Güncelleme Tarihi:
DÜNYADA alkol endüstrisindeki en son trendleri inceleyen The Global Drinks Market’ın yayın organı Impact Databank’ın verilerine göre distile (damıtılmış) alkollü içeceklerde 2010 sonu itibariyle Yeni Rakı, önceki yıla göre 10 sıra atlayarak dünyanın 16’ncı büyük markası oldu. Bu listede Mey İçki’yi satın alan Diageo’ya ait 5 markanın da ilk 15’te yer aldığını belirten Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Listede perakende değeri açısından dünyanın 16’ncı büyük markası olan Yeni Rakı’nın üzerinde ve altında dünyaca bilinen birçok marka var. 2006’da 320 milyon dolar olan Yeni Rakı’nın yıllık satış değeri 1 milyar 50 milyon dolara çıktı ve Türkiye’deki pazarın yüzde 65’ini oluşturdu” dedi.
ABD’de 17 eyalete girdi
Hazırladıkları rakı belgeselinin de son aşamaya geldiğini hatırlatan Galip Yorgancıoğlu, şu bilgileri verdi: “Almanya’da alkollü içki satılan 100 noktanın 67’sinde Yeni Rakı bulunuyor. Bu Hollanda’da 48, şu anda ABD’nin 17 eyaletinde distribütörler vasıtasıyla direkt satış yapıyoruz. 45 eyalette de internet üzerinden satış gerçekleştiriyoruz. yenirakiusa.com web sitesi ile kişiye en yakın Yeni Rakı satış noktası belirleniyor. Yeni Rakı ayrıca, International Wine and Spirit Report tarafından 2009 yılında dünyada en fazla büyüyen aromalı yüksek alkollü içki markası seçildi.”
Çin bizi şaşırttı
67 yıllık Yeni Rakı markasını 50 ülkeye ihraç ettiklerini, geçen yaz yer aldıkları Ege’deki Yunan adalarında çok güzel tepkiler aldıklarını anlatan Galip Yorgancıoğlu, şöyle konuştu: “2010’da girdiğimiz Çin’de Yeni Rakı bir ‘gece hayatı içkisi’ olarak tüketiliyor. Almanya’da ise Yeni Rakı içicilerinin sadece yüzde 65’i Türk. Yeni Rakı’nın Avrupa ve dünyada daha çok büyüyeceğini düşünüyorum. Yeni pazarlar olacak. Çok önem verdiğimiz Rusya pazarına gireceğiz. Çin pazarındaki başarı bizi şaşırttı ve cesaretlendirdi. Bu pazarda yakaladığımız başarıyı Rusya’da da yakalamak istiyoruz. Alkollü içkiler tüketimi önemli miktarda olan Hindistan ise üzerinde durduğumuz yeni bir pazar.”
İhracat 35 milyon dolar
İhracata ağırlık verdiklerini, önümüzdeki 3 yıl içinde ihracatı iki misline çıkarma gibi kendilerine çok agresif bir hedef koyduklarını anlatan Yorgancıoğlu, şunları söyledi: “Şu anda 35 milyon dolara tekabül eden 4 milyon litrelik ihracatımız bulunuyor. Bu rakamı 3-4 yıl içinde 7-8 milyon litreye çıkarıp 70 milyon dolar ciro hedefledik.”
Kombo mönüler yaptık
Yorgancıoğlu, Almanya, İngiltere, Avusturya, İngiltere ve ABD’de açık içki tüketilen yerlerde restoranlardan başlayan ciddi pazarlama atakları yaptıklarını söyledi ve “Seçilmiş restoranlara meze, ana yemek ve 20’lik rakıdan oluşan kombo mönüler yaptık ve şarap mönüleri gibi rakı mönüleri oluşturduk. Böylece daha hızlı bir pazar payı elde etmeyi amaçlıyoruz” dedi.
2004’ten beri markaya hangi yatırımlar yapıldı
MEY İçki’yi satın aldıkları 2004’ten beri markaya çeşitli yatırımlar yaptıklarını dile getiren Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, bazı projeleri şöyle sıraladı:
2006’dan bu yana Dünya Rakı Haftası’nı organize ettik.
2008’de Yeni Rakı’nın Yeni Serisi’ni tüketicilerin beğenisine sunduk.
2010 yılında İstanbul Avrupa Kültür Başkenti Projesi’nde hizmet sponsoru olduk.
Altın işlemeli Yeni Rakı Beykoz Serisi’ni ürettik.
Bi Büyük Fest’te Yeni Rakı ile en çok meze tarifesini hayata geçirerek Guinness Rekorlar Kitabı’na girdik.
Yerli ve yabancı turistler için İstanbul Meyhaneler Rehberi hazırladık.
Rakı Ansiklopedisi çıkardık.
Pazar yüzde 10 daraldı
2009 Ocak ve ekim aylarındaki vergi artışları nedeniyle alkollü içkiler pazarında daralma beklediklerini, bu daralmanın da gerçekleştiğini belirten Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Şu anda pazarda yüzde 10’a yakın daralma var. Bu daralma yılın ikinci yarısında, yaz ayları ile birlikte, durmasını bekliyoruz. Bu konuda daçılşamalırımız devam ediyor.”
Satış sürecinin hazirandan sonra tamamlanmasını bekliyoruz
İNGİLİZ sermayeli ve dünyanın en büyük alkollü içki üreticisi konumunda bulunan Diageo Mey İçki’yi satın alma konusunda yaptığı anlaşmaya da değinen Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Satış süreci devam ediyor. Satışın bu yılın ikinci yarısında tamamlanmasını bekliyoruz. Şu anda pazarda Diageo ile rekabet halindeyiz. Diageo’nun, Türkiye’ye bu kadar büyük yatırım yapması, bu ülkedeki alkollü içecek pazarının cazip olduğunu
gösteriyor. Yeni Rakı’yı bir dünya markası yapmak için yola çıktık, satın alma gerçekleştikten sonra Diageo da satış ve dağıtım anlamında bize ciddi katkı yapacak” dedi.
TAPDK regülatör sektörde taşlar yerine oturmadı
TÜTÜN ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (TAPDK) tütün mamulleri ve alkollü içkiler yönetmeliğine ilişkin, yürütmeyi durdurma ile ilgili davalar açıldığını kaydeden Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, şöyle konuştu: “TAPDK bizim için çok önemli. Bizim regülatörümüz. Kendilerine çok büyük yük düşüyor. TAPDK’ın rolünü, sektörü kısıtlamadan ziyade, bütün dünyada olduğu gibi sektörü regüle edici olarak görmek istiyoruz. Kendileriyle zaten çok iyi ilişkiler içindeyiz. Sektör yeni özelleştiği için birçok taş daha yerine oturmadı. Bunların da belli bir süreç içinde yerine oturacağını düşünüyoruz.”
Burgaz’da süreç devam ediyor, vergi artışı olmaz
BURGAZ Rakı’nın satışı için Rekabet Kurumu’nun şartlı onayı olduğunu anımsatan Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Bizim belli bir zamanda satma zorunluluğumuz var. Şu anda o süreç devam ediyor. Sektörde özelleştirme 7 yıl önce gerçekleşti. Sektöre başka, yeni oyuncular, markalar gelecek. Bu yıl için yeni bir vergi artışı beklemiyoruz” dedi.