Yerli malı kampanyası başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Yerli malı kampanyası başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2006 12:59

Tüketiciler Birliğinin, yerli malının kullanımını özendirmeyi amaçlayan, “yüzde100 TÜRKİYE” adlı kampanyası 8 Kasım'da Kütahya'da başlayacak.Kampanya kapsamında ilk defa “sosyal etiketleme” uygulaması başlatılarak, yerli malı ve hizmetlerinin, kampanyanın logosunu taşıyan etiket ile belirlenmesi sağlanacak.

Konunun uzmanlarından oluşacak “yüzde100 TÜRKİYE Komitesi” tarafından, üreticilerden gelen talepler değerlendirilecek ve “yerli malı” tanıtımına uygun mal ve hizmetler, “yerli malı” olarak ilan edilecek ve etiketlenecek.

Konuya ilişkin soruları yanıtlayan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Avukat Bülent Deniz, kampanyaya 8 Kasım'da Kütahya'da başlayacaklarını bildirdi.
Çalışmanın duyurusunu Haziran'da yaptıklarını hatırlatan Deniz, “Kütahya'da yapacağımız basın toplantısında ilk yerli malı firmasını açıklayacağız. Daha sonra 25 şubemizde aralıklı olarak basın toplantısı ve oradaki ticaret ve sanayi odaları başkanları ile görüşerek kampanyayı şekillendireceğiz. Temel amaç, oranın ticaret ve sanayi odalarına ulaşmak ve yerli basını bilgilendirmek” dedi.

Deniz, kampanya ile ilgili bir de web sitesi hazırlama çalışmaları bulunduğunu, broşür ve basılı evrak hazırlıklarının bitmek üzere olduğunu söyledi. Bülent Deniz, “Bu kampanya logosunu taşımak isteyen firmalardan müracaatlar gelmeye başladı. Şu ana kadar bize 2 firmanın müracaatı var. 8 Kasım'dan itibaren bunun hızla artacağını düşünüyoruz. Fransız mallarının boykotu da bu yerli malı ile ilgili çalışmaların çok önemli olduğunu gösterdi” dedi.

YERLİ MALI TANIMI

Daha önce benzer kampanyaları TOBB ve ticaret odalarının yaptığını, ancak o kampanyalarda tüketici ayağının eksik kaldığını ifade eden Deniz, “Burada tüketiciye çağrı yapıyoruz. Tüketici rafın karşısına gittiğinde, hangi malın yerli olduğunu göremiyordu, bu kampanya onu sağlayacak. Türk bayrağı motifli kampanya logosu tüketicinin algılamasını sağlayacak” dedi.

Kendilerine müracaat eden firmaların öncelikle “yerli malı” tanımına uygun olup olmadığını ölçeceklerini belirten Deniz, Türkiye coğrafyasında Türk emek gücü ile üretilmiş ve katma değerin yüzde 51'i Türkiye'de gerçekleşmiş her türlü üretimin yerli malı olarak kabul ettiklerini söyledi. Deniz, “Bir Türk iş adamı Romanya'da fabrika açtığında onu yerli malı kabul etmiyoruz ama Türkiye'de sadece montaj sürecini bile yerli malı kabul ediyoruz” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!