Güncelleme Tarihi:
Yeni Renault Symbol'ün basın deneme sürüşü Bodrum'da gerçekleştirildi. Burada otomobilin tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Türkiye pazarı için öngörülmese de aracın 1,6 motor seçeneği bulunduğunu, ihtiyaç duyulduğu takdirde üretileceğini söyledi.
İşte yeni Renault Symbol
Tunalıoğlu, önceki Symbol'e göre aracın yük kapasitesinde bir fark bulunmadığını belirterek, "Bunun altına düşürmemiz mevzu bahis değil" dedi.
Üretilen otomobillerin Türkiye'den önce ihracat pazarlarına gönderilmeye başlandığını kaydeden Tunalıoğlu, "Yeni Symbol'ün bütün bu arabaya has parçalarının yüzde 90'ı yerli. Dolayısıyla yan sanayinin de bir gurur kaynağı..." diye kaydetti.
Tunalıoğlu, yerli parçaların yeni motorla birlikte toplamda yüzde 75'ler civarına geldiğini söyledi.
Yeni Megane üretimine ilişkin olarak da Tunalıoğlu, 2009'da yeni bir projeleri bulunduğunu, Nissan ile şu anda yürüyen bir projeleri olmadığını bildirdi.
Tunalıoğlu, global krize ilişkin bir soru üzerine ise, "Daha rekabetçi olunabildiği ve tek pazara bağlı kalınmadığı zaman bu tip fırtınalardan az yarayla kurtulursunuz. Önemli olan krizin etkilemediği pazarlara yönelik ürünlerin Türkiye'de yapılıyor olması" dedi.
Bir gazetecinin "Mevcut Symbol üretimi durdu mu?" şeklindeki sorusunu, Tunalıoğlu, "Evet durdu, ikisini aynı ayna üretmedik. Biri durdu, öteki imalata geçti" şeklinde yanıtladı.
"YIL SONUNA KADAR 8 BİN ADET SATACAK"
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da şu an itibariyle en çok Symbol'ün Türkiye'de satılmış durumda olduğunu belirterek, Türkiye'deki satış rakamlarının da bunu göstermeye devam ettiğini söyledi.
Rusya'da da gelişme olduğunun görüldüğünü dile getiren Aybar, "2009'da Rusya ile çekişeceğiz" dedi.
Aybar, Symbol'ün gerçekten gerek "keseye uygunluğu", gerek verdiği statü ve sağlamlığı gibi özelliklerinden dolayı Türk ailesine son derece uygun olduğunu ifade ederek, aracın ikinci el fiyatının yüksek olduğunu ve yatırımlara da cevap verdiğini vurguladı.
Aracın müşterilerin gerçek ihtiyacını, onlardan önce keşfedip onlara aktardığı için çok başarılı olduğunun altını çizen Aybar, aracın Türkiye'de Autoshow 2008 ile birlikte 9 Ekim 2008'de 23 bin 630 YTL'den başlayan fiyattan satışa sunulacağını bildirdi.
Geçen yıl 23 bin adet satılan Symbol'ün yılın 8 aylık döneminde 13 bin 500 adet satış rakamına ulaştığını aktaran Aybar, "Bu araca çok güveniyoruz. Tanıtımdan itibaren 10 bini buluruz diye düşünüyoruz" dedi.
İbrahim Aybar, "Toplam olarak bu aracımız yıl sonuna kadar, 3 ayda 8 binin üzerinde satacak" diye konuştu.
YENİ SYMBOL
İşte yeni Renault Symbol
Toplantıda verilen bilgiye göre yeni model 1,5 DCi 85 bg motorda 100 kilometrede 4,3 litre, 1,2 16 V 75 bg benzinli motorda ise 100 kilometrede 5,9 litre yakıt tüketiyor.
Yeni Renaul Symbol'ün yatırım bütçesi 100 milyon avroyu bulurken, araç Renault'un mühendislik ekipleri arasında uluslararası işbirliğinin bir ürünü oldu.
Üretimde Oyak Renault Otomobil Fabrikalarının seçilmesi ürünlerin pazarlandığı ülkelere mümkün olan en yakın yerde üretim yapmak amacıyla projenin erken evrelerinde kararlaştırıldı.
Rusya, Türkiye, Romanya ve Cezayir bu model için en önemli pazarlar olurken, toplam üretim miktarının yüzde 80'inden fazlasının bu ülkelerde satılması bekleniyor.
2008 Haziran sonu itibariyle Symbol 13 bin 412 adet satış rakamıyla Türkiye'de sınıfının "lideri" konumundayken, Romanya, Fas ve Cezayir'de ikinci sırada yer alıyor.
Yeni Renault Symbol Türkiye'de Authentique ve Expression olmak üzere iki donanım seviyesiyle pazara sunulacak.