Fahir ARIKAN/SEUL
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2009 00:00
Güney Kore’de 20 yıldır faaliyet gösteren ve Asya krizinde pazarlama stratejisini değiştirip 60 aya varan vadelerle satışa başlayıp müşteri çağırmadan servis hizmeti vererek farklılık yaratan ’yeşil ürün’ üreticisi Coway, Türkiye pazarına da girdi. Coway Başkanı Kee Hong, Yerebatan Sarnıcı’nı gezip etkilendiğini söyledi.
GÜNEY Koreli ’green product’ (yeşil ürün) üreticisi Coway, Türkiye pazarına girmeye hazırlanıyor. İsmi ’daima birlikte’ anlamına gelen Coway şirketi, ürettiği akıllı klozetler, su arıtma cihazları, arıtmalı sebiller ve hava filtrasyon cihazlarını Hazar A.Ş.’nin distribütörlüğünde Türk tüketicisiyle buluştaracak. Coway Başkanı Joon Kee Hong, geçtiğimiz aylarda İstanbul’da düzenlenen ’Su Forumu’na katıldığını belirterek, "Yerebatan Sarayı’nı gezdim. Oradaki sarnıçları görünce, bu topraklarda tarihten beri suyun ne kadar değerli ve önemli olduğunu anladım" dedi.
Krizde kiralama ve taksit
Coway’in 1989 yılında kurulduğunu söyleyen Hong, şöyle konuştu: "Firmamız ilk 10 yılında su arıtma cihazlarına yöneldi. Bu dönemde ürünlerimizi satmak yerine talep ve pazar yaratmakla ilgilendik. 1998’de yaşanan Asya krizinde satış yöntemimizi değiştirdik. Tek seferde yüksek meblağ ödeyerek satmak yerine düşük bedellerle ürünleri kiralamaya başladık. Biz bu finansal krizden itibaren iki konuda karar verdik. Birincisi, ürünlerin bedelini 60 aya bölerek alıcıya ödeme kolaylığı sağladık. İkinci önemli kararımızda insanların bize güvenlerini sağlamak için her iki ayda bir müşterinin, bizi aramasına gerek kalmadan servis görevlilerimiz müşterileri ziyaret etmeye başladı."
4.4 milyon müşteriye ulaştı
Hong, Güney Kore’de izledikleri bu strateji sayesinde su arıtma cihazları pazarından aldıkları payın bugün yüzde 52 olduğuna dikkat çekerek, "Hava filtrasyon cihazlarında yüzde 49, akıllı klozet kapaklarında yüzde 57 ve su yumuşatma cihazlarında yüzde 80 pazar payına sahibiz" dedi. Güney Kore’de 4.4 milyon müşteriye ulaştıklarını belirten Hong, "Piyasada rakipsiziz. En yakın rakibimizin 350 bin müşterisi var. 2 yıldır dünya piyasalarında büyümeye çalışıyoruz" diye konuştu.
Arıtma projelerine bakıyoruz
Türkiye ve Güney Kore’nin kardeş ülkeler olduğunu vurgulayan Hong, şöyle devam etti: "Türkiye’de yapılan Su Forumu’na katıldım. Yerebatan Sarayı’nı gezip sarnıçları görünce, bu topraklarda suyun tarihten beri ne kadar değerli ve önemli olduğunu anladım. Türkiye büyük bir pazar. Su Forumu’na Güney Kore’den özel teşebbüs olarak sadece Coway firması katıldı. Türkiye’de sadece arıtma cihazı satmak değil, büyük boyutlu arıtma projelerinde de yer almak istiyoruz."
Türkiye’yi üretim ve dağıtım merkezi olarak düşünüyoruz
COWAY Başkan Yardımcısı Inchan Yee ise Türkiye’nin konumu itibarıyla oldukça büyük lojistik avantajı bulunduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: "Aynı zamanda Vestel, Beko gibi büyük üretici firmaların varlığı, alt yapının uygun olduğunu gösteriyor. Uzun vadede Türk devletinin sunacağı yatırım avantajlarından faydalanılarak üretim ve dağıtım konusunda Türkiye’yi bir merkez olarak görüyoruz. Stratejik olarak Türkiye bizim için önemli bir ülke.
Tuvalet temizliğinde suyun önemini anlatmakta zorlandı
COWAY Başkan Yardımcısı Inchan Yee, Türkiye’de tuvalet temizliğinin suyla yapıldığına işaret etti; Güney Kore’de ise sadece tuvalet kağıdı kullananlar olduğunu hatırlattı. Inchan Yee, "O insanlara su ile temizliğin ne kadar önemli olduğunu anlatmakta zorlandık. Türklerin dekoratif olan hijyenik ürünlerimize daha çabuk ısınacağını düşünüyorum."
Türkiye’ye özel yeni ürünler geliştireceğiz
COWAY Başkan Yardımcısı Inchan Yee, arıtmalı sebil ve buz üreten cihaz gibi, Türkiye pazarına yönelik özel ürünler geliştireceklerini belirterek, "İlk başta su arıtma ürünlerinin popüler olacağını düşünüyoruz. Aynı zamanda akıllı klozet kapaklarının oldukça tutulacağını düşünüyoruz" diye konuştu.