Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2005 00:00
Tüm dünyada kendini yenileme sürecine giren Daihatsu, bu stratejisinin ilk ürünü olan yeni Sirion’u da Türkiye pazarına sundu. Daihatsu’nun küçük sınıftaki temsilcisi yeni Sirion, tamamen yenilenen dış tasarımıyla ve yeni özellikleriyle önceki modelden ayrılıyor.Yeni Sirion’da 1.0 litre 69 beygir ve 1.3 litre 87 beygir gücünde iki benzinli motor seçeneÄŸi bulunuyor. Daihatsu tarafından geliÅŸtirilen dünyanın ilk kendinden oluÅŸumlu katalizörü 1.3 litrelik benzinli motorda kullanılıyor. Böylece, ‘akıllı katalizör’ ile sürücülere uzun kullanım süreci ve azalmayan bir performans sunuluyor. Yeni Sirion’da 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise motor gücüne göre 5.0 ile 5.8 litre arasında deÄŸiÅŸiyor.Yeni Sirion’da çok yönlü koltuk ayarları hem iÅŸlevsel hem de rahat bir kullanım saÄŸlıyor. Aracın 225 litrelik bagaj hacmi arka koltukların yatırılmasıyla 630 litreye çıkıyor. Yeni Sirion, standart olarak sunduÄŸu ABS (EBD destekli), immobilizer, Isofix çocuk koruma koltuÄŸu baÄŸlantısı, 3 noktalı aktif gergili ön ve arka emniyet kemerleri, sürücü ve yolcu havayastığı, yan havayastığı, uzaktan kumandalı merkezi kilit,yükseklik ayarlı ön ve arka kafalıklar, darbe emici direksiyon ve fren pedalı gibi aktif ve pasif güvenlik önlemleriyle dikkat çekiyor.Daihatsu ayrıca, kadınların ve gençlerin ilgi gösterdiÄŸi Sirion modelinin yeni ‘Sporty’ serisini de piyasaya sürdü. Srion Sporty, zengin aksesuvar paketi ve sadece kırmızı ve yeÅŸil olarak üretilen iki renk alternatifi ile satılıyor. Sirion Sporty serisindeki standart deri koltuklar kırmızı Sirion’da beyaz, yeÅŸil Sirion’da ise kemik renginde. Sirion Sporty’nin kaputunun altında 1.3 litrelik motor bulunuyor. Sirion Sporty’de diÄŸer modellerde bulunan ekipmanlara ek olarak 14 inç alüminyum alaşımlı jantlar, yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, krom kaplama iç kapı kolu, devir saati, yan hava perdesi, yan etek, Sporty ön tampon, ön sis farları ve arka spoyler gibi özellikler yer alıyor. Formula 1 teknolojili YRV Daihatsu’nun Türkiye’de piyasaya sunduÄŸu kompakt modellerden biri olan YRV’de 1.3 litrelik 86 ve 130 beygir gücünde iki benzinli motor seçeneÄŸi bulunuyor. Daihatsu YRV 4 silindirli, 1.3 litrelik 16 subaplı motoru ve 100 kilometrede ortalama 6 litre yakıt tüketiyor. YRV Turbo ise 130 beygirlik gücü 170 Nm’lik torku ile gerçek sürüş zevkini kullanıcısına yaÅŸatıyor. YRV Turbo sportif dizaynı, üstün performansı, geniÅŸ iç hacmi aynı zamanda pratik ve kullanışlılığı ile Daihatsu’nun ideal araçlarından biri. YRV Turbo’nun geliÅŸtirilmesindeki ilk amaç, spor otomobillerden alınan performans ve sürüş keyfini, uygun fiyatla kompakt bir otomobille vermek olmuÅŸ. Bu amaçla geliÅŸtirilmeye baÅŸlanan aracın mühendisleri, bir de Formula 1 keyfini otomobile taşıyarak direksiyondan kumanda edilebilen elektronik kontrollü ‘Steertronic’ ÅŸanzımanı geliÅŸtirmiÅŸler. Entegre motor kontrolü ve öğrenme fonksiyonlarıyla desteklenen bu ÅŸanzıman dört ileri kademeli.Daihatsu YRV Turbo’da 1.3 litrelik turbo beslemeli motor kullanılıyor. Bu motor sınıfının en yüksek beygir gücüne ve torkuna sahip. Düşük devirlerde devreye giren turbo, DVVT (Dinamik DeÄŸiÅŸken Subap Zamanlaması) ile birleÅŸince kolayca devirlenip istenilen gücü saÄŸlıyor. Bu motor 6400 d/d’de 130 beygir maksimum güç ve 2800 d/d’de 170 Nm maksimum tork üretiyor. Azami hızı 180 km/s olan otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 8.4 saniyede tamamlıyor. Aracın 100 kilometrde ortalama yakıt tüketimi ise 7 litre.GÃœVENLÄ°K UNUTULMAMIÅžYRV Turbo, yüksek hıza çıkabilen spor otomobillerin özelliklerine yakınlaÅŸtırılırken güvenlik açısından da geliÅŸtirilmiÅŸ. Oldukça performanslı bir otomobil olan YRV Turbo aktif ve pasif güvenlik unsurları dikkat çekiyor. YRV Turbo’da EBD (Elektronik Fren Dağılımı), 4 sensörlü ABS fren sistemi, sürcü ve yolcu, yan ve perde tipi olmak üzere 6 adet havayastığı ve darbe emici tavan gibi özellikler standart olarak yer alıyor.Â
button