Yeni Clio vitrine çıktı 500 kiÅŸiye iÅŸ kapısı oldu

Güncelleme Tarihi:

Yeni Clio vitrine çıktı 500 kişiye iş kapısı oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 17, 2005 00:00

216 milyon Euro’luk yatırımla Bursa’da üretilecek yeni Clio, dün 17 ülkede 1200 gazetecinin izlediÄŸi törenle dünya vitrinine çıktı. Fransa’da üretilen yeni Clio eylülde, Bursa’da üretilen ise Mart 2006’da pazara sunulacak. Yeni Clio, Bursa’da 500 kiÅŸiye daha yeni iÅŸ kapısı açtı.FRANSA dışında Türkiye’de de üretilecek yeni Clio, 17 ülkede aynı anda düzenlenen basın toplantılarıyla vitrine çıktı. 32 milliyetten 1200 basın mensubunun izlediÄŸi tanıtıma Renault’nun yeni CEO’su Carlos Ghosn’da telekonferansla katıldı. Böylece Renault, Avrupa’da hızla büyüyen B segmentinde yer alan modeli Clio’nun tanıtımı, 17 ülkede aynı anda yaparak, bir ilke imza attı. Türkiye’ye Renault’tan 216 milyon Euro’luk daha yatırım getiren yeni Clio, 500 kiÅŸilik ek istihdam ÅŸansı da yarattı.EYLÃœLDE AVRUPA’DA: Eylül ayında Fransa baÅŸta olmak üzere Batı Avrupa ülkelerinde satışa sunulması beklenen üçüncü jenerasyon Clio’nun Türkiye’deki tanıtımına ise Renault Grubu Ãœretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Michel Gornet, Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet katıldı. Clio’nun Bursa’daki üretimi eylülde, seri üretimi de Ocak 2006’da baÅŸlayacak. 2006’nın mart ayında da pazara çıkacak.AVRUPA İÇİN ÃœRETÄ°YORUZ: Renault Grubu Ãœretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Michel Gornet, Bursa’nın Avrupa’daki Renault fabrikalarının önemli bir parçası olduÄŸunu söyledi. Türkiye’nin sedan pazarı olmasına raÄŸmen, yeni Clio’nun Türkiye’de üretilecek ilk hatcback otomobili olacağı konusunda sorulan soruya Gornet, ‘Global bir stratejinin sonucu Clio III, Fransa’daki Flins ve Dieppez fabrikaları dışında Türkiye’de de üretilecek. Biz Bursa’da sadece Türkiye için deÄŸil, Avrupa için de üretim yapıyoruz’ yanıtını verdi. Gornet, ihracatta global maliyeti optimize etmek için birtakım hesaplar yaptıklarına iÅŸaret ederek, bu doÄŸrultuda Bursa fabrikasında gerçekleÅŸtirilecek üretimin öncelikle Türkiye’ye en yakın ülkelere ihraç edileceÄŸini belirtti.150 BÄ°N YENÄ° CLÄ°O ÃœRETÄ°LECEK: Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, son yıllarda Türkiye’de üretilip ihraç edilen her iki otomobilden birinin Oyak Renault fabrikalarında çıktığını 2 milyonu aÅŸan üretimiyle Türkiye’nin en büyük otomobil üreticisi olduklarını ifade eden Gabillet, son 6 yılda Türkiye’deki toplam üretiminin yarısını gerçekleÅŸtirdiklerini söyledi.216 MÄ°LYON EURO: Clio III’ün üretimi için Oyak Renault fabrikalarında 216 milyon Eruo yatırım yapıldığını kaydeden Gabillet, yeni teknolojilere ve kapasite artırımına yönelik bu yatırımların dışında, fabrikanın imalatçılarına da özel yatırımlar gerçekleÅŸtirildiÄŸini ifade etti.500 KİŞİYE Ä°Åž FIRSATI: Gabillet, yeni Clio’nun üretiminin hem fabrikada hem de Bursa’daki imalatçılarda istihdam artışına yol açacağını söyledi. Kaporta-montaj, mekanik ve CKD-yedekparça birimlerinden oluÅŸan Oyak Renault fabrikasında 4 bin 339 kiÅŸinin çalıştığını söyleyen