Güncelleme Tarihi:
İŞTE YENİ FIAT PUNTO EVO
Fiat Binek ve Ticari Araçlar Üst Yöneticisi (CEO) Lorenzo Sistino, Fiat'ın yeni modeli Punto Evo için 220 milyon avroluk yatırım yaptıklarını ve bu yatırımın üçte birinin motor için, üçte ikisinin de tasarım, iç mekan ve stil için yapıldığını bildirdi.
Fiat'ın yeni modeli Punto Evo'nun uluslararası basın tanıtımı La Spezia'da, İtalyan Donanmasına ait Cavour uçak gemisinde yapıldı.
Punto Evo'nuu Uluslararası basın tanıtımında konuşan Sistino, Fiat'ın pazarın istekleri doğrultusunda evrim geçirdiğini belirtti.
Müşterilerin artık ekonomik araçları tercih ve talip ettiklerini dile getiren Sistino, Punto Evo'nun da müşterinin ve pazarın taleplerine göre yenilendiğini anlattı.
Sistino, Punto Evo'nun uluslararası basın tanıtımının İtalya Donanmasına ait Cavour Uçak Gemisinde yapılmasına da değinerek, “Punto Evo'nun basın lansmanını bu gemide yapmamızın nedeni, İtalya teknoloji ve bilgi birikimini vurgulamaktır” dedi.
Fiat bu yıl Ocak-Ağustos ayları arasında pazar payını yüzde 1,1 artırarak, yüzde 7,2'lik pazar payına ulaştığını belirterek, bu dönemde rakiplerinin satışlarının gerilediğini ifade etti.
“Punto Evo için 220 milyon avroluk yatırım yaptık. Bu yatırımın üçte birini motor için, üçte ikisini de tasarım, iç mekan ve stil için yaptık” diyen Sistino, Yeni Punto Evo'nun bugüne kadar satılan tüm ülkelerde satışa sunulacağını fakat ABD'nin bu araç için şimdilik hedef pazar olmadığını söyledi.
Lorenzo Sistino, Punto Evo'nun Türkiye ve İtalya'da Ocak ayından itibaren satışa sunulacağını, diğer ülkelerde ise ekim ayından itibaren müşterilerin beğenisine sunulacağını kaydetti.
Sistino, Punto Evo'nun fiyatının Avrupa'da Grande Punto'nun fiyatı ile aynı olacağını da sözlerine ekledi.
FIAT MARKA DİREKTÖRÜ BAŞ
Fiat Marka Direktörü Okan Baş da gazetecilere yaptığı sohbet toplantısında, Türkiye'de uygulanan vergi indiriminin otomotiv sektöründe suni bir etki yarattığını ve otomobil taleplerini öne çektiğini söyledi.
Baş, otomotiv sektörünün 2010 yılının ikinci yarısında, genel ekonomide yaşanacak düzelmeye bağlı olarak normalleşeceğini anlatarak, 2010 yılı otomobil pazarının bu yıldan yüzde 5 daha kötü olacağını savundu.
Gündemdeki hurda teşviğine de değinen Baş, hurda teşviğinin pazarın büyümesine etkide bulunmayacağını, Türkiye'deki otomobil parkının çok yaşlı olduğunu ve Türkiye'de eski araçların, hala çok ciddi pazarları olduğunu belirtti.
Baş, otomobil sektörü için hurda teşviğinin önemli olduğunu dile getirerek, şöyle devam etti:
“Hurda teşviği için altyapı sağlanmalıdır. Mevcut vergi indirimlerinin devamıyla bir geçiş dönemi sağlanabilir. Bu sürede hurda teşviği için gerekli altyapı sağlanır, düzenlemeler yapılır ve hurda teşviğine bir geçiş olabilir ama sektör açısından ÖTV indiriminin devam etmesi çok daha önemli. Yeni araç alımını kolaylaştırır, yeni araçta vergi indirimi yaparsanız, insanların yeni araç alımı daha da kolaylaştırır.
Kredi faizlerinin de daha aşağılara düşeceğini düşünüyorum. Gerçi faizler daha düşmese bile mevcut haliyle bile çok cazip. Ancak insanlar kriz nedeniyle borçlanmak istemiyorlar. Gelecekle ilgili bir takın endişeleri var. Borçlanmak isteyenlere de bankalar kredi verirken çok daha hassas davranılır.”
Yeni Punto Evo'ya da değinen Baş, bu aracın Fiat'ın teknolojide geldiği son noktayı anlatmak için bir fırsat olacağını kaydetti.
Baş, araçta bir çok yeni özellik bulunduğuna değinerek, bu özelliklerden birinin de araç motorundaki “Start&Stop” özelliği olduğunu, bu özelliğini yakıt tüketiminde yüzde 10'luk bir avantaj sağladığını ifade etti.
“Start&Stop” özelliğinin maliyetinin çok yüksek olmayacağını vurgulayan Baş, bu özelliği araçlarda standart veya opsiyonel olarak sunabileceklerini de anlattı.
Okan Baş, “Start&Stop”un piyasada daha iyi anlaşılması için başlangıçta çok iyi sunumunu yapacaklarını ifade etti.
“KÜÇÜK HATCHBACK SINIFINDA DAHA GÜÇLÜ BİR KONUMA ULAŞMAYI
HEDEFLİYORUZ”
Puto Evo'nun, daha önce Türkiye'de satılan Grande Punto ile fiyatının aynı olmayacağını belirten Baş, Punto Evo'nun fiyatının yüzde 5 daha yüksek olacağını söyledi.
