Yazık, imam hatip ekonomiyi soğuttu

Güncelleme Tarihi:

Yazık, imam hatip ekonomiyi soğuttu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2004 01:17

Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, ‘İmam hatip gafı Türkiye ekonomisine ciddi darbe vurdu’ dedi. Ekonominin ateşinin bir anda soğuduğunu belirten Boyner, hükümetin bu konuda telafi edici adım atmaması halinde özellikle yabancı sermayeyle ilgili heyecanın da soğuyacağını belirtti.

CUMHURBAŞKANI veto ettiği için ‘soğuduğu’ düşünülse de imam hatip liseleri konusundaki ‘hükümet girişimi’ bazı işadamlarını endişelendiriyor. Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, kendisinin TÜSİAD Başkanlığı yaptığı dönemde de ‘başını ağrıtan’ imam hatip liseleri konusunun hükümetin istikrar ve güven veren görüntüsünü zedelediğini düşünüyor. Boyner, TÜSİAD Başkanı’yken imam hatip liselerinin aleyhine bir TÜSİAD Raporu hazırlanmıştı. ‘Ekonomiyi kendi başına doğru yolda buluyorum ama ekonomi siyasetten hálá bağımsız değil. Tam da hükümetle ilgili güven ortamı oluşmuşken ‘imam hatip gafı’ ekonomiye çok ciddi darbe vurdu’ diyen Cem Boyner bu konudaki görüşlerini şöyle özetledi:

‘Hükümet tersine adım atmazsa özellikle de bundan sonra çok geleceği söylenen doğrudan yabancı sermaye konusundaki heyecan soğuyacak. Hükümet ‘imam hatip girişimi’ ile çok ciddi bir risk aldı. Bu risk de ekonominin ateşini soğuttu. Bunun etkisiyle bence ekonomide lüzumsuz bir duraklama oldu. Tam derenin ortasındayken bu adım olmamalıydı.’

Bu eleştirisine rağmen ekonomide ‘kriz anlamında’ bir beklentisi olmadığını söyleyen Cem Boyner, ‘Ancak ‘Türkiye şimdi doludizgin koşacak, hayal ettiğimiz hayatı yaşayacağız’ heyecanına bir darbe vuruldu. Yoksa ekonomide yapısal bir sorun görmüyorum’ diye konuştu. Tüm sektörlerde en önemli tartışma konusu olan Çin’in üretime ve ticarete etkisi konusunda da ‘ABD 20 yıldır bu konuyu tartışıyor. Üreticiler Çin’e karşı, perakendeci ve tüketici istiyor. Bu yüzden Çin olayı iki tarafı keskin bıçak. Üreticiler açısından ciddi bir toparlanma gerekiyor. Ancak müşteri ve hükümet açısından bakılırsa Çin bulunmaz bir nimet’ diyen Cem Boyner 20 milyona alınan bir ürünün 5 milyona alınabilmesinin bir anda refahı katladığına dikkat çekti.

Mavi Jeans gibi markalaşalım

CEM
Boyner, Çin rekabeti nedeniyle daha da önem kazanan ‘markalaşma’ konusunda da şunları söyledi: ‘Türkiye olarak fason için üretim risksiz ve kárlı olduğu için ‘risk ve yatırım gerektiren markalaşmayı’ hep yarına bıraktık. Bence en başarılı markamız Mavi. Çünkü tek başına Türkiye’nin yegane en başarılı örneği oldu ve artık Türk markası olmaktan çıktı, bir dünya markası oldu. Amerika’da aranan, istenen bir marka artık.’

Beymen neden mağaza açmadı

BEYMEN
’in bunca yıllık deneyime rağmen neden yurtdışına yayılmadığı konusunda da Cem Boyner, ‘Demek ki dünya markası olmayı istemedi. Bunu kendisi için öncelik yapmadı, denemedi, gerek görmedi. Bundan sonra yapar mıyız bilmiyorum? Aslında başka deneyen de olmadı. Herhalde herkes içerde malını yeterince satıyordu da ondan. Belki o dönemler yurtdışında böyle bir markalaşma zorunluluğu yoktu’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!