Güncelleme Tarihi:
Danone Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, “Türkiye, yıllık 12.2 milyon ton süt üretimi ile dünyanın 16’ncı büyük süt endüstrisi, hızlı tüketim pazarında ise ciro büyüklüğü olarak 5’nci sırada. Yoğurt pazarında bu güne kadar 500 milyon TL’lik yatırım yaptık. Katma değerli ürünlerde gösterdiğimiz başarıyı geleneksel ürünlere de yansıtmak istiyoruz. Danone Doğal markamızla da kaymaksız yoğurt pazarında liderliği hedefliyoruz” dedi.
Yoğurda kıyamıyorlar
Yoğurdun Türklerin milli yiyeceği olduğunu vurgulayan Eğdirici, “Türkiye’de kişi başına düşen yoğurt tüketiminde 30 kilogramla dünyada ilk sırada bulunuyor. Bu da Türklerin yoğurdu ne kadar sevdiğinin bir göstergesi. Ev hanımları sofrada kullandıkları yoğurdu yemeklerin içine koymaya kıyamıyorlar. Tüketicilerin yüzde 54’ü yoğurdu sofrada kullanırken, yüzde 38’i de pasta, börek, yemek gibi gıdalarda kullanılıyor. Biz de bu ihtiyaç doğrultusunda mutfakta kullanabilecek, ‘Danone Doğal Mutfakta’yı yarattık. Bu ürünün fiyatı da Danone Doğal Sofrada ürününe göre daha uygun” diye konuştu.
Yüzde 50 büyüme
Sütlü ürünler pazarının son 5 yıldaki gelişimine bakıldığında pazarın her yıl ortalama yüzde 14 büyüme gerçekleştirdiğine değinen Eğdirici, büyümenin 2009 yılında yüzde 6’lık bir tonaj büyümesi ile devam ettiğini, pazarın yaklaşık 1.6 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. Eğdirici, sözlerine şöyle devam etti: “Gelecek beş yıla bakıldığında sütlü ürünler pazarındaki hemen hemen tüm ürünlerin yüzde 50 ve daha üzerinde bir büyüme potansiyeli bulunuyor. İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullar sekteye uğramadığı sürece biz bu büyümenin uzun vadeli ve sağlıklı olacağına inanıyoruz.”
Hangi ülkeyle sorun yaşansa Danone’yi listelere alıyorlar
DANONE’nin 100’ü aşkın ülkede faaliyet gösterdiğini belirten Danone Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, “İsrail’le Türkiye arasında yaşanan olaylardan elbetteki etkileniyoruz. Sosyal paylaşım sitelerinde boykot edilecek markalar arasında Danone de bulunuyor. Satışlarımızı kısa vadede etkiliyor ancak biz işimize bakıyoruz. Anlamadığımız nokta, Türkiye hangi ülkeyle bir sorun yaşasa Danone o ülkelerin markası oluveriyor. Biz bu işlerin çok uzağındayız. Markamız her hangi bir politik tarafı bulunmuyor ya da dini motif içermiyor.”
Kısa vadede canımız yanar elleri cebe atarız
DANONE Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, kriz yoğun olduğu dönemde süt fiyatlarının düştüğünü söyelerek, “Kısa vadede canımız yanacak ama Türkiye’de tarım faaliyetleri uzun vadede düzelecek. O zamana kadar elimizi cebimize atmaya devam edeceğiz” dedi.
Rakamlarla yoğurt pazarı
Yoğurt pazarı 900 milyon TL’lik hacme ulaşıyor.
Türkiye’de yılda 2 milyon ton yoğurt üretiliyor.
Pazar 900 milyon TL oldu.
2010’un ilk 5 ayında tonaj olarak yüzde 5 küçüldü.
Yıllık tüketim 30 kg’ye ulaşıyor.
Yoğurt üretimin yüzde 80’ini kayıtdışı üretim oluşturuyor.