Güncelleme Tarihi:
Yabancı turist sayısında 2016’da yaşanan dip noktanın ardından yaklaşık 2 yıllık bir sürede turist sayısını bu denli artmasının büyük bir başarı olduğu ifade ediliyor. Gelirlerin ise istenilen şekilde artmadığı, bunun sebebinin de Türkiye’ye gelmekten vazgeçen turisti yeniden ülkeye çekebilmek için yapılan aşırı fiyat indirimlerinden kaynaklandığı belirtiliyor. Ancak gelirler her ne kadar istendiği seviyede artmasa da yükselen yabancı turist sayısı sebebiyle oteller istediklere doluluklara ulaşmaya başladı. Özellikle kıyı otellerinde yükselen yabancı turist ilgisiyle birlikte yerli turiste ayrılan paylar da azalmaya başladı. Bu da yerli turistin daha pahalıya yaz tatili yapacağı anlamına geliyor.
KONGRE KADAR ÖNEMLİ
Turizmin başkenti olarak gösterilen Antalya’nın ana pazarları Rusya, Almanya ve İngiltere gibi ülkelerden gelen talep bir hayli artsa da şehir otelleri için biraz daha farklı bir durum söz konusu. Antalya’ya gelen turistin İstanbul’u etkilemediğini ifade eden Hilton Worldwide Türkiye Ülke Müdürü Armin Zerunyan, özellikle İstanbul otelleri olarak lobilerinde yeniden kozmopolit yapıyı görmek istediklerini söyledi ve şöyle devam etti: “2017 ve 2018’de işlerin düzelmesinde Körfez ülkelerinden gelen turistin çok büyük etkisi oldu. Şehir otelleri oralardan gelenler ve yerli turistler sayesinden ayakta kaldı. 2016 ve sonrasında yaşanan gelişmelerin ardından eğer yerli turist olmasaydı biterdik. 2016 ve 2017’de otelleri ayakta tutan yerli turist oldu. Bu yüzden oteller ağırladıkları turistler arasında yerlinin olmasını hep isteyecektir. Şimdi ise Avrupalı ve ABD’li turistlerin geri gelmesi için çalışıyoruz. Otel lobilerinde kozmopolit yapının geri gelmesini istiyoruz.”
İstanbul’un geçmişte bir hayli fazla kongre turisti ağırladığını hatırlatan Zerunyan, “Cruise turistleri gelirdi. Bu tip organizasyonlar 2016’da yaşananlardan kesildi. 2019 için güzel gelişmeler var. Bazı cruise gemilerinin yenide İstanbul’a geleceğini duyuyoruz. 2020 ve 2021 yıllarında ise kongreler yeniden gelmeye başlayacak. Ayrıca çok büyük Avrupalı şirketler bazı toplantılarını İstanbul’a almaya başladı. Burada önemli olan ise çok uluslu firmaların İstanbul’a gelmesi. Bu tip firmaların bir toplantısı bile bir kongre kadar etkili oluyor” diye konuştu.
‘HİLTON ETKİSİ’
HİLTON’un Türkiye’de toplam çalışan sayısını 5 bin 600’ü aştığını belirten Armin Zerunyan, “Son 12 ayda ise 1100 kişiye istihdam sağladık. Türkiye’de 63 otel ile hizmet veriyoruz. Türkiye, Hilton için çok özel bir yerde. Türkiye’ye 63 yıl önce gelen yabancı bir yatırımcıyız. Buraya kısa vadeli gelmedik. Türkiye, Hilton’un en büyük pazarlarından biri. Ayrıca ABD dışında açıldığından bu yana Hilton ismi ile devam ilk otelimizde İstanbul’da. Hilton olarak girdiğimiz şehrin yaşamını etkiliyoruz. Buna biz ‘Hilton Effect’ diyoruz. İstanbul’da ilk otelimizi açtığımız yılın ertesinde İstanbul’a gelen turist sayısı bir yılda ikiye katlandı. Hala Hilton’un açıldığı yerlerde etkili olmaya devam ediyoruz” dedi.