Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2006 00:00
Kökleri 1970’lere kadar giden ve ilk sünger fabrikasıyla yatak işine giren Yataş, ismi çok fazla yatağı çağrıştırdığı için mobilya ve oturma gruplarını başka bir markayla piyasaya sunacak. Mobilya grubu için isim arayışını sürdüren Yataş, Aralık ayında yeni ismiyle tüketiciyle buluşacak.
İLK Sünger üretimiyle sektöre giren ve yatak üretimi ile ev tekstili de yapan Yataş, mobilya ve oturma gruplarını başka bir markayla piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Yataş ismi sadece yatağı çağrıştırdığı için başka bir marka ismi arayan firma, Aralık ayında yeni ismiyle tüketiciyle buluşmaya hazırlanıyor. Yatak ve ev tekstilinde ise Yataş ismi korunacak. Yataş Genel Müdürü Aykut Çoşkan, özellikle modüler mobilyada geçen yıl ve bu yıl önemli yatırımlar yaptıklarını, kapasitelerini artırdıklarını belirterek "Yataş’ın tüketici kafasındaki yatak ve ev tekstilini farklı bir markayla yine tüketiciye duyuracağız. Tasarımcılarla çalışacağız. Yeni mobilyalar mevcut. Yataş mağazalarında satışları sunulacak" diye konuştu. Türkiye’de toplam 225 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını kaydeden Çoşkan, Yataş’ın bugün 5 fabrika, bin 450 çalışan ve 800 satış noktasına sahip olduğunu bildirdi.
ÜRETİMİ FARK ETTİRMEK: Çoşkan yatak ve ev tekstilinde tüketicinin zihninde de uzman olduklarını vurgulayarak "Ne kadar çok mobilya üretimimiz olduğunu başka bir markayla tüketiciye fark ettireceğiz. Yataş ismi altında mobilya tüketici algılamasında geri planda kaldı. Yeni markayla tükecinin algısını yeniden çekeceğiz" dedi.
MOBİLYA % 30 BÜYÜDÜ: Çoşkan 2006 yılı için ciro hedefinin 110 milyon
dolar ve ihracat hedefinin de 10 milyon dolar olarak belirlendiğini hatırlatarak, ihracat yaptıkları ülkelerin bazılarını ABD, İngiltere, Hollanda, Almanya, Macaristan, Bulgaristan, İsviçre, Rusya ve Romanya şeklinde sıraladı. 2006 için yüzde 10-15’lik büyüme hedefleri koyduklarını ve bunları tutturmak üzere olduklarını anlatan Çoşkan, modüler mobilyada ise yüzde 30’luk bir büyüme olduğunu, aylık kapasitelerinin yaklaşık 2 bin takıma çıktığını söyledi. Çoşkan "Cironun yüzde 55-60’ı modüler mobilya ve kanepeden geliyor. Yatak ve ev tekstili ise kalan kısmını oluşturuyor. Bunların içinde bir de yüzde 5 oranında ticari ürünler bulunuyor" şeklinde konuştu.
VALYA FAALİYETE GEÇİNCE: İngiltere Kraliçesi Elizabeth ve Prens Charles’a yatak satan Fransız Cauval Industries ile yüzde 50-50 ortak kurdukları Valya Mobilya’nın şu anda faaliyette olduğunu dile getiren Çoşkan şunları söyledi: "Gelecek yıl kanepe kılıfı ve kanepe üretiminin başlamasıyla gelecek yıl 40 milyon
Euro gibi büyük bir ihracat rakamı hedefliyoruz. İleride ihracat bölgelerini paylaşacağız. Amerika bizde kalacak. Avrupa ülkelerinin bir kısmı onlarda olacak. Anlaşmamızda bunlar belirlenmişti. Valya’nın devreye girmesiyle ihracatımız daha da artacak. Gelecek yıl minumum yüzde 20 büyüme hedefliyoruz."
3 milyar dolarlık sektör 600 bin evlilik görüyor TÜRKİYE’de mobilya, yatak ve ev tekstili sektörünün 3 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu anlatan Aykut Çoşkan şöyle konuştu: "Bunun yüzde 35’lik kısmını merdiven altı oluşturuyor. Türkiye’de yılda ortalama 600 bin evlilik oluyor. Bu sektörü canlı kılıyor. Konut sektöründeki hareketliliği 2007 yılından sonra biz de hissedeceğiz. Çok önemli büyümeler olacağını düşünüyoruz. Sektör daha diri ve dinamik olacak. Hem ev tekstilinde hem de mobilya da ilk 3’teyiz. 2007’den sonraki dönemde de bunu sürdürmek istiyoruz."
Horlamayı yüzde 77 azaltan yastıkDAHA çok evli çiftler arasında büyük sorun yaratabildiği belirtilen horlamanın önüne geçebilmek için üretilen Hollofil Ergo 3 Plus yastığın horlamayı yüzde 77 oranında önlediği tespit edilmiş. Dacron Climarelle yorgan ise vücut sıcaklığına göre ısıyı ayarlıyor. Yataş Genel Müdürü Aykut Çoşkan özellikli ürünlerle tüketilerin farklı beklentilerine karşılık vermeyi amaçladıklarını da söyledi.
İngiltere Kralicesi’nin yatakçısıyla ortaklıkYATAŞ, İngiltere Kraliçesi Elizabeth ve Prens Charles’a yatak satan Fransız Cauval Industries ile Kasım 2005’te ortak Valya Mobilya’yı kurmuştu. Oturma grubu ve kanepe alanında yapılan yüzde 50-50 ortaklıkta da yeni şirketin merkezi olarak Kayseri seçilmişti. Batı Avrupa’da üretim yapmakta sıkıntı çeken Cuaval, uzak olduğu için Çin’e gitmek yerine Türkiye’de üretim yapmayı tercih etmişti.