Oluşturulma Tarihi: Aralık 31, 2002 00:00
Yılbaşı alışverişi, yine piyasaların kurtarıcısı oldu. Büyük alışveriş merkezlerinin ziyaretçi sayısı ve cirolarında, geçen yıl bayram ile birleşen yılbaşına göre yüzde 35'lere varan artışlar yaşandı.EKONOMİK kriz nedeniyle piyasalarda yaşanan durgunluğa yılbaşı alışverişi doping etkisi yarattı. Yeni yıla alışveriş patlaması ile giren Türkiye'de alışveriş merkezlerine girmek için hafta sonlarında uzun kuyruklar oluştu. Geçtiğimiz yıl bayram ile birleşen yılbaşı alışverişine göre yapılan kıyaslamada bu yıl büyük alışveriş merkezlerinde ziyaretçi sayısı ve ciroda yüzde 35'e varan artışlar oldu. Yetkililer, geçtiğimiz yıla göre tüketicilerin alışveriş merkezlerine yaptığı ziyaretlerin alışverişe dönüştüğünü belirterek, bunun en büyük sebebinin ise satışların vade, taksit yada çeşitli promosyanlarla desteklenmesi ve tüketiciye farklı alternatifler sunulmasından kaynaklandığını belirtiyorlar.Yeni yıla girerken tüketiciler alışverişlerini daha çok son bir yılda hızla gelişen ve birçok mağazaya ulaşan taksit kartlarla gerçekleştirdiler. WORLDCARD Sadece Cumartesi ve Pazar günü Yapı
Kredi World Card ile 1 milyon 248 bin kişi işlem yaparken, bu kart ile toplam 56.5 trilyon liralık alışveriş yapıldığı kaydedildi. World Card ile gerçekleşen ciro toplamı geçen seneye göre ise yüzde 91.5 artmış durumda. Yetkililer bu artışta World Card'ın ulaştığı mağaza sayısının bir yılda hızla artmasının etkili olduğunu belirtiyorlar.BONUS CARD Garanti Bankası'nın sahip olduğu Bonus, Shop&Miles ve diğer kartlarıyla Cuma, Cumartesi ve Pazar günü yapılan alışverişlerde bir hafta önceye göre yüzde 15, bir yıl önceye yüzde 18’lik bir artış yaşandı.ADVANTAGEHSBC Advantage Card'la ise Cumartesi ve Pazar günü yapılan alışver miktarında yüzde 41'e varan bir artış gerçekleşti. HSBC yetkilileri, bu tarihlerdeki işlem adedinin ise yüzde 13 arttığını belirttiler. Diğer taraftan Türkiye'deki tüm Migros'larda kampanyalarla birlikte Cumartesi ve Pazar günü cironun geçtiğimiz yıla göre yüzde 30, ziyaretçi sayısının ise yüzde 15 arttığı kaydedildi. Toys‘r’us'un cirosunun ise sadece cumartesi pazar günlerinde yüzde 60'a varan oranlarda arttığı kaydedildi.Büyük alışveriş merkezlerinde ise hem kişi sayısında hem de ciro bazında geçtiğimiz yıla göre büyük artışlar yaşandı. Alışveriş Merkezleri ciro rakamları hakkında net bir açıklama yapmazken, mağazalardan elde ettiğimiz bilgilere göre ciro bazında yüzde 30-35'lere varan artışlar yaşandığını kaydettiler. Alışveriş merkezlerinde haftasonu nasıl geçti?AKMERKEZ: Cumartesi-Pazar günü Akmerkez'e gelen müşteri sayısı 130 bin. Bu rakam geçen yıla yüzde 5 artış gösterdi.GALLERIA: Cumartesi günü 45 bin 261 kişi Pazar günü ise 53 bin 654 kişi ziyaret etti. Geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi sayısında yüzde 10'luk bir artış yaşandı. OLIVIUM: Cumartesi günü 42 bin 747, pazar günü ise 61 bin 869 kişi ziyaret etti. Geçtiğimiz yıla göre artış yüzde 35.CAROUSEL: Cumartesi günü 71 bin 634, Pazar günü 78 bin kişi ziyaret etti. Aralık'ta toplam ziyaretçi sayısı ise 1 milyon 460 bin. