Güncelleme Tarihi:
Erikli Su’yu Nestle’ye satmasının ardından kendini dijital girişimlere yatırım yapmaya adayan Aslanoba Capital’in kurucusu Hasan Aslanoba, ortaklıklarına bir yenisini daha ekledi.
Melek yatırımcı nitelendirmesinin hakkını vermeye devam eden Aslanoba, sadece online erkek giyim markasıFit&Color'a 1 milyon lira yatırarak yüzde 25'lik hissenin sahibi oldu.
Aslanoba'nın yatırım yaptığı dijital şirket sayısı, Fit&Color ile birlikte 36'ya çıkarken sektöre yaptığı toplam yatırım miktarı ise 32 milyon doların üzerine ulaştı.
1 MİLYON LİRALIK YATIRIM
Fit&Color, yurtdışında uzun yıllar süren eğitim ve çalışma hayatının ardından Türkiye’ye dönen Zeynep ve Hüsnü Kılınçoğlu kardeşler tarafından kısa bir süre önce kurulmuş. Başta ABD olmak üzere pek çok farklı pazardan farkı sektörleri inceledikten sonra e-ticarete yöneldiklerini ifade eden kurucu ortaklar, Türkiye’de online erkek giyimde potansiyel olduğunu düşünmelerinin ardından markayı oluşturma kararı aldıklarını söylüyor. Henüz kurulum aşamasındayken 1 milyon liralık yatırım almayı başaran bu yeni girişim, yalnızca erkek alışverişine odaklanarak sektöre farklı bir soluk getirmeyi hedefliyor.
Aynı zamanda yalnızca internet üzerinden satışı yapılacak olan marka, Türkiye için yeni bir iş modeli. Özellikle ABD'de oldukça yaygın olan “online marka” konsepti, müşterilere, maliyet oluşturan aracı ve katmanları devre dışı bırakarak kaliteli ürünleri çok daha ucuza satın alabilme imkanı sağlıyor.
Markanın lansmanında soruları yanıtlayan Hasan Aslanoba, projenin kendisini oldukça heyecanlandırdığını, bu sebeple de yatırım yapma kararı üzerine fazla düşünmediğini söyledi.
Aslanoba, bu projeyi diğerlerinden farklı kılan özelliği ise şu sözlerle açıkladı;
"Online ile offline satışı bir arada yapmaya çalışan markaların ikilem yaşadığını, onlinedan elde ettikleri fiyat avantajını, offline maliyetler sebebiyle müşterilerine yansıtamadığını görüyoruz. Aradaki verimsiz katmanlar devre dışı bırakılarak oluşturulan modeller, maliyet azaltma acısından markalara çok büyük avantaj sağlıyor. Dünyada çok başarılı örnekleri bulunan bu iş modelinin Türkiye’ye geldiğini duyunca çok heyecanlandım. Tanıştık ve çok düşünmeden yatırım kararı aldım. Çünkü artık dünya yalnızca online olarak satış yapan is modellerine doğru kayıyor. Fast fashion( hızlı değişen moda) ve online satışın birleşimi ile yeni bir çağ başlıyor "diye konuştu.
Markanın kurucu ortağı Hüsnü Kılınçoğlu, 2014 sonuna kadar aylık cirolarını 100 bin liraya çıkarma hedeflerinin bulunduğunu, ancak bu hedef gerçekleşse de iş modelleri gereği ne kısa ne de uzun vadede offline alana kaymak ve mağaza açmak gibi planlarının bulunmadığını ifade etti. Kılınçoğlu, aldıkları 1 milyon liralık yatırımın ise büyük bir bölümünün markanın konumlandırılması ve hedef kitleye tanıtılmasına yönelik faaliyetler için harcanacağını belirtti.
“ARTIK YAVAŞLAYACAĞIZ”
Diğer taraftan, yaptığı yatırımlarla hali hazırda 100 civarı ortağı bulunduğu tahmin edilen Hasan Aslanoba, 36'ya ulaşan ortaklık sayısının 2013 yılı sonuna kadar 40'a, toplam yatırım miktarının ise 32’den 35 milyon dolara ulaşmasının planlandığını açıkladı.
Aslanoba Capital olarak, 2014 yılından itibaren yatırımlarını yavaşlatmayı planladıklarını, ancak cazip projelere her zaman acık olduklarını belirten Aslanoba, henüz açıklanmamış 13 farklı yatırımlarının daha bulunduğunu kaydetti. Melek yatırımcı, bu 13 anlaşmanın gizli tutulması kararının ortaklarına ait olduğunun ise altını çizdi.