Yaysat'ın dağıtım modeli Çin'e girdi

Güncelleme Tarihi:

Yaysatın dağıtım modeli Çine girdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2002 02:07

Yaysat Genel Müdürü Hakan Sungur, ‘‘Dünyada basın dağıtımında tek olan ‘Yaysat e-dağıtım' sistemimizi inceleyen Çinli dağıtım devi Dong-Fang'la ortak çalışma başlattık. Dong-Fang, bizim modelimizden yararlanacak. Belçika, Almanya ve ABD'den de modelimize ilgil duyanlar var’’ dedi.

TÜRKİYE’nin en büyük gazete dağıtım şirketi Yaysat, dünyanın en çok gazete satan ve okunan ülkesi Çin'e know-how ihrac ediyor. Yaysat Genel Müdürü Hakan Sungur, dünyada basın dağıtımında tek olan ‘‘Yaysat e-dağıtım’’ sistemini inceleyen Çinli dağıtım şirketi Dong-Fang ile ortak çalışma başlattıklarını söyledi. Hakan Sungur, ‘‘Belçika, Almanya, ABD ve Çin firmaları dünyada basın dağıtımında tek olan Yaysat e-dağıtım sistemini inceledikten sonra kendi ülkelerinde benzeri sistemleri hayata geçirmek için Yaysat'tan know-how alma girişiminde bulundular’’ dedi.

Hakan Sungur, Yaysat'ın e-dağıtım sistemi sayesinde, müşterilerine daha ilk yılında yaklaşık 2 milyon dolarlık tasarruf sağladıklarını belirtti. Türkiye'de basın dağıtımında faaliyette bulunan diğer şirketlerin son derece demode çalışmalarının toplam kaliteyi düşürdüğünü söyledi.

HATA PAYI KALMADI

1999 yılında uluslararası danışmanlık şirketlerinden McKinsey &Co. ile işbirliğine giderek e-dağıtım şirketinin temellerini atan Yaysat, böylece insan hatalarından kaynaklanan satış kayıplarını minimuma indirdi.

e-dağıtım sistemi, talep planlaması konusunda faaliyet gösteren Demantra firmasından alınan software dahil olmak üzere 3.5 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirildi.

Kurulan e-dağıtım sisteminde, tüm yurda dağılmış olan 24 bin son satış noktasına hergün kaçar gazete-dergiden gönderilmesi gerektiğine ‘‘Bilgisayar Destekli Merkezi Planlama’’ kapsamında karar veriliyor. e-dağıtım sistemiyle, mevsimsel değişiklikler, dini-resmi bayramlar, ekonomik ve siyasi gelişmeler, maç sonuçları, coğrafi özellikler ve hava durumu gibi yayın satışına etki edebilecek tüm faktörler gözönüne alınarak gazete-dergi dağıtımı planlanıyor.

MEDYA DIŞI ÜRÜNLER

Yaysat'ın 24 bin son satış noktasının en ince detayına kadar bütün bilgilere sahip olduğunu hatırlatan Hakan Sungur, şöyle devam etti:

‘‘Son satış noktasının adresi, sahibi bulunduğu noktanın sosyo-ekonomik ve coğrafi özellikleri, hangi üründen, hangi tarihte, kaç adet satttığı gibi can alıcı bilgileri data-bank'ında her gün kullanılmak üzere depolanıyor. Yaysat hizmetini 248'i Türkiye sınırları içinde, 2'si de KKTC'de olmak üzere 250 baş bayisi ile sürdürüyor. Tüm işlemler on-line, 24 saat, 365 gün elektronik ortamda yürütülüyor. Yaysat, Türkiye'nin sayılı bankalarının yaptığı ortalama günlük işlemi yapıyor.’’

Sungur, e-dağıtım sisteminin medya dışı ürünlerde de başarıyla kullanıldığını belirterek, ‘‘e-kolay internet paketi, Aria telefon kartı, müzik kaset ve cd'leri, şekerleme ve Reyovac pilleri gibi tüketim mallarında da hizmet veriyoruz’’ dedi. Sungur, 2003 yılında medya dışı ürünlerde 45 milyon dolarlık ciro hedeflediklerini söyledi.

Cirosu 250 milyon dolar

YAYSAT
, 3 bin 019 araçlık filosuyla her gün 24 bin satış noktasına, 100 bin kilometre yol katederek, 40 günlük gazete, 724'ü Türkçe, 627'si değişik dillerde olmak üzere 1251 derginin dağıtımını yapıyor. Yaysat'ın yıllık cirosu ise 250 milyon dolar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!