Güncelleme Tarihi:
ZAMAN en büyük değerlerimizin başında geliyor. Ancak trafik başta olmak üzere birçok farklı etken hayatımızdan dakikaları çalıyor. Örneğin, ATM kuyruğu ve kasa sırası bunlardan bazıları. Ancak en önemlisi ise restoranlarda yemek siparişi verdikten sonraki bekleme süresi. Bu sorunu çözmek için harekete geçen ‘Joker Menu’, akıllı telefonlar üzerinden sipariş verilmesini ve siparişi verilen yemeğin restorana gidildiğinde ise hazır olarak beklemesini sağlıyor. Bu sayede ise ne kasa kuyruğunu, ne de yemeğin pişme süresini beklemeden zaman kazanılıyor.
Geçtiğimiz yılın sonunda hayata geçen Joker Menu, bir akıllı telefon uygulaması. Ancak işin arka planında zorlu bir operasyon yürütülüyor. Bu operasyonu, girişimin kurucu ortaklarından biri olan Göker Toplu anlattı. Joker Menu’yü Orçun Özyurt, Ahmet Aygün ve Cem Kıy ile kurduklarını ifade eden Toplu, “Kullanıcılarının yemek saatlerinde, işletmelerdeki yoğunluk sonucu oluşan sipariş ve ödeme kuyruklarında zaman ve enerji harcamadan, istedikleri yemeğe kolayca ulaşmalarını sağlamak için yola çıktık” dedi. iOS ve Android uygulamalarının olduğunu anlatan Toplu, “Kullanıcılarımız yemeğe çıkmadan önce çevrelerindeki diledikleri üye restorandan, diledikleri yemeği restorana gitmeden sipariş ediyor, ödemesini yapıyor ve yemekleri hazır olunca da uygulama aracılığıyla bilgilendiriliyorlar” diye konuştu.
50 RESTORAN OLDU
Şu anda İstanbul’da hizmet verdiklerini söyleyen Toplu, şunları söyledi: “Özellikle beyaz yakanın yoğun olduğu Maslak–Şişli hattı üzerinde yer alan ÖzdilekPark, Cevahir, Metrocity, Astoria, Trump gibi 10 adet AVM ve iş merkezlerine odaklandık. Bu bölgede şu anda 50 üye iş yerimiz var. Sahada olduğumuz 3 ay içerisinde sipariş adetlerimizi her ay yüzde 50 arttırmayı başardık ve mart ayını yaklaşık 1000 sipariş ile kapattık”
Oluşturdukları iş modeli konusuna da değinen Toplu, “Müşterilerin memnuniyetini ölçen, yaptığı pazarlama çalışmaları ile restoranın yeni müşteriler kazanmalarını sağlayan ve bunların hepsini ortalama bir bahşiş bedelinin altında gerçekleştiren dijital bir kasiyer olmak üzere iş modelimizi kurguladık. Yani restoranlardan hizmet bedeli alıyoruz. Aldığımız hizmet bedeli ise verilen siparişlerin yüzde 5+KDV’si. İşletmelere dijital bir kasiyer deneyimi sunmuş alıyoruz” dedi.