Güncelleme Tarihi:
DOMİNOS Dünya Başkanı Ritch Allison geçtiğimiz günlerde Türkiye’ye ziyarette bulundu. Hürriyet’e konuşan Allison, Dominos’a katıldığı 5 yıldan bu yana Türkiye’ye dördüncü kez geldiğini belirterek, “Türkiye Dominos’un en büyük 10 pazarı arasında. Burada 460 dükkanımız var. Son 5 yılda ise en hızlı büyüyen 4 pazar arasında yer alıyor. Ayrıca Türkiye’den çok inovatif fikirler çıkıyor. İnovatif fikirleri yerinde görmek istedim. Türkiye’den yenilik konusunda birçok şey öğreniyoruz” dedi. Dünya genelinde 12 bin 500 mağazaları olduğunu söyleyen Allison, 80 farklı ülkede faaliyet gösterdiklerini, ABD dışında toplam 7 bin 500 mağazaları bulunduğunu söyledi. Dominos’un 2012 yılında 10 bininci mağazasını açtığını hatırlatan Allison, şimdi ise 13 bininci mağazaya doğru ilerlediklerini söyledi. Sektörde yaşanan rekabet hakkında da değerlendirmelerde bulunan Allison şunları söyledi; “Çalışanlar ve inovasyon bizim lokomotiflerimiz arasında. Ürün, hizmet, teknoloji ve imajla çalışanlarımız bir araya gelince çok farklı bir durum ortaya çıkıyor. Dünyada operasyonlarımız bu şekilde sürdürüyoruz. Ayrıca dijital ortamda sipariş verme seçeneği bizi ön plana çıkardı. Dünya çapındaki tüketiciler bir araya geldi. Bu sayede rakiplerden çok daha hızlı büyüdük. Sadece dijital ortamdan 5 milyar dolarlık pizza siparişi verildi. Satışlarımızın yarısı dijital kanallardan gerçekleşiyor. Türkiye’de mağazaların modernleşmesi için de ciddi çaba sarf ediliyor. Dünya çapında da bunu yapmaya devam ediyoruz. 2017’ye kadar daha modern görünüme kavuşmak istiyoruz.”
FARKIMIZ YEREL TATLAR
2015’te yüzde 12 büyüdüklerini belirten Allison, çok güzel bir ivme yakaladıklarını 2015’te yakaladıkları cironun ise 10 milyar dolara ulaştığını söyledi. Türkiye’de çok fazla yemek çeşidi olduğunu, bu konuda rekabeti nasıl sağladıklarını sorduğumuz Allison, “Türkiye’de rekabet, dinamik bir yapıya sahip. Sadece pizza markaları ile değil yerel ürünlerle de rekabet halindeyiz. Yerli ve usta franchise sahiplerimiz var. Hem damak tadı hem de tüketiciler açısında çok büyük anlayışa sahipler. Bazı pizzalarımız dünyada çok benzer özelliklere sahip. Ancak bazı pizzalarımız ise yerel tatlarla oluşturuluyor. Yani pizzalarımızı özelleştirip, bireyselleştiriyoruz. Bu dengemiz fırsatları da beraberinde getiriyor. Yerel zincirlerle böyle rekabet ederken, ürün gamımız da geliştiği için daha fazla tüketiciye ulaşıyoruz” diye yanıtladı.
% 45 PAZAR PAYI
HİZMETLERİ ile rekabette daha ileri noktaya geçtiklerini ifade eden Aslan Saranga, “Türkiye’nin zengin bir yemek kültürüne sahip olması bizim için büyük fırsat. Türkiye’de pizza satışlarında yüzde 45’lik pazar payına sahibiz. Genel olarak bütün yemek sektöründe yüzde 1’lik bir paya bile sahip değiliz. İnsanların her gün pizza yemesini tabi ki isteyemeyiz. Ancak orana bakıldığında daha çok büyüme imkanı olduğu görülecektir. Bu yüzden, Türkiye’nin damak tadına uygun pizzalar üretiyoruz. Örneğin dönerli pizzamız var, Kayseri ateşi isimli bir pizzamız mevcut. Menümüzün yarısı yerel damak tatlarından” dedi.
50 ÜLKEYE SUFLE
TÜRKİYE’den çıkıp dünyaya yayılan tatlardan birinin sufle olduğunu söyleyen Ritch Allison, “50 ülkede satışı gerçekleştiriliyor. Satışları da çok iyi gidiyor” diye konuştu. Yeni yatırımlar konusunda bilgi veren Aslan Saranga ise şunları söyledi; “Rusya, Azerbaycan ve Gürcistan’a da yatırımlarımız sürüyor. Birçok lojistik merkezimiz var. Ürünlerin tamamı Türkiye’de üretiliyor. Ürünleri Afrika ve Ortadoğu ülkelerine satabiliyoruz. Doğu’da yatırımlarımıza sıkıntılar yaşansa da devam ediyoruz. Yılda 50 mağaza açıyoruz. 10 bini aşkın çalışanımız var. Yılda 15 milyon dolar yatırım yapıyoruz” dedi.