Yeni yıldızlar, Disney’i 27 milyar dolarlık dev yaptı

Güncelleme Tarihi:

Yeni yıldızlar, Disney’i 27 milyar dolarlık dev yaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2003 02:49

Walt Disney karekterleri Walt Disney'e yılda 26.6 milyar dolar kazandırıyor. Son yıllarda özellikle Amerika'daki televizyon programları ile milyonlarca çocuğun ilgisini çeken Walt Disney, yeni televizyon yıldızları ile gelirlerini hızla artırıyor.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de çocukların sevgilisi olan Disney karekterleri Walt Disney'e yılda 26.6 milyar dolar kazandırıyor. Son yıllarda özellikle Amerika'daki televizyon programları ile milyonlarca çocuğun ilgisini çeken Walt Disney, yeni televizyon yıldızları ile gelirlerini hızla artırıyor.

Dünya çapında tanınan çizgi film karekterlerine son yıllarda genç film karekterlerini de katan Walt Disney'in özellikle Disney isimli kablolu televizyon kanalının gelirleri son yıllarda hızla artırarak 1.1 milyar dolara ulaştı. Şu anda gelir açısından Walt Disney'in 5 milyar dolarlık kablolu televizyon kanalları gelirinin 5'te biri olan bu rakam, toplam kárın ise neredeyse yüzde 50'sine yaklaşıyor.

Walt Disney'in 30 Haziran'da sona eren 2003 yılı mali yılı sonunda açıkladığı rakamlar, son yıllarda özellikle televizyon alanındaki başarılarını ortaya koyuyor. Televizyon yayın gelirleri 5.4 milyar dolora ulaşan Walt Disney'in kablolu yayınlarından elde ettiği gelir ise 5.3 milyar doları bulmuş durumda. Disney kanalının elde ettiği gelir ile birlikte Walt Disney'in televizyon yayıncılığından toplam 11.8 milyar dolar ciro sağlamış durumda.

ÜRÜN SATIŞLARI

Diğer taraftan film stüdyolarından 7.1 milyar dolar, Disney Park'lardan ve tesislerinden ise 6.4 milyar dolar gelir elde eden şirketin ürün satışlarından elde ettiği toplam gelir ise 2.4 milyar dolar. 2003 yılı sonuçlarına göre 26.6 milyar dolar gelir elde Walt Disney, televizyon dizileri ve kahramanları ile bu rakamı önümüzdeki yıllarda daha da artırmasına kesin gözüyle bakılıyor.

Walt Disney'in başarısındaki en büyük payın son yıllarda büyük çıkış yapan Disney kanalına ait olduğu söyleniyor. Bir yılda abone sayısını 14 milyondan 83 milyona çıkartan kanal bugün izlenme oranı bakımından rakipleri Nicelodeon ve Cartoon Network'ü geride bırakmış durumda. Uluslarası yatırım şirketi Morgan Stanley'in analistleri, Disney kanalının Walt Disney'in son yıllarda en iyi giden iş kolu olduğunu kaydediyorlar.

1996 yılında CEO'luğa getirilen Anne Sweeney'in katkılarıyla bir çok yeniliğe ve projeye imza atan kanal, özellikle ‘‘Cheetah Girls’’ ve ‘Lizzie McGuire’ isimli dizileri ile Amerika'nın en çok seyredilen televizyon kanalı olmayı başardı. Walt Disney bu kanalın başarısı ile diğer iş kollarını da gelirlerini artmasını sağladı.

Bugün dünyada ve özellikle Türkiye'de bir çok kişi ‘Cheetah Girls’ ve ‘Lizzie McGuire’ isimlerini ilk kez duyuyor olabilir, ama Amerika'da özellikle 8-14 yaş arasındaki kızların bu dizilerdeki karekterler hakkında bilmediği bir şey yok. Cheetah Girls kitaplarını alan, müziklerini dinleyen ve danslarını taklit eden kızlar sayesinde Walt Disney adeta para basan bir şirket haline gelmiş durumda. Bu dizinin önümüzdeki dönemde tüm dünyada gösterime girmesiyle birlikte Amerika'daki benzer patlamanın tüm dünyada yaşanması bekleniyor.

FİLMİ BİLE ÇEKİLDİ

Disney kanalının diğer bir bombası da haftalık olarak yayınlanan ‘Lizz McGuire’ dizisi. Dizi çocuklar tarafından o kadar beğenildiki şu ana kadar 7 tane kitabı yayınlandı, 5 tanesi de yayınlanmak üzere. Müziklerinden oluşan CD'si piyasaya sürüldükten sonra hızla tüketilen dizinin karekterinin yer aldığı kalem ve defterler Amerika çapında 450 mağazada kapış kapış satılıyor. Walt Disney tarafından filmi de çekilen dizinin karekteri olan Hilary Duff bugün Amerika'nın en ünlü starlarını geride bırakmış durumda. Duff'un da yer aldığı film Amerika'da 50 milyon dolarlık gişe hasılatı elde ederken, gösterildiği dönemde en çok izlenen ikinci film oldu. Dizinin yakında DVD'si de piyasaya sunuluyor.

Çocuklardaki değişimi yakaladı

Disney kanalının elde ettiği başarılarda, çocukların artık klasik çocuk programlarını tercih etmemesinden yola çıkılarak oluşturulan yeni programlar etkili oldu. Artık tüm dünyada 8-14 yaş arasındaki çocuklar, klasik çizgi filmler veya programlar yerine MTV'yi izleyip, sevdiği sanatçıların programlarını takip eder olmuştu. Disney kanalının CEO'su Anne Sweeney'de bundan yola çıkarak yeni nesil çocukların yakından takip ettiği programları oluşturmak için harekete geçti. Tamamen yenilenen diziler ve çizgi filmler ile bir anda çocukların vazgeçilmez kanalı olan Disney, bu diziler sayesinde bir çok çocuğu ve genci de Amerika'nın en tanınan birer yıldızı haline getirdi. Kanal bu gençler sayesinde 26 milyar dolarlık gelirin de habercisi oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!