Yasemin Develioğlu: Farklılığı teşvik eden organizasyonlar önemli

Güncelleme Tarihi:

Yasemin Develioğlu: Farklılığı teşvik eden organizasyonlar önemli
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2018 21:47

BU yıl 15’incisi gerçekleşen Kırmızı Ödülleri’ne verdikleri desteğin çok önemli olduğunu anlatan Jolly Tur Pazarlama Direktörü Yasemin Develioğlu, şöyle konuştu: “Tatil satmak aslında misafirlerimize hayal kurdurmak demek. Tüm sene, çalışırken, kötü havalarda iç geçirirken içimizi ısıtacak, bizi mutlu edecek anları düşlüyoruz. Bizim işimiz bu hayalleri plana dönüştürmek. Tek başınıza, sevgilinizle, ailenizle, ya da arkadaşlarınızla ufkunuzu açacak yeni fikirler sunmaya çalışıyoruz. Yaratıcılık o yüzden işimizin odak noktasında. Bu sene yeni nelerin hayalini kurduracağımız, o hayalleri nasıl süsleyeceğiz hep ne kadar yaratıcı fikirler getirebildiğimize bağlı. Farklılığı ve de yaratıcılığı teşvik eden bu tip organizasyonlar, markaların ve ekiplerin kendilerini geliştirmek, çemberin dışında aksiyonlar alıp, sektöre yenilik getirmesi adına çok önemli bir rol oynuyor. Bu sene Kırmızı’nın hep birlikte 15. Yılını kutladık. Her sene farklı bir konsept çerçevesinde farklı alanlarda çok keyifli işler görme fırsatı bulduğumuz Kırmızı Ödülleri’nin bu sene sponsoru olmak bize ayrı bir keyif verdi.”

Haberin Devamı

Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor?

Tatil satmak aslında misafirlerimize hayal kurdurmak demek. Tüm sene, çalışırken, kötü havalarda iç geçirirken içimizi ısıtacak, bizi mutlu edecek anları düşlüyoruz. Bizim işimiz bu hayalleri plana dönüştürmek. Tek başınıza, sevgilinizle, ailenizle, ya da arkadaşlarınızla ufkunuzu açacak yeni fikirler sunmaya çalışıyoruz. Yaratıcılık o yüzden işimizin odak noktasında. Bu sene yeni nelerin hayalini kurduracağımız, o hayalleri nasıl süsleyeceğiz hep ne kadar yaratıcı fikirler getirebildiğimize bağlı.

Sizce reklamda yaratıcılığı teşvik eden unsurlar nelerdir? Reklamda yaratıcılıktaki değişim hakkında düşüncelerinizi alabilir miyiz?

Reklamda yaratıcılığı etkileyen iki farklı ama birbirini pekiştiren unsur var bence. İlki ulaşmak istediğiniz kitlenin hayatını, onların kafasının içinde geziniyormuş kadar iyi tanımanız. Burada yakalayacağınız iç görüler mesajın içeriğini en etkin şekilde oluşturmanızı sağlar. Diğer unsur ise kullanılan mecralar ki bu konuda her gün farklı gelişmeler giriyor hayatımıza. Sosyal medya, gaming, ürün yerleştirme, appler, farklı sponsorluklar tek ve heterojen bir hedef kitle yerine, daha küçük ve niş ama daha homojen kitlelerle daha yakın bağlar kurmamızı sağlıyor. Değişim de tam olarak burada yaşanıyor. Reklamcılık şu an her zamankinden daha fazla hem sanat hem bilim gerektiren bir iş oldu. Dijital dünyada, her adımımız kaydediliyor, algoritmalarla tercih ve beğenilerimize göre seçenekler sunabiliyor. Bu verileri analiz etmek ve sonuçlarını değerlendirmek için bilim kısmı. Ama artık bunu birçok marka yapmaya başlayınca iş yine mesajın yaratıcılığına kalıyor ki bu da sanat kısmı. Mesaj tsunamisinde kendi mesajımızı ancak yaratıcı reklamcılıkla hedef kitleye ulaştırabiliriz.

Haberin Devamı

İletişimde yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların sizce endüstriye katkısı var mı; neden?

Aynı işleri yapmak ister istemez bir noktadan sonra körlük getiriyor. Farklılığı ve de yaratıcılığı teşvik eden bu tip organizasyonlar, markaların ve ekiplerin kendilerini geliştirmek, çemberin dışında aksiyonlar alıp, sektöre yenilik getirmesi adına çok önemli bir rol oynuyor.

Haberin Devamı

Bir reklamveren ve bu seneki sponsoru olarak sizce Kırmızı Ödülleri tüm bu organizasyonlar içerisinde nasıl bir yere sahip? Sektörel olarak önemini değerlendirebilir misiniz?

Bu sene Kırmızı'nın hep birlikte 15. Yılını kutladık. Her sene farklı bir konsept çerçevesinde farklı alanlarda çok keyifli işler görme fırsatı bulduğumuz Kırmızı Ödülleri'nin bu sene sponsoru olmak bize ayrı bir keyif verdi.

BAKMADAN GEÇME!