Yerel başarı hikayesi internetle bir anda tüm dünyaya yayılabilir

Güncelleme Tarihi:

Yerel başarı hikayesi internetle bir anda tüm dünyaya yayılabilir
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2011 00:00

Dünyanın en popüler teknoloji dergilerinden Wired’ın yayın yönetmeni David Rowan, bugün başlayacak e-Ticaret Zirvesi’ne katılmak için İstanbul’a geldi. Rowan internetin küreselleşme için önemini vurgulamak için “Yerel bir başarı hikayesi internetle bir anda tüm dünyaya yayılabilir” diyor.

Haberin Devamı

DAVID Rowan, dünyanın en popüler teknoloji dergilerinden Wired’ın İngiliz edisyonunun yayın yönetmeni. Derginin amacını, dünyanın hangi yöne gittiğini keşfetmek, olarak tanımlıyor. Tasarım, bilim, iş modelleri, mühendislik, sanat ve mimari gibi çok farklı disiplinlerin gelecek 5-10 yıldaki trendlerini araştırıyorlar. Rowan aynı zamanda The Guardian gazetesinin web sitesinde editör, GQ ve Conde Nast Traveller dergilerinde köşe yazarı. Stockholm’den Şangay’a dünyanın dört bir yanında düzenlenen konferanslarda konuşmalar yapıyor. 1-2 Aralık tarihlerinde yapılacak E-Ticaret Zirvesi’ne katılmak üzere İstanbul’a gelen Rowan’la teknoloji dünyasındaki yenilikleri ve e-ticaretin geleceğini konuştuk.
* Değişimlerin bu kadar hızlı yaşandığı bir dönemde siz en yeni gelişmeleri nasıl takip ediyorsunuz?
-  Ayın bir kısmını konferanslara ayırıyorum. Münih’teki DLD, Edinburgh’daki TEDGlobal, Dublin’deki Founders ve Berlin’deki NEXT gibi önemli etkinlikleri hiç kaçırmam. Böylece bizim ilerimizde yaşayan aykırı insanlarla tanışma ve onlardan yeni trendleri öğrenme imkanım olur. Bunların yanında Twitter’da bana günlük haber brifingi veren 250 kişi takip ediyorum. Gazete veya televizyonla vakit kaybetmiyorum.
*  Beş-altı yıl içinde ne gibi yeniliklerle tanışacağız?
-  Bizi sosyal ortamlara bağladığı ve harcamalarımızdan eğitimimize hayatımızın her alanını etkilediği için gelecek 10 yıla mobil internet damgasını vuracak. Dünyada 6 milyar cep telefonu var ama bunların yalnızca 850 milyonunun 3G internet erişimi var. Yakında, bulunduğumuz her yerde internet olacak ve beklentilerimiz değişecek. İletişim ağları, kişisel tercihlerimizi öğrenip nerede olursak olalım isteklerimizi yerine getirecek kadar akıllı olacak.
* Birkaç ay önce derginin Amerikan versiyonunda çarpıcı bir haber vardı; “Web öldü, yaşasın uygulamalar!” diye. Web ölüyor mu gerçekten?
-  Fikir, Wired Amerika’nın yayın yönetmeni Chris Anderson’a ait. Akıllı telefonların, uygulamaların ve kesintisiz işlemlerin baskın olduğu bir dünyada web sitelerinin giderek daha az ziyaret edileceğini savunuyor. Anderson’a katılıyorum; web sitelerinde artık daha az vakit geçiriyoruz. Ancak o makalede tartışmayı webin kendisinin tümüyle yok olacağı iddiası alevlendirdi. Bu bağlamda ondan farklı düşünüyorum. Bence birçoğumuz Firefox veya Chrome’dan vazgeçmeye hazır değil.
Kağıt kitap okuyan antika olacak
* E-kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu konuyla ilgili de çeşitli tartışmalar var.
-  Karşıyım veya yanlısıyım diye taraf tutmak, ekmek hakkında yorum yapmak kadar saçma. Herkes ekmek yer. Dijital kitapları da zamanla herkes kullanacak. Bu, kağıt kitaplar bitecek demek değil. Ama kağıt kitap kullanıcıları toplumda antika ve garip insanlar olarak görülecek.
* Sizin dijital ürünlerde tercihleriniz neler?
-  Ben tam bir Apple’cıyım; MacBook’um, iMac’im, iPad’im ve İphone’um var. Bugüne kadar evim dışında, Apple’a para harcadığım kadar başka hiçbir şeye para harcamadım. Blackberry, ilk çıktığı 2001’de  her yerde e-postalarınızı kontrol edebilmenizi sağladığından harika bir fikirdi. Hala üretiyorlar mı ondan?

Haberin Devamı

Demet Mutlu ve Rina Onur’a dikkat

Haberin Devamı

* Dijital dünyayı kimler yönetiyor?
- Google, Apple, Amazon ve Facebook gibi büyük şirketlerin yanında birçok isim var. Tumblr’ın kurucusu David Karp. Karp, 2012 seçimlerinde Obama’nın kampanyasının arkasındaki isim. 50 milyon oyuncusu bulunan online oyunu Moshi Monsters’ı yaratan şirket Mind Candy’nin kurucusu 36 yaşındaki Londralı Michael Acton Smith ve çok sayıda başarılı online işletmeleri yöneten Alman Semwar Kardeşler var. Ayrıca İstanbul’dan dünya çapında bir moda perakende işi yürüten Trendyol’un kurucusu Demet Mutlu ve Peak Games’den Rina Onur’un isimlerini sayabilirim. İnternet, yerel bir başarı hikayesini tüm dünyaya yayabilir. Bunun için yalnızca vizyon ve biraz şans gerekli.  
* Jobs’dan sonra Apple nasıl olacak?
- Apple, Jobs’un seçtiği varisinin önderliğinde dört-beş yıl nasıl ilerlemesi gerektiğini biliyor.

Haberin Devamı

Zekice fikirle her an alaşağı olabileceğini anlayanlar kazanır

* Türkiye’ye, yarın başlayacak Dijital Ekonomi E-Ticaret Zirvesi 2011 için geliyorsunuz. E-ticaretin nasıl geliştiğini düşünüyorsunuz?
- E-ticaretin herhangi bir alım-satım yönteminden farkı yok. Kolay geldiği sürece normal alışveriş gibi memnuniyetle yapıyoruz. Dijital ticaret yakında sosyal ortamların etkisiyle değişim geçirecek. İnternetteki paylaşımlar alışverişi tetikleyecek. Lüks tüketim ürünleri dahil, tüm markalar mobil internet ortamında mallarını indirime sokmak zorunda kalacak. İnterneti, yalnızca insanları alışverişe teşvik etmek için kullanmak artık yeterli değil. Tüketicilerin kişisel alışveriş alışanlıklarına uygun indirim beklentileri hızla artıyor.   Kaybedenler; işlerini eski usülde yürütüp şu anda iyi para kazanıyorlar diye iş modellerinin gelecek ay da başarılı olabileceğine inanlar. Kazananlarsa; işleri ne kadar büyük ve başarılı olursa olsun, her an düzenlerinin bozulabileceği ve 17 yaşında birinin zekice bir fikriyle alaşağı edilebileceklerini anlayanlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!