Güncelleme Tarihi:
Toplam 59 çelik tabliye segmentinin montajı planlanırken, Avrupa yakasında ve Asya yakasında 21'er dev tabliye yerleştirildi. Geriye kalan 17 adet çelik tabliye segmentinin üretimi, halen Tuzla ve Altınova'daki tesislerde devam ediyor.
İki yakayı birleştirecek olan bin 408 metre uzunluklu ana açıklıktaki tabliyenin bin 17 metresinin yapımı tamamlanırken, yakaların kavuşmasına 391 metre kaldı.
"KARAYOLLARINA BOĞAZ TRAFİĞİNİ KAPATABİLİRSİN TALİMATI"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın tabliyelerin montajı için Şubat sonu isteğini yerine getirmek için planlarını güncelleyen Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) yetkilileri, kıtaların bu tarihte birbirine kavuşacağını belirtiyor.
Bakan Yıldırım, Uydu, Uzay ve Teknoloji Günleri powered by TÜRKSAT etkinliğinde 3. Köprü için montajı tamamlanmayan 17 tabliyenin tamamlanması için Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal'a Boğaz trafiğini kapatabileceği talimatını iletmişti.
Toplam 95 kilometre otoyol ve bağlantı yolu, iki şeritli tren yolu, sekiz şeritli karayolu kapasitesi, yaya yürüyüş yolu ve estetiğiyle dünyaya örnek bir proje olması hedeflenen mega proje, birçok açıdan dünyada ilk olma özelliğini taşıyor.
"RAYLI SİSTEM BULUNAN EN UZUN ASMA KÖPRÜ"
Tamamlandığında, 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprüsü ve 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak köprünün, 2 şeridi raylı sisteme 8 şeridi de otomobil trafiğine ayrılacak.
Yaklaşık 4,5 milyar dolara mal olacak 3. Boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi yap-işlet-devret modeliyle ICA tarafından inşa ediliyor.