiyi çıkarmak için yarıştı. Reklam odamız var, her ajansın toplandığı belli gün ve saatler var ve ajansa benzer bir ortam oluştururak öğrencilerimize deneyim kazandırmaya çalışıyoruz. Mürettebat bu sene iki yarışma ve üç müşteri için çalıştı."

Öğrencileri disiplinli çalışıyor
/images/100/0x0/55eb627ef018fbb8f8bdad83

"Yaptığımız iş mutlaka yayınlanacak diye bakmıyoruz" diyen Gresi Sanje, şunları söyledi: "Müşteri, bizim için para alınan bir müşteri değil. Gelip bize istedikleri işle ilgili bilgi veriyor, en iyi bulduklarını seçiyorlar. Memnun kalırlarsa onlara teslim ediyoruz ve yayınlıyorlar. Öğrencilere küçük hediyeler verebiliyorlar. Ama öğrencilerimiz gerçek müşterimiz varmış gibi bir disiplinle çalışıyor. Değiştiremeyecekleri bir zamanlamaya uyuyor, beğenseler de beğenmeseler de bir fikrin üzerinde çalışmayı öğreniyor. Bu yıl ajanslarımız Genç Kırmızı yarışmasına hazırlandı. Genç Kırmızı Ödülü toplantısına katıldık, işin nasıl olacağı anlatıldı ardından brief bizim bölümümüze geldi. Yarışmaya katılacak her okuldan 10 iş gitmesi hakkı vardı. Bizdeki 4 ajans da işlerini hazırlamaya başladı."

Fikir nasıl oluştu

Gresi Sanje, yarışmada ödül alan fikrin oluşumuna da şöyle anlattı: "Herkesten bir çok fikir çıktı. Yeşil domates, Görkem Kırgız’ın fikriydi ve çok beğenildi. Başlangıçta yeşil domates fikrini nasıl geliştirebileceklerini bulamadılar. Ama bu bir takım çalışmasıydı ve fikir gelişti. Tasarımı da Alp Anjel yaptı."

Öğrencilerinin şu anda Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin (IAA) reklam yarışmasına hazırlandığını belirten Gresi Sanje, şunları söyledi: "Okulumuzu temsil etmek üzere gidecek işler için eski mezunlarımızı ve bölüm hocalarımızı çağırarak bir jüri oluştururuz. Genç Kırmızı’da da bunu yaptık. 12 iş çıktı ve bunların içinden sadece 7’sini Genç Kırmızı’ya yolladık. Bu yöntem bölümde geleneksel hale geldi. Basın ilanı daha yaratıcı olmayı gerektiren bir alan. İlan hazırlamak daha zordur. Öğrencilerimiz okuldan ilana yatkın bir eğitimle çıkıyor."

İstediğimiz yeşil domatesi bulamadık, kırmızıyı boyadık

OKULDA
yeşil domates fikrini bulan Görkem Kırgız süreci şöyle anlattı: "Önce bir çok fikir üzerine konuştuk, bir çok fikri eledik. Bazıları metne bazıları görsele yöneldi. Bir şey kazanma ve kupa fikri üzerine kurgulanmış işlerimiz de vardı. Daha sıcak bir dille konuşan işler de yarışma kazanmanın önemini anlatıyordu. Çalışma süreci, sonunda bir ödül kazanmak söz konusu olunca heyecanlı geçti. Belli noktalarda tam karar verememiştik, domates tamamen yeşil mi olsa, yoksa bir kenarından biraz kızarmaya başlasın mı diye düşündük. Sonunda tamamen yeşil olmasına karar verdik."

Yeşil domates tasarımını yapan Alp Anjel ise çekim aşamasına ilişkin şunları söyledi: "Aslında iki fikre odaklandık. Bunlardan biri domatesti. Genelde kırmızı rengi kullanmayan onu temsil edebilecek bir şey yapalım diye karar verdik. Domates fikri hepimize çok çekici geldi. Başta bir yeşil domates bulduk. Bir arkadaş birinin bahçesinden almıştı. Hale de gittik, ama istediğimiz gibi bir yeşil domates çıkmadı. Bulduğumuz yeşil domatesin şekli düzgün değildi, bu yüzden kırmızı domatesi çekip onu bilgisayar ortamında yeşile boyadık. Fotoğrafları okulun stüdyosunda çektik."

35 fakülteden 600 öğrenci 281 projeyle yarışa girdi

BU
yıl açılan Genç Kırmızı kategorisinden Kırmızı Ödülünü Bilgi Üniversitesi’nin ilanı alırken, aynı bölümden başka bir ilan ve Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Ana Sanat Dalı öğrencilerinin ilanı da başarı belgesi aldı. Genç Kırmızı’ya Türkiye genelinde iletişim, güzel sanatlar, görsel iletişim tasarımı bölümlerinde okuyan 3’üncü ve 4’üncü sınıf öğrencileri katıldı. Katılımcılar verilen basın reklamı brief’ine göre çalıştı. Tüm katılan işleri akademik jüri değerlendirip 5 finalist belirledi. Kırmızı jürisi de finalistler arasından ilk 3’ü seçti. Genç Kırmızı’da 35 fakülte, 600’e yakın öğrenci yer aldı. 281 katılım yarıştı. Proje, Reklamcılık Vakfı ile birlikte geliştirildi.

Cesaret veren bir ödül platformu oldu

KIRMIZI
Ödülleri’nin destekçilerinden Ülker markasını bünyesinde barındıran Yıldız Holding, 65 üretim ve pazarlama şirketiyle bisküvi çikolataya, gazlı içecek, süt ve ambalaja kadar geniş bir yelpazede faaliyet gösteriyor. Yıldız Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, Kırmızı Ödülleri’ne ilişkin şunları söyledi: "Kırmızı’nın kurum ve ajanslarda yaratıcı işler yapan çalışanların, merak ve heyecanla beklediği, objektif ve profesyonel değerlendirmeleri ile kısa zamanda hak ettiği konuma gelen, son derece cesaretlendirici bir ödül platformu olduğunu düşünüyorum. Bazı dallarda ödüle layık çalışmanın bulunamaması da, ödüllerin vermek için değil, hak edildiği için takdim edildiğinin bir göstergesi. Biz reklamlarımızda yaratıcılık arayan bir müşteriyiz. Kırmızı Ödülleri de yaratıcılığı teşvik eden bir organizasyon. Ülker markamızla, reklam sektörüne canlılık getiren, doğru rekabeti destekleyen Kırmızı Ödülleri’ne destek olarak, yaratıcılığa ve sektör çalışanlarına verdiğimiz desteği göstermeye çalıştık. Rakiplerden ayrışmak için farklı olmak şart. Yaratıcılık, rekabetteki en büyük kozlardan biri ama başarının tek anahtarı değil. Bir ilan ihtiyaca karşılık veren bir mesaja, yaratıcılığın zenginliğini katabilmişse, iyi bir çalışmadır."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!