Güncelleme Tarihi:
BU yıl 11’inci kez kapılarını açan Travel Turkey İzmir Fuarı’na katılan otel sayısında düşüş yaşandı. Fuara katılan seyahat acenteleri fuara katılan otel sayısında yaşanan düşüşü, “2018 yılı için yabancı turistlerden gelen talebin artması üzerine otelcilerin yerli turisti unuttular” şeklinde yorumladı. Ancak otelcilerden bu iddiaya itiraz geldi. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık, “Bizim ana pazarımız iç pazardır. Yabancı geldi diye yerliyi unutmak gibi bir şey olamaz. Fuara katılım düşük olabilir. Ancak fuarlarında farklılaşması gerekiyor. Çünkü Türkiye’de kaynaklar kısıtlı. Fuar konseptleri o kadar benzer oluyor ki otelciler de ona göre karar vermek zorunda kalıyor. Otelciler fuarlara tabi ki önem veriyor. Fuara yabancı katılımın da fazla olması gerekiyor” dedi.
GEÇEN YIL PEŞİMİZDELERDİ
Yabancı turist sayısında yaşanan büyük gerileme sonrasında 2016’da oteller yerli turiste yönelmiş, yaptıkları açıklamalarda ‘yerli turist’ can simidimiz oldu açıklamalarını yapmıştı. Ancak 2017’de turist sayılarının yükselmesi ve yurtdışından gelen 2018 rezervasyonlarının iyi gitmesi sonrasında oteller ‘yerli turisti unutmaya’ başladı. Bu yıl 11’inci kez kapılarını açan Travel Turkey İzmir fuarına katılan otel sayısında düşüş olduğu gözlemlendi. Geçen yıl düzenlenen Travel Turkey fuarına geldiklerinde otellerin kendilerini bir an olsun yalnız bırakmadığını ifade eden bir seyahat acentesinin üst düzey temsilcisi, “Geçen yıl telefonlarım susmuyordu. Sürekli otel yöneticileri, sahipleri görüşme talep ediyordu. Her gün, ‘akşam bir yemek yiyebilir miyiz’ diye talep geliyordu. Ancak bu yıl düzenlenen fuara otel katılımı çok az. Çünkü yurtdışından gelen talep çok iyi” diye konuştu. Bir başka seyahat acentesinin temsilcisi de, “Özellikle Rusya’dan gelen büyük talep otelcilerin yine kafasını karıştırdı. Rusya dışında, Avrupa’da da bir kıpırdanma var. Yerli turisti tam olarak bıraktılar demek doğru olmaz” dedi.
KRİZDE DAHA İYİ ANLADIK
AKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Erkan Yağcı, otelcilerin iç pazarın değerini çok iyi bildiğini, birçok otelcinin yerli turiste ayırdığı kontenjanı arttırdığını söyledi. Erken rezervasyona olan ilginin de bunu gösterdiğine dikkat çeken Erkan Yağcı, “İç pazarın önemi son 2 yılda krizde otelci tarafından daha çok anlaşıldı. Konaklama sektörü olarak iç pazarı unutmak gibi bir şey olamaz. Bundan sonra iç turizm ana pazarlardan biri olacak” dedi. Osman Ayık, “Biz yerli turisti 10 milyona çıkmak istiyoruz. Acentelerin söylediklerine katılmıyorum” dedi.
SON 24 SAATTE YAŞANANLAR