Güncelleme Tarihi:
Serhat Süreyya Çetin, yeni kanunla bankadan kredi alırken sigorta yaptırma zorunluluğunun ortadan kaldırılmasının tüketicinin lehine değil, aleyhine olacağını belirterek, kanun yapılırken sigortacılığın misyonunun, ekonomik ve toplumsal fonksiyonunun göz ardı edildiğini savundu. Tüketicinin tehlikeye atıldığını ifade eden Çetin, “Kredi ile bağlantılı sigorta yapılıyordu, çünkü malın kaybı durumunda hem bankanın hem de tüketicinin hakkı korunuyordu. Kanunla bu ortadan kalktı” dedi.
YASAKÇI ZİHNİYET
Tüketicilerden gelen şikayetler üzerine kanunda değişiklik yapıldığını, ancak şikayetleri irdelemeden, yasakçı zihniyetle müdahale edilmesinin tüketicinin kaybına neden olacağını vurgulayan Çetin, şunları söyledi:
“Eğer rahatsızlık, sigorta yaptırılmasıysa neden rahatsız olunuyor? Primlerde fahiş uygulama varsa, yüksek prim alınıyorsa -ki, alınabiliyor da olabilir- bunu da sigorta sektörü olarak doğru ortaya koymamız lazım. Primi tartışalım, hatta primleri belirli noktaya çekelim ama sigortasızlık, sorunların çözümü değil. Konutun kaybedilmesi ya da aracın pert olması durumunda sigorta yoksa ne olacak? Bugün birisi vefat ettiğinde mutlaka kredisi çıkıyor ve ilk, sigortası olup olmadığı soruluyor.”
TÜKETİCİ ZARARA UĞRAR
Serhat Süreyya Çetin, bankaların sigorta yaparken hem kendilerini hem de tüketiciyi güvence altına aldıklarına da değinerek, “Kanunu çıkartırken hayat sigortasında hasar ödemesine bakılmış mı, aile reisinin vefatı halinde kaç ailenin sigorta sayesinde ayakta kaldığı incelenmiş mi? Sorunlar var ama çözüm bunu yasaklamak değil. Düzenleme yapılması gerekiyordu ama insanların da sigortasız bırakmamak gerekiyordu” dedi.
Prim belirlensin sigorta sürsün
Serhat Süreyya Çetin, kredi ile bağlantılı yapılan hayat sigortalarında çözümün, primde tarife sistemine geçmek olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Fiyatın belirlenip, hayat sigortasının zorunlu olarak devam etmesi gerekiyor. Tarife sistemi gelecek, primler belirli bir seviyenin üzerine çıkmayacak. Bunun, bankalar ve sigorta şirketleri için ekstra kazanç kapısı olmasının önüne geçilebilir. Uygulamaya giren kanun sonrası belki bankalar, sigorta şirketleri gelir kaybına uğrayacaktır ama asıl bireysel her şeyini kaybedecektir.”
Ziraat Emeklilik kârını artırdı
Ziraat Emeklilik’in 2013 yılı net karı 130.33 milyon TL’ye ulaştı. Ziraat Emeklilik’ten 2013 yılı mali sonuçları nedeniyle yapılan açıklamada şirketin aktif büyüklüğünün 1.6 milyar TL ve özsermayesinin de 226.04 milyon TL olduğu belirtildi. Açıklamada şu görüşlere yer verildi: “2013 sonu itibarıyla geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 85,97 oranında artış gösteren şirket net kârı 130.33 milyon TL’ye ulaştı. Ziraat Emeklilik, net dönem karlılığı açısından sektörde ikinci sırada, özkaynak karlılığında ise yüzde 73.79 ile hayat ve emeklilik şirketleri içerisinde birinci sırada yer aldı. 2013 itibariyle teknik kâra geçildi ve 63.5 milyon TL kâr sağlandı.”
Soma’ya 1 milyon TL bağış
Dünyada faizsiz bankacılık sektörünün temsilcilerinden Kuwait Finance House’ın (KFH)) iştirakleri ve Kuveyt Türk Katılım Bankası ortaklığıyla 2009 yılında kurulan Neova Sigorta, Soma’da şehit olan madencilerin ailelerine verilmek üzere 1 milyon TL bağış yapma kararı aldı. Neova Sigorta CEO’su Özgür Bülent Koç, Neova Yönetim Kurulu’nun bu elim hadiseden büyük üzüntü duyduğunu belirterek, bugünün dayanışma günü olduğunu söyledi.
SİGORTA DANIŞMA KÖŞESİ
10 yıldır sağlık sigortam var. 2014 için yatarak tedavide prim yüzde 30 artırıldı. Bugüne kadar en ufak bir hizmet de almadım. Ayrıca 75 yaştan sonra üyeliğimin sona ereceğini söylüyorlar. Şu anda 69 yaşındayım ve emekliyim. Hakkımı nasıl arayabilirim? Ömür boyu üyelik için ne yapmam lazım? Dr. Cem Baykan
Sigorta şirketleri sağlık sigortasında primleri istedikleri gibi belirliyorlar. Ömür boyu yenileme için şirketin şartlarını öğrenmeniz gerekiyor.