Yazılım deÄŸiÅŸti takıldık emeklilerden özür dileriz

Güncelleme Tarihi:

Yazılım değişti takıldık emeklilerden özür dileriz
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 21, 2004 00:00

Günlerdir, bilgisayar sistemindeki yavaÅŸlama nedeniyle milyonlarca emekliyi maÄŸdur eden Ziraat Bankası'nın Genel Müdürü Can Akın ÇaÄŸlar, "Veri tabanı yazılımını deÄŸiÅŸtirirken böyle bir sıkıntı yaÅŸadık. Tüm emeklilerden özür diliyoruz" dedi.SÄ°STEM deÄŸiÅŸikliÄŸinin yol açtığı yavaÅŸlama dolayısıyla, üç gündür 5 milyon 700 bin emeklinin maaÅŸ alırken ciddi biçimde maÄŸdur olduÄŸu Ziraat Bankası'nın Genel Müdürü Can Akın ÇaÄŸlar, "Bütün emeklilerimizden özür diliyoruz" dedi.ÇaÄŸlar, "Bu sıkıntıları yaÅŸamamızın tek nedeni, bundan sonraki süreçte, emeklilerimizin sabahın altısında kuyruklara girmesini önlemek, daha hızlı hizmet almalarını saÄŸlamaktır" dedi.Ziraat Bankası'nın otomasyon sistemindeki deÄŸiÅŸiklik sırasında çıkan teknik aksaklık nedeniyle; banka ÅŸubeleri önünde saatlerce bekleyip maaÅŸlarını alamayan emekliler; ilaç, yol parası, gıda gibi en temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor. MaaÅŸ kuyruÄŸunda gözyaÅŸlarını tutamayan bazı emekliler, ÅŸube personelinin dayanışmasıyla sorunlarını çözmeye çalışıyor. ÇaÄŸlar, Ziraat Bankası'na toplam maliyeti 10 milyon doları aÅŸan bu projede çıkan sorunun teÅŸhisi ve çözümü için Fransa'dan ekipler geldiÄŸini, ayrıca ABD'den uzaktan destek sistemiyle yardım aldıklarını açıkladı. Genel Müdür ÇaÄŸlar, sorularımızı şöyle yanıtladı:MICROSOFT'TAN ORACLE'A Bu teknik sorun tam olarak hangi sebepten kaynaklandı? - Banka'nın bilgisayar sisteminin merkezileÅŸtirilmesi için, üç yıl önce kurulan Fintek ÅŸirketi merkezi altyapı çalışması yapmış. Yeni yazılım geliÅŸtirilmiÅŸ. Sistem; ekranlar, proses ve veri tabanı olmak üzere üç bölümden oluÅŸuyor. Ekranlar ile dataların iÅŸlendiÄŸi iki bölümde Microsoft'la çalışıyoruz. Üçüncü bölüm olan, veri tabanını seçme aÅŸamasına geldiÄŸimizde, arkadaÅŸlarımız, dünyanın büyük bankalarında bu sistemi Oracle'ın kurduÄŸunu ve bu firmanın tercih edilmesinin daha iyi olacağını söyleyince biz de Oracle'ı seçtik. 493 ÅŸubenin veri tabanı Oracle'a aktarılmıştı. Bu hafta sonu da Microsoft'la çalışan 608 ÅŸubenin veri tabanı Oracle'a aktarıldı. Ä°ÅŸte sorun da bu aktarma sürecinde ortaya çıktı.Sorunun teÅŸhis ve çözüm aÅŸamasında ÅŸu anda neredesiniz? - Sorunun ilk gününde, bilinmeyen yüzde 100 ise bunu ÅŸimdi yüzde 20'ye indirmiÅŸ durumdayız. Olaya teÅŸhis konuldu. Çözümü konusunda da Amerika'dan uzaktan destek alınıyor. Fransa'dan ekipler geldi. Yazılım ekibiyle Oracle firmasının ekipleri çalışıyor. Hızlı iÅŸlem için, 1113 ÅŸubede 13 bin 500 olan ekranların dörtte birini kapattık. 14 maddelik bir genelge yayımladık. Bugün itibariyle çalışan ekran sayısı 7 bin 500'e çıktı.80 ÖNCESÄ°NE DÖNDÃœKElle iÅŸlem yapılmaya baÅŸlanmış?- Emeklileri maÄŸdur etmemek için manuel tedbirlere yöneldik. 1980 öncesi bankacılığın fiÅŸ uygulamasına geçtik. KimliÄŸi cüzdanı olana elle fiÅŸ kesiyoruz. Bu üç günde, çok şükür, hayli eski ve yorgun olmasına raÄŸmen ATM sistemimiz çalışıyor. Aslında bu tür sistem deÄŸiÅŸikliklerini baÅŸka bankalar da yapıyor ama bizde olduÄŸu kadar yansımıyor. Çünkü biz dakikada dört bin iÅŸlem yapıyoruz. Günde 1.5 milyon iÅŸleme çıkıldığı oluyor. Ä°ÅŸini yapmayana maaÅŸ verme vebalinin altından kalkamamSistemdeki sorunun sebebiyle ilgili olarak Fintek'te kayırmayla iÅŸe alınan iÅŸi bilmeyen kiÅŸilerin yol açtığı iddiaları da ortaya atıldı...- Ben Fintek'in de yönetim kurulu baÅŸkanıyım. BaÅŸladığımızda orada her ihtiyaç fazlası 100 kiÅŸiyi gönderip yerine aldığımız kiÅŸi en fazla 35'tir. Burası bize emanet edilmiÅŸ bir yer. Ä°ÅŸini yapmadan haketmeden birine ücret ödüyorsam, bu vebalin altından kalkamam.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!