Okan Baş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Fiat Grubu CEO'su Sergio Marchionne'nin bizzat adını koyduğu ve yenilenen tasarımıyla dikkat çeken Fiat Punto Evo, gelişmiş teknolojik alt yapısının yanı sıra çevreye saygı ve sürüş zevki konusundaki yetenekleriyle en talepkar müşterileri dahi memnun edecek yeni bir Fiat modeli olarak ön plana çıkıyor.
Biri yeni nesil MultiAir teknolojili benzinli güç ünitesi olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle pazara sunmayı hedeflediğimiz Fiat Punto Evo'nun küçük sınıfta Grande Punto'yla elde ettiğimiz yetkinliğimizi daha da ileri taşıyacağına inanıyoruz. Fiat Grande Punto'yla Türkiye'de yaklaşık 3 yılda 28 bin adeti aşan bir satışa grafiği elde ettik. Yeni Fiat Punto Evo ile bu başarıyı daha da geliştireceğimize ve zorlu oyuncuların yer aldığı küçük hatchback sınıfında daha güçlü bir konuma ulaşmayı hedefliyoruz.”
Yeni Fiat Punto Evo'nun, Türkiye'ye ikisi benzinli olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle ithal edileceğini anlatan Baş, bu motor seçenekleri arasında en dikkat çekici olanının ise Fiat'ın yeni nesil benzinli motor teknolojisini temsil eden MultiAir motor ailesinden 1.4 litre hacimli 105 HP'lik motorun oluşturduğunu ifade etti.
Baş, bununla birlikte 1,4 litre 77 HP'lik benzinli ve 1,3 litre 75 HP'lik Multijet turbo dizel motorun yeni Fiat Punto Evo'nun motor kaputu altında görev yapacak diğer güç üniteleri arasında yer aldığını söyledi.
YENİ PUNTO EVO
Fiat'ın Tasarım Merkezi (Centro Stile) tarafından gerçekleştirilen ve hem iç tasarım hem de dış tasarım unsurlarını kapsayan bir evrim sürecinden geçen Fiat Punto Evo, ilk bakışta bile farklılıklarını açık biçimde belli ediyor.
Değişen yüzünde yeni tip farları ve tampon yapısına ek olarak motor kaputuna farklı biçimde entegre edilen Fiat logosu, mevcut diğer Fiat modellerini hatırlatacak bazı unsurlar arasında yer alıyor.
Fiat Punto Evo, teknik alandaki mükemmelliğini her şeyden önce, devrimsel nitelikli MultiAir sistemiyle donatılmış benzinli motorlar ve ikinci nesil Multijet dizellerden oluşan geniş bir Euro 5 motor yelpazesiyle göstermektedir.
FPT (Fiat Powertrain Technologies = Fiat Aktarma Organları Teknolojileri) tarafından geliştirilen ve patenti alınan MultiAir teknolojisi, öncelikle Fiat Punto Evo'nun kaputu altında görev almaya başladıktan sonra diğer Fiat markalı otomobillerde de kullanılmaya başlayacaktır.
Yeni Fiat Punto Evo, Blue&Me sisteminin en yeni versiyonuyla donatılmıştır. Blue&Me-TomTom pratik, renkli bir dokunmatik ekran üzerinde telefon, navigasyon ve bilgi işlevlerini yürütmenizi sağlayan, tam bütünleşik bir bilgi-eğlence sistemidir.
Sistem, taşınabilir navigasyon sistemlerinin Avrupalı lideri TomTom ile Fiat Otomobil Grubu arasında meydana getirilen ortaklığın ürünüdür ve Magneti Marelli ile birlikte geliştirilen Blue&Me sistemi sayesinde otomobilin diğer sistemleriyle bütünleşiyor.
Yeni sistem ayrıca sürüş stilinizle ilgili anlık bilgi veren ve güzergâha uyum sağlarken vites değiştirip gaz pedalına basarak çevresel etkiyi azaltmak ve tüketimi ideal konuma getirmeye dair faydalı önerilerde bulunan “ecoDrive Info” (Ekolojik Sürücü Bilgisi) sistemini de içeriyor.
START&STOP ÖZELLİĞİ
Azalan tüketim ve emisyonların yanında yeni Fiat Punto Evo, dur - kalk şeklinde ilerleyen trafikte motoru kapatan ve yeniden çalıştıran Start&Stop (Çalıştır&Durdur) sistemiyle de donatılmıştır.
Yeni Euro 5 benzinli ve dizel motorlarının tamamında ve ayrıca 2010'dan itibaren 120HP'lik 1.6'lik Multijet dizel motorda standart olarak sunulacak olan bu donanım, yakıt tüketimini ve gürültü seviyelerini azaltmak amacıyla motoru geçici bir süre için kapatır ve ardından yeniden çalıştırır.
Şehirlere özgü tipik yoğun trafik durumlarında ve trafik ışıklarında durulduğunda, kontrol stratejisi izin verdiği zaman sistem otomatik olarak motoru durdurarak şehir sürüşünde yüzde 15'e varan oranlarda ve NEDC tip sürüş çevriminde ise yüzde 3,5 oranında yakıt tüketimi ve emisyon azaltımı gerçekleştirir.
UÇAK GEMİSİNDE TANITIM
Yeni Punto Evo'nun basın tanıtımının yapıldığı İtalya Donanmasına ait Uçak gemisi Cavour, 244 metre uzunluğa ve 40 metre genişliğe sahip.
Gemide, 2 anti-füze, 2 anti-torpil füze bataryasına bulunmaktadır. Cavour'da ayrıca 15 adet denizden havaya füze sistemi daha bulunmaktadır. Maksimum 24 uçak ve helikopter kapasitesine sahip Cavour'da 39'u subay olmak üzere toplam 530 personel görev yapmaktadır.