Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ocak 10, 2006 00:00
ENKA Grubu’na bağlı Pimapen, dünyanın en hızlı büyüyen PVC pencere pazarı Rusya’da Enwin Rus’u kurdu. 3 yıl sonrası için 20 milyon dolar ciro hedefleyen şirket, Rusya’daki en büyük 10 üretici arasında yer almayı hedefliyor. Pimaş/Pimapen Genel Müdürü Oktay Alptekin, "Rusya’da değiştirilmesi gereken pencere sayısı milyarlarla ifade ediliyor" dedi.
ENKA Grubu’na bağlı Pimapen, dünyanın en hızlı büyüyen pvc pencere pazarı Rusya’da Enwin Rus’u kurdu. Pimaş’ın Hollanda’daki şirketi Enwin Windows System’in kurduğu Enwin Rus, değiştirilecek pencere sayısının milyarlarla ifade edildiği pazarda en büyük 10 üretici arasında yer almayı planlıyor. Halen Rusya’ya yılda 4 milyon dolarlık ihracat yapan Pimapen, 3 yılda 10 milyon dolarlık yatırım yapmayı ve Rusya’da 20 milyon
dolar ciro hedefliyor. Şirket 3 yıl içinde 15 bin ton üretim kapasitesini yakalamayı, sonraki dönemde ise 50 bin tona çıkmayı bekliyor.
EN HIZLI PAZAR: Rusya’nın 3 yıl içinde Avrupa’nın bir numaralı pazarı olmaya aday olduğunu anlatan Pimaş/Pimapen Genel Müdürü Oktay Alptekin, "Rusya’da yılda 200 bin tonluk profil kullanımı söz konusu. Gelecek 20 yılda değiştirilmesi gereken pencere sayısı milyarlarla ifade ediliyor. Yeni yapılar buna dahil değil" dedi. Rusya’da yerli üretimin giderek arttığına ve ihracatın zorlaştığına değinen Alptekin "Bu yıl yerli üretim ithalatı geçecek. İthalat bir süre sonra bitecektir. Biz de bu nedenle üretici olmak istedik. Şu anda Rus ve yabancı olmak üzere 30 kadar şirket üretim yapıyor" diye konuştu.
6.7 MİLYON KONUTA PENCERE: Rusya’da 6 ayrı şehirde depoları bulunduğunu söyleyen Alptekin, üretimin başlamasıyla depo sayısının 8’e çıkacağını, 1 yıl içinde ise 10’a ulaşacağını vurguladı. 1994’te Rusya’da pencere fabrikası kurduklarını hatırlatan Alptekin, "5 yıl pencere üretip, monte ettik. Bu sürede 50 bin konuta pencere taktık. Sonraki yıllarda yaptığımız ihracatlarla da 150 bin konuta ulaştık. Rusya’da 200 bin konuta pencere taktık. Yurt dışında toplamda ise 500 bin konuta Türkiye’de ise 6 milyon konuta pencere sattık" dedi.
5 ÖNEMLİ PAZAR:
Alptekin, diğer yurt dışı faaliyetlerini şöyle anlattı: "Başlıca ihracat pazarlarımız Rusya, Ukrayna, Romanya, Kazakistan ve Bulgaristan. Toplamda 30 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ukrayna’da distribütörler aracılığıyla, Romanya ve Macaristan’da kendi şirketimiz ve depolarımızla faaliyet gösteriyoruz. Romanya’da distribütörler de var. Kazakistan’da da distribütörler var. Bütün ülkelerde direkt alım yapan alıcılar da var. 2004 yılında ihracatımız 9.6 milyon dolardı. Bu yıl 9’uncu ay itibarıyla 11,5 milyon doları bulduk."
1.5 milyar dolar dönüyor 300 bin kişi geçiniyorPVC pencere sektörünün Türkiye’de çok büyüdüğüne işaret eden Oktay Alptekin, şöyle konuştu: "Şu anda sektörde 55 firma pencerelerin ana malzemesi profil üretiyor. 5 binin üzerinde pencere üreticisi oluştu. 80 bin kişi çalışıyor. 300 bin kişinin geçindiği bir sektör durumunda. Toplam pencere pazarı profil, cam, üretim, montaj dahil 1.5 milyar dolar büyüklüğünde. Sektör son 4 yılda her yıl yüzde 15 büyüdü. Sektörün 4’te 3’ü eski pencerelerin yenilenmesinden geliyor. Yeni konutların oranı 4’te 1. Konut sektöründeki hareketlilik bizi çok etkilemiyor aslında."
Ciro hedefi 79 milyon dolar
Üretim kapasitelerinin 36 bin ton profil olduğunu kaydeden Oktay Alptekin "Üretimin yüzde 30’unu ihraç ediyoruz. Cironun yüzde 27’si ihracattan. 2005’te 72 milyon dolar ciro hedeflemiştik, tutturuyoruz. 2004’te ciromuz 54 milyon dolardı. Yani yüzde 50’lik bir artış sözkonusu. 2006 hedefimiz ise yüzde 10’luk bir artışla 79 milyon dolar" diye konuştu.
300 Bulgar okulunun penceresi değişti
BULGARİSTAN’da açılan bir ihale ile bütün okulların pencerelerinin geçen yaz yenilendiğini bildiren Oktay Alptekin şunları anlattı: "İhaleyi 3 şirket kazandı. Bizim payımıza düşün 300’den fazla okuldu. 2 ayda bütün pencereleri yeniledik. 100’ün üzerinde fabrika bizim ihraç ettiğimiz 500 tonluk profilden pencere üretti."