Gabillet, yeni Clio’yla birlikte 500 kiÅŸilik istidam artışının olacağını söyledi. Gabillet, aynı zamanda yan sanayide de istihdam artışının olacağını kaydetti.6 yılda 5 milyar dolarlık ihracatGEÇEN yıl 1.5 milyar dolar ihracat gerçekleÅŸtirildiÄŸini belirten Alain Gabillet, son 6 yılda ihracatın 5 milyar dolara ulaÅŸtığını ifade etti. Gabillet, ilk yılda 150 bin adet üretilecek ve yüzde 80’i ihraç edilecek yeni Clio ile birlikte ihracatın artacağı müjdesini de verdi. Gabillet, yeni Clio’nun BaÅŸta Batı Avrupa ve DoÄŸu Avrupa, Güney ve Kuzey Afrika ülkelerine ihraç edileceÄŸini söyledi.950 milyon Euro’ya yaratıldı1990 yılında satışa sunulan Clio’nun bugüne kadar 8 milyon 753 bin adetlik üretim rakamına ulaÅŸtığını belirten Michel Gornet, üçüncü jenerasyon Clio’nun da aynı baÅŸarıyı yakalayacağına inandıklarını söyledi. Yeni Clio’nun tasarım ve üretim çalışmaları için toplam 950 milyon Euro yatırım yapıldığını belirten Gornet, ikinci jenerasyon Clio’nun 49 ayda tasarlandığını hatırlattı. Clio II’ün tasarım çalışmalarının ise 28 ay gibi kısa bir sürede tamamladığına dikkat çekti.Hem gençleÅŸti hem de büyüdüSATIÅžA sunulduÄŸu 1990 yılından bu yana 8 milyon 753 bin adet üretim rakamına ulaÅŸan Clio, baÅŸtan aÅŸağı yenilendi. Nissan ve Renault iÅŸbirliÄŸiyle geliÅŸtirilen B platformu üzerine inÅŸa edilen üçüncü nesil Clio, eski versiyona göre büyümüş. Oyak Renault Proje Müdürü Murat TaÅŸdelen, Clio III’ün Clio II’ye göre 174 mm büyüyerek, 9986 mm’ye ulaÅŸtığını söyledi. TaÅŸdelen, aynı zamanda yüksekliÄŸinin de eski versiyona göre 63 mm artarak 1439 mm olduÄŸunu kaydetti. Sürücü ve yolcularına geniÅŸ ve ferah bir iç mekan sunan yeni Clio’da 1.2 lt, 1.4 lt ve 1.6 lt olmak üzere üç benzinli ve 1.5 litre (70 ve 85 beygir) olmak üzere iki dizel motor seçeneÄŸi olduÄŸunu söyledi. TaÅŸdelen, yeni Clio’nun 5 vitesli ÅŸanzıman ve 4 kademeli proaktif otomatik ÅŸanzıman seçenekleri bulunduÄŸunu anlattı.Bu model için 4 bin kiÅŸi 60 bin saat eÄŸitim aldıCLIO III’ün baÅŸarıyla devreye alınması için Oyak Renault’un 4 binin üzerindeki çalışanına 60 bin saat eÄŸitim verildiÄŸini anlatan Gabillet, sanayi planlamasına göre ilk aracın Eylül 2005’te fabrikadan çıkacağını, Ocak 2006’da üretim, ÅŸubat ayında da pazarlama onayının alınacağını belirtti.Aynı hatta üç deÄŸiÅŸik otomobilOYAK RENAULT Bursa fabrikasında Clio Symbol ve Megane Sedan’a ek olarak saatte 25 araç üretileceÄŸini açıklayan Alain Gabillet, böylece aynı hatta 3 deÄŸiÅŸik otomobil üretileceÄŸini kaydetti.Türkiye’de satışı martta baÅŸlayacakRENAULT Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar, Clio III’ün B segmentinde bir araç olduÄŸuna deÄŸinerek, bu segmentin hızla geliÅŸtiÄŸini ve talebin arttığını söyledi. Bu yıl Modus’u satışa sunduklarını hatırlatan Aybar, gelecek yıldan itibaren Clio II’ün katılımıyla birlikte, bu segmette artan talebi karşılamaya devam edeceklerini kaydetti. Clio II’nin ithalatının, yeni Clio’nun pazarlama onayının alınacağı Åžubat 2006’ya kadar devam edeceÄŸini belirtti. Aybar, üçüncü jenerasyon Clio’nun mart ayında Türkiye’de satışa sunulacağını söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!