Güncelleme Tarihi:
Kışlık giysileri yüzde 75'lere varan indirimlerle satmaya çalışan birçok firma, vitrinlerinde yazlık ürünleri sergilemeye başladı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Bozbey, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kışlık ürün satışlarının en çok olduğu ekim, kasım ve aralık aylarında havaların bu yıl sıcak geçtiğini söyledi.
Aşırı soğukların çok kısa bir süre sürdüğünü ve bu dönemde de istenilen satışların yapılamadığını belirten Bozbey, “Firmaların bazıları ellerindeki kışlık ürünlerini yüzde 75'lere varan indirimlerle satmaya çalışırken, bazıları ise havaların sıcak geçmesi nedeniyle yazlık ürünlerini vitrinlere çıkartmaya başladı” dedi.
Bozbey, bir kilo pamuğun fiyatının son bir yılda yaklaşık yüzde 300'e varan oranında artarak 6,20 liraya kadar çıktığını ifade ederek, bu durumun tekstil ve konfeksiyonda maliyetleri artırdığını kaydetti.
SEKTÖR YENİ SEZONDAN UMUTLU
Tekstilin en önemli girdisi olan pamuk fiyatındaki yükselişin ürünlere de yansıdığını ifade eden Bozbey, şunları söyledi:
“Pamuğun yanı sıra polyester, akrilik, polyamid, yün ve viskon gibi ham maddelerden kaynaklanan maliyet artışlarının yüzde 300'e varan oranlara ulaşması nedeniyle sezon yüzde 15 zamlı açıldı. Normalde maliyetteki bu artış karşısında tekstil ve konfeksiyonda fiyatların yüzde 25 oranında artması gerekir. Ancak, yazlık ürünlerin vitrinlere çıktığı bugünlerde toptancı ve perakendeci kar marjlarından fedakarlık yaptı.”
Bozbey, tekstil ve hazır giyim sektörünün son 5 yılın en parlak günlerini yaşadığını ifade ederek, perakende sektörünün de yeni sezondan umutlu olduğunu sözlerine ekledi.