Güncelleme Tarihi:
TÜKETİCİLERİN
en çok güvendikleri reklamların hâlâ basılı medyada yayınlananlar olduğu ortaya çıktı. Finlandiya merkezli araştırma kuruluşu VTT tarafından Nisan - Ağustos döneminde 13 Avrupa ülkesinde 700 tüketici ile gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketicilerin dijital ve televizyondan çok, dergi ve gazetelerde yayınlanan reklamlara güvendiği sonucu elde edildi. Son 10 yıl içinde yaşanan köklü medya tüketim alışkanlıklarına rağmen, farklı medya kanallarında yayınlanan reklamlara duydukları güven sorulduğunda, tüketicilerin yüzde 63’ü dergi ve gazeteleri, yüzde 41’inin televizyonu yüzde 25’i ise
interneti güvenilir bulduğunu söyledi.
4 tüketici türü var
MECRA seçimi ve tüketicilerin reklama karşı tutumları son derece ilginç sonuçlar gösteriyor. Örneğin, yaşam tarzı ve aile durumu, hangi mecraların neden tercih edildiği sorusunu salt demografik bilgilerden daha iyi cevaplıyor. Katılımcılara farklı mecralardan hangilerinin kendi medya kullanım şeklini en iyi tarif ettiği sorusu yöneltindiğinde ise ‘Sofistikeler, Koşucular, Hoşgörülüler ve Dijitalseverler’ şeklinde dört farklı tüketici türü otaya çıkıyor.
7 mecrayı kaplıyor
BASIN mecrasını desteklemek ve geliştirmek amacıyla 13 Avrupa ülkesinde faaliyet gösteren Print Power Europe adına VTT tarafından gerçekleştirilen araştırma, dergi, gazete, televizyon, radyo, internet, sosyal medya ve doğrudan postalama olmak üzere yedi farklı mecrayı kapsıyor.
Yazılı basın Avrupalı tüketiciler için hâlâ önemli
* Gazete ve dergi reklamları önemli bir rol oynamaya devam ediyor
* Hayat tarzı ve yaşam koşulları, mecra seçiminde önemli rol oynuyor
* Her 10 kişiden 7’si gazete, dergi ve kataloglardaki reklamları daha güvenli ve kullanışlı buluyor.
* Tüketicilerin 10’da 9’u katalogların, internetten daha güvenli olduğunu savunuyor.
* Her 10 kişiden 7’si alım kararında dergideki reklamların önemli rol oynadığını düşünüyor.
* Araştırmaya katılanların 10’da 9’u adrese gönderilen direkt mesajların alım kararında sosyal medyadan daha etkili olduğunu öne sürüyor.
* Yaygın kullanımına rağmen TV reklamlarının, güven, kullanışlılık ve alım kararında rol oynama noktasında düşük seviyede kaldığı gözlemlendi.
Yazılı basın çoğunlukta
ARAŞTIRMAYA katılanların yüzde 23’ünü ‘sofistikeler’ oluştururken, ağırlıklı olarak yazılı basını tercih eden bu grup, dijital medyayı günlük yaşamın yoğunluğu ile ilişkilendiriyor. Yüzde 46’lık bir kesimi temsil eden ‘Koşucular’ ise, dijital ile basının güvenilirliğine inanıyor. ‘Hoşgörülüler’, katılımcıların yüzde 19’unu oluştururken, dijital medya kullanıcıları ancak basılı medyaya olumlu bakıyor. Yüzde 12’lik dilimdeki en küçük grup ‘Dijitalseverler’ ise sadece dijital medyayı tercih ediyor ve basılı medyanın faydasına inanmıyor.