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 5 artış var.CAPITOL: Cumartesi 49 bin 900, Pazar günü ise 65 bin kişi ziyaret etti. Geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi sayısı aynı seviyede kaldı.BEYLİKDÜZÜ MİGROS: Geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi sayısı yüzde 15 artış kaydederek Cumartesi ve Pazar günü toplam 85 kişi ziyaret etti.Maliye’den sabaha kadar denetimİSTANBUL Defterdarlığı'nın 600'den fazla memuru yılbaşı gecesi sabaha kadar denetim yapacak. Defterdar Kadir Boy, ‘‘133'ü denetim 500'ü özel belgeli memurlarımız 60 araç ile denetim yapacak. Sabaha kadar girilmedik işletme, ayakbasmadık sokak cadde bırakmayacağız’’ dedi. Vatandaşların da Alo Maliye 189 hattına ihbarda bulunmasını isteyen Kadir Boy şöyle konuştu:‘‘Denetimin üç ayağı olacak. Birinci ayağı eğlence yerleri, ikincisi burada sahne alan sanatçılar ve onlara hizmet veren lüks kuaför ve terziler olacak. Üçüncü hedef ise eğelnce yerlerine yakın otoparkçılar. Onları da emniyetle işbirliği yaparak denetleyeceğiz.’’Yılbaşı Anodulu'da da alışverişi canlandırdıADANAM1 Tepe Alışveriş Merkezi'nde 20 bin ürünün satışa sunulduğu Real Hipermarket'te bayram alışverişinin ardından yılbaşı hareketliliği aynı düzeyde devam edince yüzde 30'luk ciro artışı sağlandı. Çok katlı mağazalar arasında ilk sıralarda yer alan ve 27 bin ürünün satışa sunulduğu Skala Mağazası'nda yılbaşı öncesi 2'nci Alışveriş Günleri kapsamında yapılan yüzde 30'luk indirimlerden yararlanmak için Aralık ayında mağazayı yaklaşık 65 bin kişi ziyaret etti.KOCAELİİzmit'teki Carrefour Alışveriş Merkezi de diğer alışveriş merkezleri gibi büyük ilgi görüyor. Yılbaşı için vatandaşlar alkol ve gıda tercihlerini buradan yapıyor. Özellikle de yılbaşı süsleri ve yılbaşı için özel hazırlanmış kırmızı iç çamaşırları büyük ilgi görüyor. Carrefour Alışveriş Merkezi Mağaza Müdürü Mete Şenocak, ‘‘Bu yıl geçtiğimiz yıllara oranla alkol çeşitleri, çerez ve gıda satışları çok iyi. Geçen yılki satışlara oranla arada çok büyük artış var. Tekstilde de hareketlilik var ancak diğerlerinden düşük’’ dedi.ANTALYAAntalya Migros Alışveriş Merkezi Müdürü Alev Kahraman, bu yılbaşında 2001'e oranla müşteri sayısında önemli derecede artış olduğunu söyledi. Ciro rakamları hakkında bilgi vermeyen Kahraman, genel olarak, gelen müşteri ve alışveriş oranlarından memnun olduklarını dile getirdi. 2002'nin 2001'e oranla daha pozitif bir yıl olduğunu anlatan Kahraman, Ramazan ayında da bir önceki ramazana göre ortalama yüzde 25 artış gözlendiğini kaydetti. AFYONAfyon'un en büyük alışveriş merkezi olan Özdilek'in Market Müdürü Okan Gülses de bayram ve yılbaşı arifelerinde satışlarının yükseldiğini belirtti. Genel olarak 2002 yılı içinde yapılan alışverişten memnun olduklarını kaydeden Gülses, Afyon'daki tek alışveriş merkezi olmalarının da satışları olumlu etkilediğini sözlerine ekledi.BURSAAlışveriş merkezlerinin geçen yıla göre bu yıl daha hareketli olduğu, en önemli alışveriş merkezlerinden biri olan Zafer Plaza Alışveriş ve Yaşam Merkezi'nde yılbaşına yaklaşırken, ziyaretçi sayısı hafta içi 25 bin, cumartesi günü 45 bin, pazar günü de 35 bin olarak belirlendi. Merkez yetkilileri, yılbaşı alışverişi yapanların sayısının geçen yıla oranla yüzde 6 dolayında arttığını söyyledi. Alışveriş merkezine çevre illerde de gelenler oldu.İZMİRİzmir'de müşterilerine 4 hipermarketle hizmet veren KİPA'nın Reklam ve Satış Müdürü Berna Kumaş, bu yıl bayramın da etkisiyle satışların geç başladığını söyledi. Kumaş, ‘‘Satışlar geç başladı ama hızlı hızlı gidiyor. Türk lirası bazında yılbaşı satışlarımız yüzde 36,
dolar bazında yüzde 22 arttı. Bu yılbaşı öncesi satışları en çok artan ürünler yılbaşı süsleri, çam aÄŸacı ve elektronik eÅŸya’’ diye konuÅŸtu.Â
button