Güncelleme Tarihi:
Osmaniye Valisi Celalettin Cerrah, yaptığı açıklamada, kentin en önemli geçim kaynaklarından biri olan yer fıstığının yıllarca sadece çerez olarak pazarlandığını ve tüketildiğini belirtti.
Bu anlayışı değiştirmek ve yer fıstığının satış alanlarını genişleterek üretim potansiyelini artırmak için çalışma başlattıklarını anlatan Cerrah, bu kapsamda iki proje geliştirdiklerini kaydetti.
Cerrah, bu projelerden ilkinin Osmaniye yer fıstığının farklı ürün çeşitlerini piyasaya sunmak ve tanıtmak olduğunu belirterek, ikincisinin ise yer fıstığı yetiştiricisine sertifikalı tohum dağıtarak ürün verimini artırmak olduğunu söyledi.
Her iki projenin de birbiriyle bağlantılı olduğunu vurgulayan Cerrah, “Yer fıstığının kullanım alanlarının genişlemesiyle satışların da artacağını tahmin ediyorduk. Bu nedenle ürünün kullanım çeşitliğini artırırken çiftçiye sertifikalı tohum dağıtılması projesi ile de piyasada artan talebin karşılanabilmesini sağlamaya çalıştık” dedi.
Cerrah, 2010 yılında başlattıkları projelerin başarıyla uygulandığını belirterek, çalışmaların hem üreticiye hem de kent ekonomisine önemli katkılar sağladığını kaydetti.
Draje, cezerye, ezme, hurmadan sonra dondurmalı yer fıstığı
Cerrah, “yer fıstığı sadece çerez olarak tüketilir” anlayışını değiştirmek için yer fıstıklı yeni ürünlerin piyasaya sürülmesine öncülük ettiklerini, bu kapsamda yer fıstığının çikolata kaplı renkli draje halinde satışa sunulduğunu ifade eden Cerrah, bu ürüne çok yoğun bir ilgi olduğunu kaydetti.
Cerrah, “Bu ürünün satışlarında bayramlarda ve özel günlerde büyük bir artış yaşanıyor. Hem göze hem de damak tadına hitap ettiği için çok tutulan bir ürün” dedi.
Draje dışında da yer fıstıklı cezerye, lokum, ezme, hurma yaptırdıklarını ifade eden Cerrah, Baklavacılar ve Tatlıcılar Derneği ile iş birliği yaparak tanıtımını gerçekleştirdikleri Osmaniye yer fıstıklı baklavanın büyük beğeni topladığını, bunu yer fıstıklı dondurmanın izlediğini söyledi.
Yer fıstığının çikolataya kattığı lezzetin de yeni yeni keşfedilmeye başlandığını belirten Cerrah, çikolata üreticisi açısından bakıldığında yer fıstığının Antep fıstığı ve fındıktan ucuz olduğunu ve maliyeti düşürdüğünü, önümüzdeki yıllarda yer fıstıklı çikolatalara hem üreticinin hem de tüketicinin daha çok ilgi göstereceğine inandığını ifade etti.
Ürün çeşitliliği tüketimi artırdı
Cerrah, yer fıstığının farklı ürün çeşitleriyle sunulmasının üretimi de artırdığını belirterek, şöyle devam etti:
“Hem çiftçimiz hem de tüccarımız Osmaniye yer fıstığının sadece çerez olarak kısıtlı bir tüketim ve pazarlama alanı olmadığını gördü. Şu an ilimizde fıstık sektöründe ciddi bir hareketlenme yaşanıyor. Üreticimiz Osmaniye yer fıstığının kendisine çok kazanç getirecek bir ürün olduğunun farkına varırken, tüketici de piyasaya sunulan değişik lezzetteki ürünlere evlerinde daha çok yer vermeye başladı.”
Osmaniye'de yer fıstığının 2010 yılında 30 bin ton üretildiğini bildiren Cerrah, bu rakamın yürütülen çalışmalar sonrası 2011 yılı sonunda 36 bin 387 ton tona çıktığını söyledi.
Cerrah, Türkiye'deki yer fıstığı üretiminin yüzde 44'ünün karşılandığı Osmaniye'de, çevre illerden gelen ürünlerin de işlenip pazarlandığını belirterek, “Çevre illerden gelen ürünlerle birlikte Türkiye'deki yer fıstığının yüzde 80'i Osmaniye'de işleniyor ve pazarlanıyor” diye konuştu.
Cerrah, ayrıca Osmaniye yer fıstığı kremasının zihin açıcı özelliği bulunduğunu belirterek, sözlerini şöyle tamamladı:
“Yer fıstığı kremasının çocuklarımıza kahvaltıda verilmesini de tavsiye ediyorum. Çünkü sabahları okula giden çocuklarımızın hem enerjik olarak hem de açık bir zihinle derslerine başlamalarına, onların eğitimleri açısından çok önemli. Yatılı ilköğretim bölge okullarımızda öğrencilerimize sabah kahvaltısında Osmaniye yer fıstığı kreması veriyoruz. Tüm anne babalara da çocuklarına kahvaltıda bu sağlıklı ve lezzetli kremayı vermelerini tavsiye ediyorum.”