Yerli oto=İNTİHAR

Güncelleme Tarihi:

Yerli oto=İNTİHAR
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2013 09:40

33 yıl önce kurulan ve son 7 yıldaki yatırım atağıyla Türkiye’nin en büyük Avrupa’nın ise 3’üncü büyük jant üreticisi olan CMS’nin patronu Berat Ösen, markalaşmayı en iyi bilenlerden biri.

Haberin Devamı

10 milyon adede yaklaşan üretimle Mercedes’ten BMW’ye, Audi’den Porsche’ye kadar bir çok lüks markaya jant üreterek kendini ispatlayan ve Avrupa’nın lider jant üreticisi olmayı hedefleyen Ösen, son dönemde gündemden düşmeyen ‘Türk marka oto’ projesine ilişkin net konuştu: “Bu proje intihar gibi birşey.” Türk oto markasının sektöre bir katkı sağlamayacağını düşündüğünü kaydeden Ösen bunu şöyle açıkladı:

6 AYDA REİNA’DA TANITILIR

“Son 20 yılda otomotiv sektörü tamamen globalleşen bir sektör oldu. Yani milliyeti kalmadı. Böyle bir ortamda Türk markası intihar olur. Yan sanayi şirketleri de globalleşti ve ana sanayi ile hareket ediyor. Nereye giderse birlikte gidiyorlar. Bu ortamda herşeyi Türkiye’de üretmek dünyaya ters düşen bir şey. Ben yapılamaz demiyorum yapmak çok kolay. 6 ayda Türk marka otoyu geliştirip Reina’da lansmanını bile yaparsınız. Bizim 33 yıllık bir CMS tecrübemiz var. Son 6-7 yıldır markalaşma yolunda adımlar attık ki daha yolumuz var. Türk marka oto isteniyorsa ya 20 yıl önce yapılmalıydı, ya da bugün düğmeye basarsak 20 yıl sonra ancak çıkar.”

Haberin Devamı

CMS’nin marka değeri en az 300 milyon Euro

BERAT Ösen, bugün CMS’nin en az 300 milyon euroluk marka değerine sahip olduğunu belirterek, “Bizim hedefimiz bundan sonra yurtdışında satın almalar yaparak büyümek. Şu an İzmir’de 4 tesisimiz var ama yurtdışında da üretim yapmak istiyoruz. Avrupa’da kriz nedeniyle bir çok zorda jant üreticisi var. Onlardan birini alabiliriz. Ama asıl amacımız Rusya’da şirket satın alıp orda üretim yapmak. Bunun için fırsatları değerlendiriyoruz” dedi.

Avrupa’da krizi lüks markalara üretimle aşıyoruz

1980 yılında kurulan ve son 7 yılda atağa kalkarak 140 milyon Euro yatırımla aliminyum jant üretiminde Türkiye’nin lider markası olduklarını söyleyen Ösen, “50 milyonuncu jantımızı üretittik. 2013’te 7.5, 2014’de 9, 2015’te ise 10 milyon jant üretmeyi hedefledik. Üretimimizin 95’ini ihraç edeceğiz. Hedefimiz Avrupa’da önce ikinci olmak daha sonra liderlik” dedi. Avrupa’da yaşanan krize bağlı olarak orta sınıf araç satışlarındaki düşüşe bağlı olarak jant talebinde de bir daralma olduğunu kaydeden Ösen, bu krizi satışları artan lüks markalara jant üreterek aştıklarını söyledi. Ösen, Mercedes, BMW, Audi ve Porsche’ye jant üretimi konusunda anlaşma yaptıklarını belirterek şunları söyledi: “Biz Mercedes’e bu yıl 500 bin adet jant vereceğiz. Bu çok önemli bir rakam. Aynı şekilde diğer lüks markalara da benzer oranlarda jant üretceğiz. Bu sayede yeni bir kulvara giriyoruz. Bu CMS için önemli atılım.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!